printlogo


کد خبر: 241943تاریخ: 1400/10/4 00:00
اخبار

بدرقه آزمون با مهم‌ترین جایزه فردی 2021
سردار آزمون که در بدو ورود به زنیت یک استعداد نوظهور بود، حالا این باشگاه را به عنوان یک فوق‌ستاره ترک می‌کند. سردار آزمون که بالاتر از ستاره‌های پرشمار تاریخ روسیه، دومین خارجی برتر فوتبال این کشور در گلزنی به شمار می‌رود، از دیدگاه رسانه «اسپورت اکسپرس» به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال روسیه انتخاب شده است و باشگاه زنیت این خبر را روی خروجی اینستاگرام رسمی‌اش قرار داده است. آزمون سال 2018 پس از درخشش در روبین‌کازان به زنیت پیوست و حالا پس از اینکه ۲ فصل رویایی را با این تیم با 17 و 19 گل پشت سر گذاشته و ۳ مرتبه قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر روسیه را جشن گرفته، در آستانه خروج از لیگ روسیه و ادامه فوتبالش در لیون فرانسه است. این در حالی است که آنطور که اکانت رسمی باشگاه روسی خبر داده، ستاره ایرانی زنیت در آستانه کسب یک عنوان فردی بسیار مهم پیش از خروج از باشگاه است. بنا بر ادعای رسانه رسمی زنیت، آزمون با کسب عنوان برترین بازیکن سال 2021 روسیه، این کشور سردسیر را ترک خواهد کرد و ماجراجویی جدیدش را در لیون فرانسه که نگاه‌های بیشتری به او جلب می‌‎شود، آغاز خواهد کرد. 
***
اسکیت‌باز ایرانی سهمیه جهانی گرفت
محمد صالحی، قهرمان اسکیت سرعت برای نخستین‌بار در تاریخ اسکیت ایران در بازی‌های جهانی ٢٠٢٢ بیرمنگام حضور خواهد یافت. با اعلام روابط عمومی فدراسیون اسکیت، محمد صالحی، مرد طلایی اسکیت سرعت ایران که چند ماه پیش در مسابقات جهانی اسکیت سرعت در کلمبیا شرکت کرده بود، توانست جواز حضور در بازی‌های جهانی ٢٠٢٢ بیرمنگام را کسب کند. فدراسیون جهانی اسکیت لیست افراد منتخب که توانستند سهمیه حضور در بازی‌های جهانی را کسب کنند، منتشر کرد که محمد صالحی از ایران در جمع منتخبان بود. این برای نخستین‌بار در تاریخ اسکیت ایران است که یک ورزشکار از کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. بازی‌های جهانی بیرمنگام مختص ورزش‌های غیرالمپیکی است که ٨ تا ١١ جولای ٢٠٢٢ (١٧ تا ٢٠ تیرماه ١۴٠١) در بیرمنگام برگزار خواهد شد. 
***
تلاش عجیب پرسپولیسی‌ها برای تکرار یک اشتباه
پرسپولیسی‌ها با وجود تجربه تلخی که درباره رادوشوویچ داشتند اما باز هم به دنبال جذب دروازه‌بان خارجی هستند! با جدایی بوژیدار رادوشوویچ از پرسپولیس، حالا مسؤولان این باشگاه به دنبال جذب یک دروازه‌بان خارجی برای جانشینی وی هستند. شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را با یزید ابولیلا، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم الفیصلی اردن انجام داده و باید دید این دروازه‌بان چه پاسخی به پیشنهاد سرخپوشان خواهد داد. نکته عجیب این ماجرا اصرار پرسپولیسی‌ها به جذب دروازه‌بان خارجی است، آن هم در شرایطی که باید او را روی نیمکت قرار بدهند. رادوشوویچ که در طول سال‌ها حضورش در پرسپولیس تعداد بازی‌هایش کمتر از یک فصل بود، صدها هزار دلار از پرسپولیس دریافت کرد و در حال حاضر هم این احتمال وجود دارد که به خاطر باقیمانده طلبش به فیفا شکایت کند. مجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس در کنفرانس خبری خود درباره قرارداد رادوشوویچ عنوان کرد مبلغ قرارداد این دروازه‌بان سالانه ۲۵۰ هزار دلار است؛ مبلغی عجیب برای دروازه‌بانی که حتی در کشور خودش هم چهره مطرحی محسوب نمی‌شود. اینکه چرا پرسپولیسی‌ها از این تجربه تلخ درس نمی‌گیرند و باز هم به دنبال جذب دروازه‌بان خارجی هستند، مشخص نیست اما قطعا ادامه این روند می‌تواند شکایت‌های دیگری را از این باشگاه در فیفا به دنبال داشته باشد. 
***
بررسی آینده ستاره مسلمان منچستریونایتد
باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد ستاره مسلمان خود را در پنجره زمستانی به هیچ‌‌وجه نخواهد فروخت. 
آینده پل پوگبا به یکی از موضوعات بزرگ باشگاه منچستریونایتد تبدیل شده و مشخص نیست این بازیکن آیا فصل آینده نیز در تیم شیاطین سرخ بازی می‌کند یا می‌خواهد به صورت رایگان به تیمی دیگر منتقل شود. 
از پاری‌سن‌ژرمن، یوونتوس و رئال‌مادرید به عنوان مقصدهای احتمالی ستاره مسلمان در فصل آینده صحبت می‌شود. البته رئال‌مادرید چندان علاقه‌مند به جذب پوگبا نیست و می‌خواهد سرمایه خود را برای خرید امباپه و هالند و دستمزد این بازیکنان بگذارد و می‌خواهد با ترکیب کاسمیرو، مودریچ، کروس، والورده، کاماوینگا و دیگر بازیکنانش خط میانی خود را پوشش دهد. 
پوگبا پس از اخراج در دیدار مقابل لیورپول، برای یونایتد به میدان نرفته و هنوز نتوانسته برای رانگنیک بازی کند.
از سوی دیگر منچستریونایتد به دنبال تمدید با پوگباست ولی نمی‌خواهد بیش از این به بازیکن خود اصرار کند. چندی پیش رالف رانگنیک در این باره صحبت کرد و گفت: بازیکن باید علاقه داشته باشد در این تیم بماند، زیرا یونایتد تیم کوچکی نیست و اگر بازیکنی بخواهد تیم را ترک کند، کسی مانع او نخواهد شد. 
با این حال منچستریونایتد برنامه‌ا‌ی برای فروش ستاره مسلمان خود در پنجره زمستانی ندارد و می‌خواهد همه چیز را به انتهای فصل موکول کند. 

Page Generated in 0/0051 sec