printlogo


کد خبر: 241938تاریخ: 1400/10/4 00:00
هشدار هادی‌العامری درباره عدم خروج نیروهای بیگانه

رئیس ائتلاف فتح عراق ضمن هشدار درباره عدم خروج نیروهای بیگانه از این کشور گفت: حاکمیت عراق خط قرمز ما است. به گزارش الفرات‌نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح در دیدار «کوتارو سوزوکی» سفیر ژاپن، درباره عدم خروج نیروهای بیگانه از این کشور تا پایان سال جاری میلادی هشدار داد و گفت: اگر نیروهای بیگانه از عراق خارج نشوند، این کشور بی‌ثبات خواهد شد. ۲ طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط در راستای تامین منافع ۲ ملت دوست بحث و تبادل نظر کردند. العامری در این دیدار از مواضع دولت ژاپن در حمایت از ثبات عراق و تحکیم روند دموکراتیک در این کشور قدردانی کرد. وی افزود: موضع ما در قبال حضور نیروهای بیگانه واضح است، حاکمیت ملی خط قرمز است. رئیس ائتلاف الفتح اظهار کرد: «اگر عراق به مستشاران خارجی برای آموزش و مشورت نیاز داشته باشد، این امر باید مطابق قانون اساسی، قوانین عراق و کاملا شفاف باشد». 
 
* سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق: خروج آمریکایی‌ها خللی در کار نیروهای امنیت ندارد
فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق به خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور و تاثیر آن بر ماموریت نیروهای امنیتی عراق واکنش نشان داد. «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت: خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی بر ماموریت و فعالیت نیروهای امنیتی عراق تاثیر نگذاشته و نخواهد گذاشت. وی در ادامه افزود: همه عملیات امنیتی، پر کردن خلأها و تعقیب تروریست‌ها، کاملا امنیتی است و هیچ عملیاتی وجود ندارد که از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی انجام شود. الخفاجی افزود: در صورت تخصیص اعتبار در بودجه به وزارت دفاع و نیروهای امنیتی، مسلماً تقاضای اضافه شدن عناصر جدید به نیروهای امنیتی مطرح خواهد شد. 
 
* همگرایی گروه‌های شیعی با گروه‌های سیاسی سنی و کرد
منابع وابسته به چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی از همگرایی با گروه‌های سیاسی سنی و کرد خبر دادند. به گزارش بغداد الیوم، «محمود الحیانی» از رهبران چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق گفت: دیدارها با فراکسیون‌های سیاسی در اربیل و پیش از آن دیدار با رهبر جریان صدر و همگرایی میان هیات هماهنگی با گروه‌های کرد و اهل تسنن، همگی مثبت بوده است و هدف از این دیدارها تشکیل دولت توافقی طی مرحله آتی است و این مساله مورد حمایت تمام گروه‌هاست. وی خاطرنشان کرد: در سایه نتایج انتخابات، نمی‌توان دولت اکثریت را تشکیل داد، چرا که هیچ فراکسیونی وجود ندارد که اکثریت آرا را در اختیار داشته باشد. این در حالی است که ۲ روز قبل، «احمد الاسدی» از سران ائتلاف فتح تأکید کرد در دیدار هیات چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه به ریاست «نوری المالکی»، طرح چارچوب هماهنگی برای خروج کشور از بن‌بست سیاسی و ایجاد راه‌حل‌های واقع‌بینانه و فوری برای تحقق مطالبات مردم ارائه شد. او گفت: این طرح ۲ بخش دارد که بخش اول آن پیگیری اقدامات قانونی مربوط به اعتراض به نتایج انتخابات در دادگاه فدرال و احترام به رأی نهایی دستگاه قضایی است. الاسدی تأکید کرد: بخش دوم این طرح شامل تفاهمات سیاسی درباره نحوه مدیریت کشور در گذار از بحران تردید در نتایج انتخابات و تشکیل دولتی فراگیر است که اشکالات گسترده در مدیریت کشور را برطرف کند و به خدمات و اشتغال‌زایی و مبارزه با فساد بپردازد.

Page Generated in 0/0059 sec