printlogo


کد خبر: 242089تاریخ: 1400/10/7 00:00
اخبار

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلای‌ تهران
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با تشریح برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی گفت: سیزدهم دی‌ماه که روز شهادت حاج‌قاسم است، مراسم بزرگی در مصلای تهران برگزار خواهد شد. سردار حسن حسن‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به همزمانی سالگرد شهادت حاج‌قاسم با ایام فاطمیه افزود: برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برنامه‌هایی برای ۱۰ روز در نظر گرفته شده است. به گفته فرمانده سپاه محمد رسول‌الله، روز دوشنبه سیزدهم دی‌ماه با حضور همه آحاد مردم مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حاج‌قاسم در مصلای تهران برگزار می‌شود. حسن‌زاده افزود: پنجشنبه ۱۶ دی مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام در تهران را خواهیم داشت و روز جمعه مصادف با سالروز موشک‌باران پایگاه آمریکا، در حاشیه نماز جمعه تهران نمایشگاهی از توانمندی‌های موشکی کشورمان برگزار می‌شود.  وی ادامه داد: همچنین بیستم دی‌ماه مراسم تجلیل و تکریم از دست‌اندرکاران طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
***
شیوع مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان متوقف شد
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، برای نخستین‌بار شیوع مصرف مواد در بین دانش‌آموزان متوقف شد و این موفقیت ارزشمندی است که حاصل تلاش همه همکاران است. مسعود شکوهی در مراسم افتتاحیه سامانه تلفنی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان شهر تهران با شماره ۱۵۷۰ (مرکز روانشناختی توحید) اظهار کرد: سامانه ۱۵۷۰ یکی از بخش‌های طرح «نماد» است که اکنون به سرانجام می‌رسد. مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از زمان پایلوت طرح نماد در ۳۵ منطقه، کمترین آسیب و اختلال را در این مناطق داشته‌ایم، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر با برنامه پیش برویم حتی در حوزه حساسی همچون آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. وی افزود: مطمئنیم تلاش‌های انجام شده و تجارب اندوخته شده، می‌تواند ابزار مهمی برای کنترل آسیب‌ها در سطح دانش‌آموزی باشد. 
***
آغاز ثبت نام «وام ازدواج» روستاییان دهه شصتی
 معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، اعطای وام به زوج‌های جوان روستایی متولد دهه ۶۰ ـ با تاریخ ثبت عقد رسمی از ۱۵ مهرماه تا اسفند ۱۴۰۰- را آغاز کرد. در اطلاعیه این معاونت آمده است: با استناد به تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم مورخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و در راستای حمایت از سیاست‌های ازدواج در مناطق روستایی کشور، شرایط اخذ وام ازدواج برای متقاضیان واجد شرایط (زوجین هر ۲ متولد دهه ۶۰ با تاریخ ثبت عقد رسمی از ۱۵ مهرماه تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰) مهیا شده است. بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به لینک درج شده در پورتال معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با تکمیل فرم و بارگذاری اسناد مورد نیاز در سامانه ازدواج نسبت به ثبت‌نام دریافت وام اقدام کنند. البته زوجین باید سکونت دائم در مناطق روستایی و عشایری با حداقل پیشینه ۵ سال داشته باشند. 
***
جلوگیری از نصب سنگ قبرها با تصاویر نامتعارف در بهشت زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از ایجاد اکیپ ۴ نفره انتظامات برای جلوگیری از نصب سنگ‌هایی با تصاویر غیرمتعارف و نیز آموزش مباشرین برای کاهش اندوه بازماندگان متوفی خبر داد. سعید غضنفری گفت: مباشرین در حال آموزش هستند تا در کنار خانواده‌های متوفی قرار بگیرند و بار روحی و روانی‌ اندوه‌شان را کم کنند. مدیرعامل بهشت زهرا از وجود ۲۵ هزار قبر آماده در این سازمان و ۱۵ هزار قبر برای مواقع بحرانی خبر داد و افزود: ظرفیت بهشت زهرا برای ۳ تا ۵ سال آینده جوابگو است. وی ادامه داد: در حال حاضر هر شهروند تهرانی که فوت کند، قبر رایگان دارد و طبقات دیگر نهایتا ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در قطعات پرتراکم، ۷ میلیون تومان برای هر طبقه در نظر گرفته شده است. مدیرعامل بهشت زهرای تهران البته از اقساطی شدن فروش قبر برای قشرهای کم‌برخوردار نیز خبر داد. وی درباره قیمت فروش قبور خانوادگی در بهشت زهرا(س) تهران گفت: در حال حاضر مقبره‌های خانوادگی برای فروش وجود دارد و قیمت مقبره‌های روباز با حدود ۲۰ الی ۳۰ قبر ۷۵۰ میلیون تومان است. همچنین مقبره‌های ۵۰ متری مسقف و دارای ۴۰ قبر به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

Page Generated in 0/0074 sec