printlogo


کد خبر: 241929تاریخ: 1400/10/4 00:00
اخبار

فصل جدید «دورهمی» از دهم دی‌ماه
تولید فصل جدید مسابقه تلویزیونی «دورهمی» از دهم دی‌ماه کلید می‌خورد. به گزارش «وطن‌امروز»، ناصر قدیرکاشانی، تهیه‌کننده «دورهمی» از تغییرات جدید این مسابقه و شروع فصل جدید آن خبر داد. وی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شروع تولید «دورهمی» از دهم دی‌ماه نوشت: «از دهم دی‌ماه تولید سری دوم مسابقه دورهمی با تغییرات قابل توجه و البته جذاب آغاز خواهد شد و راه‌های ارتباطی برای حضور در برنامه از طریق صفحه رسمی دورهمی در فضای مجازی اعلام می‌شود». قدیرکاشانی اضافه کرد: «تیم تولید برنامه دورهمی همچنان تمام تلاش و انرژی خود جهت تولید برنامه‌ای جذاب را به کار خواهند گرفت تا باز هم به جلب رضایت حداکثری مخاطبان گرامی مفتخر شوند». مسابقه «دورهمی» در یک فصل با اجرای مهران مدیری روی آنتن شبکه نسیم رفت و حالا قرار است با تغییراتی همراه شود. 
***
انتشار کتاب جدید توسط مرکز اسناد
تازه‌ترین اثر موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنوان «خفتگان آستان علوی (درآمدی بر تاریخ نجف و حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام)» روانه بازار کتاب شد. این کتاب حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش دکتر صفاءالدین تبرائیان است. تبرائیان در این تحقیق، دایره‌المعارف جامعی را خلق کرده است. این کتاب، علاوه بر بیوگرافی 628 نفر از «خفتگان آستان علوی» از آدم ابوالبشر تا علمای دین و شاهان و شاهزادگان، تاریخچه جامعی از شهر نجف اشرف را در خود جای داده است. این کتاب اگرچه نخستین تحقیق درباره مدفونین حرم امیرالمومنین(ع) نیست اما به تعبیر نویسنده نسبت به ۲ اثر قدیمی‌تر، «کامل‌ترین سیاهه‌ خفتگان در حرم علوی به شمار می‌آید». تبرائیان در این تحقیق، شرح حال 77 مرجع، 276 مجتهد و صدها شخصیت علمی، سیاسی و فرهنگی را گنجانده است. کتاب «خفتگان آستان علوی (درآمدی بر تاریخ نجف و حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام)» در قطع وزیری، در 584 صفحه با قیمت 140 هزار تومان توسط موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. شما می‌توانید برای تهیه این کتاب به صفحه منشورات پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir مراجعه کنید. 
***
برگزاری سوگواره شعر فاطمی
سوگواره شعر فاطمی و سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دانشگاه‌ امام صادق(ع) برگزار می‌‌شود. به گزارش فارس، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید حاج‌قاسم سلیمانی، سوگواره شعر فاطمی پنجشنبه نهم دی‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در تالار آیت‌الله مهدوی‌‌کنی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) برگزار می‌‌شود. در این سوگواره شعر، شاعرانی همچون علی انسانی، سعید حدادیان، علی‌محمد مؤدب، جواد محمدزمانی، احمد بابایی، میلاد عرفان‌پور و محمود حبیبی‌کسبی به شعرخوانی و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) خواهند پرداخت. 
***
انتشار ۲ کتاب جنگ تحمیلی در ترکیه
کتاب‌های «مهاجر سرزمین آفتاب» و «آب هرگز نمی‌میرد» از آثار حمید حسام به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، دفتر آژانس ادبی و ترجمه پل در استانبول از انتشار این ۲ کتاب توسط انتشارات فتا در استانبول خبر داد. در معرفی این کتاب‌ها عنوان شده است: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به روایت خاطرات کونیکو یامامورا می‌پردازد. او تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و فرزند شهیدش جوان 19 ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید. این کتاب در ۱۹۷ صفحه در ترکیه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نیز خاطرات جانباز میرزامحمد سلگی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین است که سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره «جلال آل‌احمد» را از آن خود کند که در ۴۱۵ صفحه منتشر شده است. هر دوی این کتاب‌ها با ترجمه آیکوت بازارباشی منتشر شده است. 
***
اعتراف «جیمز فرانکو» به آزار جنسی
«جیمز فرانکو» بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی برای نخستین بار نسبت به اتهامات مطرح‌شده درباره فساد اخلاقی و تجاوز واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «جیمز فرانکو» در یک پادکست که بتازگی منتشر شده است برای نخستین‌بار اقرار کرد در مدرسه بازیگری‌ای که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ دایر کرده بود با شاگردانش روابط غیراخلاقی داشته است. او همچنین عنوان کرده در حال درمان و تلاش برای بهبود رفتار خود در چند سال اخیر بوده است. نخستین‌بار ۴ سال پیش بود که نشریه لس‌آنجلس تایمز از شکایت ۵ زن از «جیمز فرانکو» به دلیل رفتار غیراخلاقی و نامناسب پرده برداشت و سال ۲۰۱۹ نیز ۲ زن دیگر این بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی را به سوءاستفاده از بازیگران تازه‌کار در مدرسه بازیگری‌اش متهم کردند. «جیمز فرانکو» بازیگر و کارگردان ۴۳ ساله نامزد اسکار است که برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «مرد عنکبوتی»، «۱۲۷ ساعت»، «میلک»،‌ «اُز بزرگ و قوی» و «هنرمند فاجعه» شناخته شده است.

Page Generated in 0/0067 sec