printlogo


کد خبر: 242054تاریخ: 1400/10/6 00:00
اخبار

رئیس دیوان محاسبات کل کشور:
شرایط برای تصویب بودجه کارآمد مهیاست
رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اقدامات دیوان محاسبات در ارائه گزارش تفریغ گفت: شرایط برای تصویب بودجه کارآمد مهیا شده است. مهرداد بذرپاش در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال قبل را 4 ماه زودتر ارائه کرد، گزارش اجرای بودجه سال جاری را در بازه زمانی ۲ ماهه در اختیار نمایندگان قرار داده است و نظر کارشناسی خود پیرامون لایحه بودجه پیشنهادی دولت جهت سال آتی را منتشر نمود. ‏شرایط برای تصویب بودجه کارآمد مهیا شده است».
***
حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد
وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید خبر داد. سیداحسان خاندوزی در پایان جلسه خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور با بیان اینکه در این نشست، نکات بسیار خوبی در 7 محور در زمینه صنعت بیمه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: این محورها و به واقع توقعات دولت برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است. 
وی با بیان اینکه متأسفانه گزارش‌های نظارتی بیمه مرکزی در حال حاضر، گزارش‌هایی با فاصله زمانی و در بعضی مواقع با دقت کم است، گفت: رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت به سرعت درباره برخط شدن نظارت‌های این نهاد ناظر، تدبیری بیندیشد. 
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود مساله فراگیری مالی در صنعت بیمه را امری دارای اهمیت بسیار توصیف کرد و گفت: ما در کشور اقشار ضعیفی داریم که دسترسی به بیمه ندارند اما در عین حال، مسؤولیت اجتماعی دارند و بیمه‌ها بویژه بیمه‌های دولتی باید در این زمینه فعال باشند. 
خاندوزی تصریح کرد: یکی از همین موارد، مساله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند. خاندوزی ادامه داد: یک مساله مهم دیگر، قرار داشتن پرتفوی صنعت بیمه در خدمت تولید است که در دولت‌های گذشته کمتر به این موضوع توجه شده است. 
وی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات دولت سیزدهم در حمایت از بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه، در این جلسه مقرر شد استراتژی استفاده از پرتفوی بیمه‌های دولتی در مسیر تولید، در چند هفته آینده آماده شود به نحوی که بتوانیم این صنعت را بیش از پیش در خدمت منافع تولیدکنندگان و عامه مردم پیش ببریم. 

Page Generated in 0/0043 sec