printlogo


کد خبر: 241914تاریخ: 1400/10/2 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت شهادت‌گونه‌ حسن ایرلو
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت شهادت‌گونه‌ آقای حسن ایرلو، سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی ایران در یمن را تبریک و تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت شهادت‌گونه‌ سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی در یمن جناب آقای حسن ایرلو رحمت‌الله علیه را به خاندان گرامی و به دوستان و همفکرانش در مراحل گوناگون مجاهدت درازمدت وی تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. پرونده‌ افتخارآمیز او مجموعه‌ای از مجاهدات سیاسی و تلاش‌های دیپلماسی و تحرک اجتماعی است. دو برادر وی پیش از او به فیض شهادت رسیده‌اند. رحمت خدا بر این برادر جهادگر و خاندان صبور و بصیر و فداکارش باد.
سیدعلی خامنه‌ای، اول دی ۱۴۰۰
***
متجاوزان به یمن التماس می‌کنند ما را آبرومندانه نجات دهید
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تشییع پیکر شهید حسن ایرلو، سفیر کشورمان در یمن که روز گذشته در جوار مزار شهدای گمنام شهرک شهید محلاتی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: 43 سال است جبهه حق انقلاب اسلامی که با پیروزی به رهبری امام راحل در سال 1357 رخ داد، به جبهه باطل شیطان و پیروان آنها حمله کرده است. قرن‌ها حاکمان نالایق بر کشور ما حاکم بودند ولی وقتی انقلاب اسلامی رخ داد، فکر کردند روال جدیدی برقرار شده است، در حالی که اسلام ناب محمدی تبلور پیدا کرد و به کوری چشم شیطان بزرگ و دنباله‌رو‌های آنان، چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب را با عظمت جشن می‌گیریم. وی افزود: انقلاب اسلامی در این مدت با سرعت زیادی حرکت و پیشرفت کرده است؛ ما از نظر مادی با دشمن قابل مقایسه نیستیم و آنها از این نظر جلوترند ولی خداوند فرموده شما به تکالیف مصر باشید، نمی‌گذارم در بن‌بست بمانید و می‌بینیم که چه برتری‌های داشته‌ایم. ۷ سال است در یمن که نفَس انقلاب اسلامی به آنها رسید و به‌‌مثابه دلدادگان انقلاب در یمن عمل کردند و مانند جنگ تحمیلی از آمریکا تا اروپا و کشورهای عرب در این جنگ دخیل هستند، دشمنان مستأصل شده‌اند و التماس می‌کنند ما را با آبرومندی از این وضعیت نجات دهید. جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنان فرصتی را که برای انتقال سفیر کشورمان که بیمار شده بود و به لحاظ محاصره‌ای که از هر نظر انجام شده، امکان انتقال عادی وی نبود، [مهیا شده بود] نفهمیدند و در انتقال سفیر کشورمان هم برای نجات از آن وضعیت بدی که داشتند، کاری نکردند. ملت مظلوم یمن در محاصره کامل هستند ولی طبق قاعده الهی عمل کرده و به پیروزی رسیده‌اند و به پیروزی نهایی هم خواهند رسید. سردار فدوی گفت: دلدادگان انقلاب اسلامی 43 سال است اصرار دارند ثابت کنند در حزب خدا هستند و خداوند وعده داده است من اراده کرده‌ام حزب خدا پیروز باشد، ما باید مواظبت کنیم و همه تلاش‌های خود را صرف کنیم که مطمئن باشیم در حزب خدا هستیم. در این 43 سال به‌رغم اتحاد جبهه باطل شیطان بزرگ و دنباله‌روهای آنان، به پیروزی‌ای دست نیافتند. وی بیان کرد: دشمنان می‌دانستند به ‌خاطر آثاری که از دفاع‌مقدس در بدن شهید ایرلو وجود دارد، در برابر هر بیماری‌ای با سختی مواجه می‌شود و در مقابله با بیماری کرونا نیز با توجه به اینکه برای انتقال وی به ایران کاری نکردند، ضمن تلاش مکرر پزشکان، وی به شهادت رسید‌. 
***
امیرعبداللهیان با الهام علی‌اف دیدار کرد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح دیروز (چهارشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان در رأس هیاتی به باکو سفر کرد، با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند. 
***
رضایت ۷۳ درصدی مردم از عملکرد دولت در مقابله با کرونا
 نتایج یک نظرسنجی ملی نشان می‌دهد ۷۳ درصد مردم عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با کرونا را موفقیت‌آمیز، ۷۸ درصد شیوه دولت در مذاکرات هسته‌ای را عزتمندانه و مقتدرانه و ۸۳ درصد مردم سفرهای استانی رئیس جمهور را حلال مشکلات کشور می‌دانند. به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما، پس از مصاحبه تلویزیونی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی با مردم، 7/70 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند رئیس‌جمهور در گزارش به مردم و پاسخ به سوالات در حد زیادی صداقت داشت. نکته قابل توجه اینکه بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما، 2/73 درصد از مردم عملکرد دولت سیزدهم در زمینه مبارزه با کرونا را در حد زیاد موفقیت‌آمیز عنوان کرده‌اند. 8/34 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین عملکرد دولت سیزدهم در زمینه مبارزه با بی‌عدالتی را در حد زیاد موفق دانسته‌اند. همچنین بر اساس نظر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، ۶۳ درصد مردم در حد زیاد به حل مشکلات کشور در آینده امیدوارند. 

Page Generated in 0/0124 sec