printlogo


کد خبر: 241904تاریخ: 1400/10/2 00:00
دما در نیمه شمالی کشور کاهشی شد؛ بارش‌ها در نقاط مختلف ادامه دارد
شروع زمستان با برف و باران

زمستان امسال با بارش برف و باران شروع شد و طبق پیش‌بینی هواشناسی، نزولات جوی با کاهش دمای هوا هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها در اکثر نقاط کشور، از کاهش محسوس دما طی روزهای آینده خبر داد. 
صادق ضیاییان ضمن اشاره به روند کاهش دما در نیمه شمالی کشور خاطرنشان کرد: تا یکشنبه ۵ دی‌ماه با نفوذ هوای سرد، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور اتفاق می‌افتد. وی با اشاره به وضعیت بارش در کشور طی چند روز آینده، اظهار کرد: پنجشنبه ۲ دی‌ماه در شمال غرب و ارتفاعات البرز و سواحل خزر بارش برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد. جمعه بارش در استا‌ن‌های ساحلی خزر شدت می‌یابد و در شمال غرب، برخی مناطق غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت بارش در روز شنبه (۴ دی‌) گفت: روز ۴ دی در نوار شمالی بارش باران و برف و در برخی مناطق غرب، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی مناطق جنوب شرق کشور بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید قابل انتظار است.  یکشنبه 5 دی‌ماه در نوار شرقی، شرق سواحل خزر و امتداد البرز شرقی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد از امروز (۲ دی‌ماه) خبر داد. 
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران از بعدازظهر امروز (۲ دی‌) با نفوذ سامانه سرد بارشی، بتدریج افزایش ابر در استان و از امشب تا شنبه (۴ دی‌) در بعضی ساعات بارش برف، گاهی مه و کولاک برف در نواحی شمالی بویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای دما مورد انتظار است. طی این مدت گاهی مه رقیق و بارش پراکنده برف و باران در سایر نقاط بویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود. از ظهر جمعه (۳ دی‌ماه) تا بامداد شنبه (۴ دی‌ماه) در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید و در نواحی جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است. برای روز یکشنبه(۵ دی‌ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از عصر یکشنبه (۵ دی‌ماه) در نواحی پرتردد گاهی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران نیز امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی و گاهی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت فردا (۳ دی‌ماه) ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی مه رقیق و بارش پراکنده و در بعد‌ازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰ و یک درجه سانتیگراد می‌رسد.

Page Generated in 0/0055 sec