printlogo


کد خبر: 241957تاریخ: 1400/10/4 00:00
نقشه کرونایی کشور رنگ‌های قرمز و نارنجی ندارد
تداوم مقاومت ایران در برابر کرونا

روز گذشته آمار مبتلایان جدید کرونا 1967 تن و تعداد فوتی‌ها 44 نفر اعلام شد؛ آماری که نشان می‌دهد کشور همچنان در حال مقاومت در برابر این ویروس است و جایی برای رنگ‌های قرمز و نارنجی در نقشه کرونایی وجود ندارد البته کارشناسان همچنان بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها بویژه فاصله اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک تاکید دارند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مطابق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر دیروز جمعه سوم دی‌ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۳۲۱ نفر از آنها بستری شدند. 
بر این اساس، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۸۴ نفر رسید. متاسفانه در طول این زمان ۲۴ ساعته، ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۳۰۶ نفر رسید. 
از سویی خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۲۲ هزار و ۱۵۰ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها و مراکز ترخیص شده‌اند. 
همچنین ۲ هزار و ۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
درباره آمار تزریق واکسن نیز باید گفت تاکنون ۵۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۵۷۱ نفر دوز اول، ۵۰ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۹۷ نفر دوز دوم و ۵ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۳۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۱۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۰۴ دوز رسیده که ۳۴۳ هزار و ۵۷۳ دوز مربوط به شبانه‌روز اخیر بوده است. 
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۱ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۲۷۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز و وضعیت نارنجی نیست و ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
 

Page Generated in 0/0054 sec