printlogo


کد خبر: 242000تاریخ: 1400/10/5 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد
برگزاری پویش اهدای خون همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها
سخنگوی سازمان انتقال خون از برگزاری پویش اهدای خون با شعار «به نیت حاج‌قاسم سلیمانی» همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در سراسر کشور خبر داد. بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به برگزاری این پویش از روز شنبه یازدهم دی تا جمعه هفدهم دی ۱۴۰۰ افزود: با توجه به فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت جانسوز سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و فراخوان پویش اهدای خون از سوی بنیاد مکتب حاج‌قاسم، تمام مراکز اهدای خون در سراسر کشور آمادگی خدمت‌رسانی به مردم قدرشناس ایران را دارند. وی ادامه داد: در آغاز فصل سرما قرار داریم و در این ایام نیازمند استمرار همراهی مردم برای اهدای خون برای نجات جان بیماران هستیم و این پویش بزرگ می‌تواند به افزایش ظرفیت‌های ذخایر خون کمک قابل توجهی کند. سخنگوی سازمان انتقال خون با تمجید از شخصیت سردار دل‌ها خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده ارشد جبهه مقاومت و مرد میدان، قطره قطره خون خود را برای آرامش و امنیت این آب و خاک فدا کرد و حالا در ایام شهادت او، انتظار داریم مردم سراسر کشور با یاد و نام حاج‌قاسم به کمک بیماران نیازمند به خون بیایند تا لبخند نجات بیماران را به لبخند آن سردار آسمانی و عزیز مردم ایران پیوند بزنیم. بنا به این گزارش، سالانه در ایران بیش از ۲ میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه به منظور کمک و نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن، خون اهدا می‌کنند.
***
ایساکوکارت ۳۰ میلیونی برای رانندگان تاکسی تهران
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه ایساکوکارت ۳۰ میلیونی به رانندگان تاکسی خبر داد. در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه سازمان تاکسیرانی با شرکت ایساکو، مهدی اسماعیل‌بیگی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش زیادی از تاکسی‌های کشور تولید شرکت ایران‌خودرو هستند که در گام اول سعی کردیم از خدمات ایساکو برای تامین قطعات این تاکسی‌ها استفاده کنیم. وی با بیان اینکه در تلاش بودیم رانندگان با قیمت مناسب و کیفیت تضمین‌ شده به صورت اقساطی خدمات دریافت کنند، اظهار کرد: در فاز اول ۵ هزار تاکسیران مشمول دریافت ایساکوکارت می‌شوند و بعد از آن مابقی تاکسیران‌ها نیز به این لیست اضافه می‌شوند. امروز لیست اولیه ۵ هزار تاکسیران را به ایساکو تحویل دادیم. بیگی درباره نحوه استفاده از ایساکوکارت گفت: این کارت توسط چند منبع مالی بیرون از سازمان تاکسیرانی و ایساکو شارژ شده و یک نوع وام و کارت اعتباری است که فعلا ۳۰ میلیون تومان شارژ شده است و افراد می‌توانند با این کارت به صورت قسطی خرید کنند. همچنین رضا مفیدی مدیرعامل سازمان ایساکو گفت: ما به کمک تاکسیرانان کل کشور آمده‌ایم و تاکسی‌ها می‌توانند قطعات مورد نیاز و خدمات تعمیراتی از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های ایساکو دریافت کنند. البته ۶ درصد تخفیف نیز به رانندگان تاکسی شهر تهران برای دریافت خدمات از مراکز منتخب در نظر گرفته‌ایم که این تخفیف به سراسر کشور تسری می‌یابد. 
***
فروش املاک مازاد آموزش‌و‌پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر استفاده از ظرفیت فروش املاک مازاد آموزش‌و‌پرورش با هدف تأمین اعتبار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد. مهرالله رخشانی‌مهر اظهار کرد: در ۸ سال گذشته برای ارتقای سیستم گرمایشی مدارس، منابع خوبی تخصیص یافت و کارهای زیادی انجام شد. امسال نیز یکهزار میلیارد تومان برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس اختصاص یافته است. وی از اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی در سال جاری خبر داد و گفت: نوسازی مدارس استان باید هر چه سریع‌تر واحدهای آموزشی فاقد سرویس‌های بهداشتی مناسب را شناسایی کند و به سرعت عملیات احداث سرویس‌های بهداشتی را با اولویت و فوریت در دستور کار قرار دهد. وی همچنین از صدور مجوز قانونی برای فروش املاک مازاد آموزش‌و‌پرورش با هدف تأمین اعتبار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد و افزود: سعی و تلاش‌مان بر این است از فرصت قانونی پیش آمده در این زمینه استفاده کنیم تا از محل فروش املاک مازاد، پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد. 
***
برخورد با افرادی که در توقفگاه‌های معلولان و جانبازان پارک می‌کنند
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از برخورد با رانندگانی که در توقفگاه‌های جانبازان و معلولان پارک می‌کنند خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار تومان جریمه و انتقال به پارکینگ در انتظار این رانندگان است. سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: برخی جانبازان و معلولان اخیرا تماس‌هایی با پلیس داشته و خواهان برخورد با رانندگانی شده‌اند که در توقفگاه‌های جانبازان و معلولان پارک می‌کنند. وی افزود: پلیس تابلوهای توقف جانبازان و معلولان را در محل‌هایی که توقف برای این عزیزان راحت‌تر است نصب کرده تا این افراد بتوانند به‌راحتی با ویلچر از پیاده‌‌رو به سمت خودروی‌شان بیایند اما متأسفانه برخی رانندگان در این محل‌ها پارک و این افراد را با مشکل مواجه می‌کنند. معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از برخورد با رانندگانی که در این محل‌ها پارک می‌کنند خبر داد و گفت: پلیس با تمام افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند، بنابراین با افرادی که در توقفگاه‌های معلولان پارک می‌کنند به مثابه پارک در محل توقف ممنوع برخورد خواهد شد. جهانی افزود: این افراد ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و همچنین خودروی آنها با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود. 

Page Generated in 0/0057 sec