printlogo


کد خبر: 242082تاریخ: 1400/10/7 00:00
اخبار

رقبای استقلال و پرسپولیس در جام‌حذفی مشخص شدند
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال برگزار شد که بر این اساس تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر به ترتیب با ذوب‌آهن، پیکان، آلومینیوم اراک و نساجی دیدار می‌کنند. مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال دیروز دوشنبه در سازمان لیگ برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. دیدارهای مرحله یک‌هشتم بین هفته‌های ۱۵ و ۱۶ لیگ برتر یعنی در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه انجام خواهد شد. دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به این شرح است:
* ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس
* مس رفسنجان - پدیده مشهد
* نساجی مازندران – گل‌‌گهر سیرجان
* پیکان - استقلال
* خیبر خرم‌آباد - صنعت نفت آبادان
* آلومینیوم اراک - سپاهان اصفهان
* مس کرمان - فولاد خوزستان
* نفت مسجد سلیمان - خلیج‌فارس ماهشهر
در این مرحله ۱۳ تیم لیگ برتری، ۲ تیم لیگ دسته اولی و یک تیم دسته دومی حضور دارند. 
***
مهلت «دیاباته» رو به اتمام است 
تیم فوتبال استقلال با خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه است. به گزارش مهر، بعد از شکسته شدن رای شکایت شیخ دیاباته از استقلال و کاهش مبلغ درخواست غرامت او از ۵۳۷ هزار دلار به ۱۷۵ هزار دلار، از سوی فیفا به باشگاه استقلال فرصتی داده شد تا این مبلغ به آقای گل سابق لیگ برتر و بازیکن فعلی تیم الغرافه قطر پرداخت شود. در حالی که این فرصت رو به اتمام است، هنوز استقلالی‌ها مطالبات دیاباته را پرداخت نکرده‌اند تا خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در کمین این باشگاه بنشیند. استقلالی‌ها ۳ روز فرصت دارند مطالبات شیخ را پرداخت و از خطری که در کمین آنها نشسته برهند، در غیر این صورت این امکان وجود دارد که پنجره نقل و انتقالاتی آنها بسته شده و چالش جدیدی برای این تیم ایجاد شود. در روزهای اخیر پنجره باشگاه‌هایی چون ذوب‌آهن و تراکتور بسته شده است و پرسپولیس هم شرایط مناسبی در این زمینه ندارد. 
***
بازیکنان نفت آبادان به دنبال فسخ قرارداد
برخی بازیکنان نفت آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان، در تمرینات این تیم حاضر نشدند. باشگاه صنعت نفت آبادان که از ابتدای فصل جاری با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی نتوانسته بخشی از مطالبات بازیکنان خود را پرداخت کند، با یک چالش جدید هم مواجه شده است؛ برخی بازیکنان این تیم در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود در تمرین دیروز تیم حاضر نشدند و به دنبال فسخ قرارداد با باشگاه هستند. بازیکنان نفت در حالی این تصمیم را گرفته‌اند که باید روز چهارشنبه هفته جاری در خانه به مصاف تیم آلومینیوم بروند. نفتی‌ها سال‌هاست به دلیل مشکلات مالی و نبود بودجه کافی، در لیگ برتر با فراز و نشیب مواجه بوده‌اند. این تیم حتی فصل گذشته در مقطعی در رده‌های بالای جدول قرار داشت اما با غلبه مشکلات مالی بر تیم، نفت از روند خوب خود فاصله گرفت. صنعت نفت این فصل هم حال و روز خوشی ندارد و در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمه لیگ برتر جای گرفته‌ است. 
***
دختران کشتی‌گیری که برای نخستین‌بار طلا گرفتند
سرمربی تیم‌ ملی کشتی زنان می‌گوید کشتی‌گیرانی که در مسابقات بین‌المللی قرقیزستان مدال طلا کسب کردند، برای نخستین‌بار به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شده بودند. 
رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ جام بین‌المللی ارکینبایف به میزبانی قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم‌ ملی کشتی آلیش زنان ایران صاحب ۳ مدال طلا توسط سپیده بابایی در وزن ۵۵ کیلوگرم، محدثه حسینی در وزن ۶۵ کیلوگرم و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ۳ مدال نقره توسط فاطمه فتاحی در وزن ۶۰ کیلوگرم، مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم و هانیه عاشوری در وزن ۷۵+ کیلوگرم شد.

Page Generated in 0/0045 sec