printlogo


کد خبر: 242011تاریخ: 1400/10/5 00:00
اخبار

قالیباف: 
تعامل سازنده پیروان ادیان الهی منجر به تحقق عدالت می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به رؤسای مجالس کشورهای مسیحی، میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌‌السلام) را تبریک گفت. محمدباقر قالیباف، با صدور پیامی خطاب به رؤسای مجالس کشورهای مسیحی، میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام) را تبریک گفت و آمادگی مجلس جهت گسترش و تقویت مراودات پارلمانی فی‌مابین، رایزنی و تبادل‌ نظر درباره موضوعات مورد علاقه طرفین را اعلام کرد. متن پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی به رؤسای مجالس کشورهای مسیحی به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام به این شرح است: خرسندم صمیمانه‌ترین تبریکات و تهنیت‌های خود را به مناسبت زادروز خجسته و مبارک حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام) پیامبر بزرگ الهی و فرا رسیدن سال جدید میلادی ابراز نمایم. بر این باورم همان‌گونه که حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام) نیکبختی انسان‌ها را در تقویت صلح، محبت و دوستی بشارت داده است؛ تعامل سازنده پیروان ادیان الهی به تحقق عدالت و پیشرفت جامعه بشری منجر خواهد شد. در همین راستا مایلم بر اراده و آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت گسترش و تقویت مراودات پارلمانی فی‌مابین و رایزنی و تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه طرفین تأکید نمایم. با اغتنام از فرصت؛ از درگاه خداوند متعال، سعادت و موفقیت روزافزون جناب‎عالی و نمایندگان محترم پارلمان را خواستارم. 
***
امیرعبداللهیان: 
ایران پایبند به گفت‌وگو برای مشکلات منطقه‌ای است
شیخ خلیفه الحارثی، معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی در تهران به سر می‌برد، دیروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی دولت آقای رئیسی دانست و در این میان جایگاه ویژه عمان در میان همسایگان را مورد تأکید قرار داد. امیرعبداللهیان در این دیدار بر ضرورت تلاش ۲ طرف برای ارتقای حجم روابط تجاری میان ۲ کشور در سطح روابط دوستانه فی‌مابین تاکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی را پایبند به گفت‌وگو و اتخاذ راه‌حل‌های سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای دانست و بر آمادگی کشورمان برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه در راه ارتقای روابط دوجانبه تصریح کرد. امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های همه کشورهای منطقه بویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان بحران یمن فراهم شود. الحارثی، معاون وزارت خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای پایان هر چه سریع‌تر بحران یمن، اعلام کرد کشورش از مسیرهای صلح‌آمیز و مذاکره برای کاهش مشکلات منطقه‌ای استقبال و حمایت می‌کند. 
***
پایگاه خبری دولتی چین: 
آمریکا همچنان مانع پیشرفت مذاکرات وین است
پایگاه خبری دولتی چین با بررسی اظهارنظرهای منفی طرف‌های غربی بویژه آمریکایی بعد از آخرین دور مذاکرات وین به‌رغم پیشرفت حاصل‌شده در این دور، چنین مواضعی را مانع‌تراشی در مسیر احیای برجام تعبیر کرد. به گزارش فارس، «چاینا میلیتری» در ابتدای گزارشی درباره مواضع طرف‌های غربی در مذاکرات اخیر وین، به سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فلسطین اشغالی در روزهای گذشته و دیدار و رایزنی وی با مقامات رژیم صهیونیستی با محور ایران اشاره کرد و نوشت: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در زمانی که تلاش‌های بین‌المللی در حال انجام برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران به گفته او به یک «نقطه حساس» رسیده، گفت‌وگو کرد. این رسانه دولتی چین در ادامه نوشت: آخرین دور گفت‌وگوها در وین اتریش که ۲۹ نوامبر آغاز شد، با نظرات مثبت اتحادیه اروپایی، ایران، چین و روسیه به پایان رسید، در حالی که ایالات‌متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان ابراز بدبینی کردند. طبق این گزارش، در حالی که انگلیس، فرانسه و آلمان اذعان داشتند پیشرفت‌های فنی در مذاکرات صورت گرفته است، ایالات‌متحده تاکید کرد هیچ «مسیری برای بازگشت» به توافق هسته‌ای با ایران نمی‌بیند و سالیوان گفت که «بازگرداندن پایبندی متقابل به توافق در طول این سال نسبت به آنچه ما دوست داشتیم ببینیم دشوارتر شده است». این گزارش می‌افزاید سالیوان در سفر هفته جاری خود به فلسطین اشغالی حتی گفت ممکن است تنها چند هفته تا زمانی که گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران امکان موفقیت داشته باشد، باقی مانده باشد. 
***
هیأت مذاکره‌کننده ایران فردا وارد وین می‌شود
دور هشتم گفت‌و‌گوهای نمایندگان ایران و ۱+۴ دوشنبه (فردا) در وین آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران به همراه بقیه اعضای این هیات، صبح فردا برای حضور در هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وارد وین می‌شود. قرار است هشتمین دور مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌ها دوشنبه این هفته در وین در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۴ آغاز شود. حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه پنجشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با فواد حسین، وزیر خارجه عراق خطاب به طرف‌های غربی گفت: اگر می‌خواهید نگرانی شما در موضوع هسته‌ای صلح‌آمیز ایران برطرف شود تمام تحریم‌های برجامی باید برطرف شود. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی خود مذاکرات را تا رسیدن به توافق خوب ادامه می‌دهد، گفت: زمانی که طرف‌های مقابل اراده جدی خودشان را نشان دهند، روزی است که می‌توانیم از بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات‌شان در برجام سخن بگوییم. 

Page Generated in 0/0060 sec