printlogo


کد خبر: 241956تاریخ: 1400/10/4 00:00
اخبار

بهره‌برداری از پلاسکوی جدید با تأییدیه آتش‌نشانی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بر اساس جلسه با مسؤولان بنیاد مستضعفان اطمینان داده شد ساختمان پلاسکو بدون تأییدیه آتش‌نشانی به بهره‌برداری نخواهد رسید. مهدی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عدم تخصیص عوارض ایمنی ساختمان به سازمان آتش‌نشانی و پیش‌بینی آن در قانون توسط شورای اسلامی شهر تهران گفت: درآمدی که از عوارض ایمنی ساختمان کسب می‌شود باید به برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تخصیص داده شود. وی افزود: با توجه به تغییری که در زیرساخت‌ها اتفاق افتاده بود و از نظر سیستم‌های مالی نقص‌هایی وجود داشت، باید این نقص‌ها رفع و سیستم تکمیل می‌شد؛ لذا نزدیک به ۲ ماه این تخصیص انجام نشد. وی ادامه داد: رایزنی‌هایی انجام‌شده و اطلاعات تکمیلی نیز اعمال شده است و از طرف حوزه مالی شهرداری تهران نیز این اطمینان داده شده که مبلغ این ۲ ماه زمانی که برای تکمیل شبکه صرف شد، به سازمان آتش‌نشانی بازگردانده خواهد شد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اخذ تاییدیه ایمنی ساختمان پلاسکو گفت: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی به ساختمان مراجعه کرده و بازدیدی انجام داده‌اند و همه موارد را دیده‌اند و اگر نواقصی بوده به آنها اطلاع داده‌اند. 
***
بیشترین نام‌های ثبت‌شده برای دختران و پسران در تهران
مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: نام‌های فاطمه، رستا، نورا و هانا در خانم‌ها در استان تهران در صدر است و در آقایان نام‌های امیرعلی، آراد، آریا و امیرحسین بیشترین فراوانی را دارند. حسین زین‌الصالحین پیش از ظهر دیروز در دیدار با آیت‌الله سیدمرتضی محمودی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ورامین با اشاره به اینکه جمعیت تهران در روز با شب متفاوت است، اظهار کرد: از جمعیت فعلی استان تهران 3/50 درصد را آقایان و 7/49 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. 
وی با بیان اینکه میزان افزایش جمعیت 4/0 درصد و نرخ رشد جمعیت طبق سرشماری سال ۹۵ به میزان 7/1 درصد بوده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصا تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعا کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد. مدیرکل ثبت احوال استان تهران بیان کرد: تعداد موالید در ۸ ماه اول سال جاری در استان تهران 4/1 درصد کاهش و فوت 9/18 درصد افزایش داشته است؛ همچنین ازدواج 8/1 درصد و طلاق 2/2 درصد کاهش داشته است. 
***
کلاهبرداری با تماس تلفنی
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا درباره کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از کارت بانکی با تماس تلفنی هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی به موضوع برداشت از حساب بانکی از طریق تماس تلفنی اشاره و اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری برای برداشت غیرمجاز از حساب افراد همواره از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها برقراری تماس تلفنی با کاربران است. وی گفت: در این روش کلاهبردار در پوشش برنامه‌های صداوسیما و امثالهم با کاربر تماس تلفنی گرفته و با بیانی مسلط، به روشی که کاربر متوجه نشود، اطلاعات بانکی و رمز‌های او را دریافت کرده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب قربانی خود می‌کند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی بویژه رمز‌های خود را در اختیار افرادی که از طرق مختلف بویژه تماس تلفنی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند قرار ندهند. 
***
پیرحسین کولیوند مطرح کرد
اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای اعزام تیم‌های نجات و درمان به مالزی
جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران کشته و آواره شدن تعدادی از مردم مالزی را در پی سیل ویرانگر اخیر در آن کشور به جمعیت هلال‌احمر مالزی تسلیت گفت و برای اعزام تیم‌های جست‌وجو و نجات اعلام آمادگی کرد. در نامه جمعیت هلال‌احمر ایران به امضای پیرحسین کولیوند، رئیس این جمعیت به دبیرکل جمعیت هلال‌احمر مالزی آمده است: جمعیت هلال‌احمر ایران مراتب احترام و درود خود را خدمت شما، کارکنان و داوطلبان محترم هلال‌احمر مالزی اعلام می‌دارد. با اندوه فراوان، اخبار سیل شدید روز جمعه، ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) را که متاسفانه منجر به آسیب به مناطق شهری و کشته و زخمی شدن مردم شده، دریافت کردم. در این نامه همچنین آمده است: در این شرایط دشوار، جمعیت هلال‌احمر ایران تسلیت خود را به شما و همه همکاران در هلال‌احمر مالزی و مردم آن کشور، بویژه همدردی با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این سانحه، اعلام می‌دارد. در این شرایط دشوار، در کنار شما هستیم و آمادگی خود را برای اعزام تیم‌های جست‌وجو و نجات و درمان و هر گونه کمک دیگر اعلام می‌داریم. جمعیت هلال‌احمر ایران برای شما و همکاران‌تان بهترین‌ها را در پیشبرد تلاش‌های بشردوستانه و کاهش آلام بشری آرزو می‌کند. 
بارش‌های سیل‌آسا طی ۳ روز باعث جاری شدن سیل شدید در ۸ ایالت مالزی و به زیر آب رفتن بخشی از شهرها و روستاها شد. بر اثر این سیل تاکنون دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ده‌ها هزار نفر آواره شده‌اند. 

Page Generated in 0/0064 sec