printlogo


کد خبر: 242078تاریخ: 1400/10/7 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با محمد نوری، پیشکسوت آبی‌ها درباره شرایط این فصل استقلال
بهتر از دیگر مدعیان هستیم
زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال با برد پرگل مقابل تیم قعرنشین پدیده و همچنین شکست سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر با ۲۵ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. آبی‌ها برای تثبیت این صدرنشینی فردا - چهارشنبه- برابر تیم فولاد خوزستان صف‌آرایی خواهند کرد. «وطن‌امروز» برای بررسی شرایط حال حاضر استقلال با محمد نوری، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرده است.

* استقلال به برد پرگلی مقابل پدیده دست یافت. از نظر شما بازی چطور بود؟
استقلال بهترین بازی نیم‌‌فصلش را مقابل پدیده انجام داد. مالکیت بازی کاملا در اختیار تیم ما بود. استقلال بسیار خوب بازی کرد و همان نیمه اول با زدن ۳ گل کار را تمام کرد. تیم می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند اما مهاجمان موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. استقلال نشان داد می‌تواند مدعی قهرمان باشد و سیر صعودی را طی می‌کند. ان‌شاءالله بچه‌ها در دیدارهای بعدی هم با تعصب و جسورانه بازی کنند. 
 
* پدیده این فصل خیلی ضعیف عمل کرده است و اگر همین روند را ادامه بدهد، می‌تواند نخستین تیم سقوط کرده به لیگ یک باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟
پدیده با توجه به تیم‌های دیگری که دیدم و آنالیز کردم، ضعیف‌ترین تیم لیگ برتری ما است. تیم مشهدی با تنها ۲ امتیاز در ته جدول رده‌بندی لیگ قرار دارد. ان‌شاءالله در نیم‌فصل هم از نظر فنی و هم مالی به این تیم کمک کنند تا از خطر سقوط رهایی یابد. به هر حال حیف است تنها تیم مشهد در لیگ ما حضور نداشته باشد. امیدوارم مسؤولان دست‌اندرکار در مشهد فکری برای این تیم بکنند تا از این حال و روز بد خلاص شود. 
 
* رودی ژستد هم سرانجام برای استقلال گلزنی کرد. به نظر شما این بازیکن می‌تواند جای خالی قائدی را پر کند؟
ژستد بازیکن خوبی است و تازه دارد در تیم جا می‌افتد. زمانی که به استقلال آمد آماده نبود و با سایر بازیکنان هماهنگ نبود. ژستد در سرزنی مهارت دارد و بیشترین تاکتیک استقلال هم این است که از کناره‌ها سانتر کند تا ژستد ضربه سر بزند. او بازی به بازی بهتر می‌شود. بازیکنان و کادر فنی باید به او کمک کنند تا ۷۰ درصد آمادگی او به ۱۰۰ درصد برسد. 
 
* روی تیم مجیدی می‌شود برای قهرمانی حساب باز کرد؟
من بازی تیم‌های دیگر را هم دیده‌ام. استقلال از تیم‌های بالانشین جدول یعنی سپاهان، پرسپولیس، گل‌گهر و آلومینیوم بهتر بازی می‌کند و مدعی قهرمانی است به شرطی که حواشی در تیم نباشد. کسانی هستند که همیشه دید منفی دارند و مشکل ایجاد می‌کنند. امیدوارم اجازه دهند تیم آرامش داشته باشد و همین مسیر را تا قهرمانی طی کند. استقلال با توجه به بازی‌های مدعیان، لیاقت قهرمانی دارد. واقعا هواداران برای تیم و کادر فنی سنگ‌تمام گذاشته و پشت تیم بوده‌اند، حالا آنها باید برای این هواداران یک جام قهرمانی به ارمغان بیاورند. 
 
* بازی با فولاد و تیم نکونام همیشه سخت و نفسگیر بوده است. تحلیل شما از دیدار استقلال - فولاد چیست؟
شما می‌دانید که بازی با فولاد همیشه جذاب بوده و گل داشته است. تقابل ۲ مربی استقلالی (مجیدی و نکونام) روی نیمکت دو تیم می‌تواند به جذابیت‌های این بازی اضافه کند. به نظر من بازی خیلی خوبی می‌شود چون هم استقلال در خط حمله خوب عمل کرده و هم فولاد در فاز هجومی قوی است. تیم نکونام اما دفاع ضعیفی دارد. ان‌شاءالله استقلال بتواند از این نقطه ضعف تیم فولاد بهترین استفاده را ببرد تا جایگاهش در صدر جدول تثبیت شود. کسب ۳ امتیاز بازی‌های نیم‌فصل خیلی می‌تواند به قهرمانی پایان فصل تیم کمک کند. 
 
* مدیریت مصطفی آجورلو را در استقلال چطور دیدید؟
استقلال با آمدن آقای آجورلو به آرامش رسید. کادر فنی، بازیکنان و هواداران هم از این تغییرات راضی هستند. ان‌شاءالله ایشان برنامه‌های درازمدتی را که برای تیم دارد بتواند انجام دهد تا استقلال به روزهای اوجش برگردد. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. افرادی که همیشه حاشیه می‌سازند، اجازه دهند استقلال کارش را انجام دهد تا به قهرمانی‌ در لیگ و جام حذفی برسد.

Page Generated in 0/0059 sec