printlogo


کد خبر: 241992تاریخ: 1400/10/5 00:00
اخبار

«تانک قزاق» بازنشسته شد
«دولت نیازبکوف» آزادکار مطرح قزاقستانی و برنده ۳ طلای آسیا و ۲ طلای جهانی بازنشسته شد. به گزارش استار، سریکبایف، سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد قزاقستان اعلام کرد نیازبکوف بازنشست شد. نیازبکوف درباره بازنشستگی از دوران کشتی گفت: مصدومیتم در المپیک توکیو خیلی مرا زمینگیر کرد. من هیچ ایرادی به کشتی ندارم. به جایی که می‌توانستم رسیدم. می‌خواهم از مربیانم تشکر کنم که علاقه‌ام را به کشتی برانگیختند، راه را برای من باز کردند و تمام مهارت‌ها را به من آموختند. بله! من از مبارزه راضی نیستم. رویای کسب مدال المپیک محقق نشد. با این حال در این سال‌ها هر چه در توان داشتم رو کردم. خدا را شاکرم که توانستم به نتایجی که تا حدودی مدنظرم بود برسم. نیازبکوف ۲ بار در بازی‌های المپیک شرکت کرد که سال ۲۰۱۲ در لندن و سال ۲۰۲۱ در توکیو بود. این کشتی‌گیر با نام مستعار «تانک قزاق» شناخته می‌شود. او که ماه فوریه ۳۳ ساله می‌شود، از فدراسیون کشتی قزاقستان پیشنهاد همکاری دریافت کرده اما هنوز پاسخی نداده است. 
***
آمریکا ۱۸ ویزا  برای حضور مقام‌ها در المپیک زمستانی از پکن خواسته است
دولت آمریکا که به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن دست ‌زده است، از چین خواست روادید ۳ ماهه برای ۱۸ تن از پرسنل اعزامی خود به این مسابقات صادر کند و هدف آنها را ارائه خدمات پشتیبانی و امنیتی دانست. به نقل از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، به گفته چند منبع، گروهی از مقامات آمریکایی به عنوان بخشی از هیات اعزامی از سوی آمریکا به چین برای تامین پشتیبانی‌های امنیتی در طول بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن درخواست ویزا کرده‌اند؛ درخواستی که بعد از اعلام تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها از سوی واشنگتن مطرح می‌شود. طبق گفته 2 منبع و یک سند که مورد استناد روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست قرار گرفت، دولت آمریکا اخیرا درخواستی برای دریافت ویزای ۳ ماهه برای فهرستی متشکل از ۱۸ شخص برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ با هدف ارائه «عملیات‌های پشتیبانی و امنیتی» نزد چین مطرح کرده است. یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت از ۱۸ نام موجود در این فهرست، ۱۵ نفر از پرسنل وزارت خارجه و یک نفر نیز از پرسنل پنتاگون هستند. به نظر می‌رسد اکثر آنها جزو مقامات رده متوسط تا پایین هستند. همچنین طبق این گزارش، آمریکا به مقامات چینی اعلام کرده ممکن است در ماه‌های آینده برای ۴۰ مقام دیگر نیز درخواست روادید ارسال کند. مشخص نیست آیا چین برای این مقامات آمریکایی ویزا صادر خواهد کرد یا خیر اما یک فرد مطلع به وضعیت گفت ۲ دولت تعاریف بسیار متفاوتی از تحریم دیپلماتیک دارند. پکن سفر این ۱۸ مقام آمریکایی را به مثابه ناکام شدن تلاش آمریکا برای تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها می‌داند. واشنگتن معتقد است افراد ذکر شده نمایندگان رسمی نیستند، بلکه جهت ارائه پشتیبانی‌های امنیتی و پزشکی در بازی‌ها شرکت خواهند کرد. این درخواست‌ها پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر نوامبر تأیید کرد در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است. ششم دسامبر، دولت او اعلام کرد هیأت رسمی آمریکا را در اعتراض به آنچه «نسل‌کشی و جنایات ضد بشری مداوم چین در سین‌کیانگ» خواند، به این بازی‌ها اعزام نخواهد کرد. 
***
یک کوبایی بالاتر از لیونل مسی بهترین ورزشکار سال کشورهای لاتین شد
«میخایین لوپز» به عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ کشورهای لاتین انتخاب شد. 
به گزارش اسپورتال، میخایین لوپز کوبایی ملقب به «آقای ترسناک» کشتی‌گیر سنگین‌وزن فرنگی کوبا و برنده ۴ طلای المپیک بالاتر از لیونل مسی به عنوان بهترین ورزشکار سال کشورهای لاتین انتخاب شد. قهرمان دسته فوق‌سنگین کشتی فرنگی در المپیک توکیو ۲۰۲۰، ریودوژانیرو ۲۰۱۶، لندن ۲۰۱۲ و پکن ۲۰۰۸ با ۴۱ رای بالاتر از لیونل مسی قرار گرفت که ۱۹ رای آورد. این نخستین‌‌باری است که لوپز در این نظرسنجی پیشتاز می‌شود و پس از «رائول کاسکارت» کوبایی در سال ۱۹۸۵، دومین کشتی‌گیری است که به این مهم می‌رسد. «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا به لوپز به دلیل کسب جایزه بهترین ورزشکار (مرد) در پنجاه‌و‌هفتمین نظرسنجی ورزشی که توسط پرنسا لاتینا برگزار شد، تبریک گفت. 
***
رغبتی، جانشین غیررسمی علی‌نژاد در وزارت ورزش
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش بدون اینکه از وزیر ورزش حکمی بگیرد، مسؤولیت‌های مربوط به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را انجام می‌دهد. روز 20 آذر بود که مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از سمتش استعفا کرد و در همان روز این استعفا مورد قبول حمید سجادی، وزیر ورزش قرار گرفت. پس از این اتفاق، نام‌های مختلفی برای جانشینی علی‌نژاد مطرح شد اما هیچ‌کدام به صورت رسمی معرفی نشدند تا این پست مهم فعلا خالی باقی بماند. در این مدت مسؤولیت معاونت قهرمانی به طور غیررسمی بر عهده علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش قرار گرفته تا کارها روی زمین نماند. رغبتی در ۲ هفته اخیر در جلسات و برنامه‌های مهمی حضور داشته که از جمله آنها می‌توان به حضور در کنار وزیر ورزش در بازدید از فدراسیون‌های ورزشی، شرکت در جلسه ستاد بازی‌های پاراآسیایی، حضور در نشست روز گذشته مربوط به بررسی وضعیت تیم‌های پرسپولیس و استقلال و... اشاره کرد. گفته می‌شود امور مربوط به برگزاری انتخابات 10 فدراسیون ورزشی نیز که قرار است دی‌ماه‌ برگزار شود، زیر نظر رغبتی انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0069 sec