printlogo


کد خبر: 241969تاریخ: 1400/10/4 00:00
قالیباف در جمع اعضای ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به تبیین ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام پرداخت
پاسدار عدل و عقل

گروه سیاسی: رئیس مجلس با بیان اینکه فرهنگ حاج‌قاسم عقل و عدل است، گفت: شهید سلیمانی برای انقلاب و مردم هم خون و آبرو داد و هم خون دل خورد. 
محمدباقر قالیباف در جمع اعضای ستاد مردمی برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی از کسانی که با عشق، علاقه و تلاش اعضای این ستاد را گرد هم آورده و تلاش می‌کنند علم شهادت مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی برافراشته‌تر شود، تشکر کرد و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه دهید شهید حاج‌قاسم را دولتی و سیستمی معنا نکنیم و کار مردمی پیش برود، بسیار دقیق و حکیمانه است و اراده خداوند و سنت الهی هم بر این است که این اتفاق اینگونه رقم بخورد. وی با بیان خاطره‌ای از زمان شهادت حاج‌قاسم سلیمانی ادامه داد: 2 ساعت پس از شهادت حاج‌قاسم، در جریان شهادتش قرار گرفتم و با حضور در منزل ایشان تلاش داشتم مجوز پرواز را در اسرع وقت بگیرم که در کمترین زمان ممکن پیکر مطهر حاج‌قاسم را به ایران منتقل کنیم و نمی‌خواستم این موضوع به تأخیر بیفتد، در حالی که چنین برنامه‌ریزی در ذهن کسی نبود و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد مراسم انتقال و تشییع پیکر حاج‌قاسم در عراق و ایران به آن شکل برگزار شود و این نتیجه ۴۰ سال مجاهدت خالصانه و کار برای خدا بود. 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ویژگی‌های حاج‌قاسم منحصر به فرد بود، گفت: شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها از جمله تفکر، نظامی، آموزشی، سبک زندگی و سیاسی از خود آثاری بر جا گذاشته و اظهارنظر کرده است؛ در برخی موارد ما این مباحث را با ابزارها و روش‌ها یا در مبانی نظریه برخاسته از مکاتب انسان‌ساخت تحلیل می‌کنیم اما معتقدم در فرهنگ ایثار، شهادت و مجاهدت این روش‌ها جوابگو نخواهد بود. 
قالیباف یادآور شد: شهید سلیمانی هر اقدامی را که منطبق بر عقلانیت، عقل متصل به وحی و در راستای عدالت و به‌ گونه‌ای منطبق بر عقل و عدل بود، انقلابی می‌دانست و اظهارنظرهای گروه‌ها، دسته‌ها، جریان‌ها یا جناح‌ها برای ایشان مهم نبود و این موضوع مبنای شهید سلیمانی بود. وی با بیان اینکه سیاست داخلی و خارجی برای حاج‌قاسم موضوعیت نداشت، تصریح کرد: شهید برابر هر کس که در مقابل خدا، فرهنگ قرآن و اهل‌بیت می‌ایستاد، ایستادگی می‌کرد و این مبنای تحلیل شخصیت‌هایی مانند حاج‌قاسم است. 
 
* توهین‌کنندگان به حاج‌قاسم امروز نانش را می‌خورند
قالیباف با بیان اینکه افرادی که مبنای‌شان صرفا قدرت، جریانات سیاسی و مبناهای دیگری غیر از این است، شخصیت شهید سلیمانی را نشناخته‌اند، تاکید کرد: رفتارهای بسیار تند و تلخی که حتی مقابل خود شهید با او می‌شد، هیچ اثری بر ایشان نداشت؛ حاج‌قاسم برای انقلاب و مردم هم خون و آبرو داد و هم خون دل خورد. رئیس مجلس یادآور شد: یک سال قبل از شهادت ایشان، افرادی در جلساتی که در قد و قواره این مباحث نبودند، به ایشان توهین می‌کردند اما امروز نانش را می‌خورند. رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه فرهنگ شهید سلیمانی عقل و عدل است، گفت: شخصیت شهید سلیمانی را باید در مکتب امام دید؛ امام، خدا و مردم را باور داشت و شهید سلیمانی نیز اینگونه بود و با تمام وجودش سنت‌های الهی و ولی خود را قبول و به این موضوع ایمان داشت. وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مردم بویژه محرومان و مستضعفان را قبول داشت، ادامه داد: ایشان به مردم توجه داشت و می‌گفت اگر مشکلی هست من مقصرم که نتوانستم مشکلات را حل کنم. حاج‌قاسم با دست خالی با داعش جنگید و اتفاقات بزرگی را رقم زد. در واقع ظالمان و منافقان با هم توطئه کردند و ناکثین و قاسطین و متحجرین جمع شدند اما شهید سلیمانی در مقابل آنها ایستاد و از همه پابرهنه‌ها از شبه‌قاره هند تا مدیترانه دفاع می‌کرد و بین شیعه و سنی نیز فرقی نمی‌گذاشت. وی اضافه کرد: شهید سلیمانی بی‌وقفه و خالصانه مجاهدت می‌کرد و خدا مزدش را به بهترین شکل ممکن داد. در این رابطه نیاز است ایشان بخوبی به جامعه معرفی شود و نیازی به غلو کردن هم نیست. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عظمت شهید سلیمانی به عنوان پرورش‌یافته انقلاب و مکتب امام و همچنین فرهنگ جهاد و شهادت می‌تواند الگوی تمام جوانان مسلمان و غیرمسلمان شود، تصریح کرد: امروز شیعه و سنی با هم سر تعظیم مقابل حاج‌قاسم فرود می‌آورند و دشمنان اهل بیت و قرآن، دشمنان ایشان و تمام مظلومان و آزادی‌خواهان حامی ایشان هستند. 
در ابتدای این نشست، زینب سلیمانی دختر شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سخنانی خطاب به قالیباف گفت: شما یکی از رفقا و برادر حاج‌قاسم هستید، خدمت شما رسیدیم که از نقطه نظرات‌تان برای برگزاری مراسم استفاده و گزارشی را از روند برگزاری مراسم ارائه کنیم.

Page Generated in 0/0060 sec