printlogo


کد خبر: 242135تاریخ: 1400/10/8 00:00
اخبار

نیاز دانش‌آموزان به فراگیری مهارت‌های پایه‌سواد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش از اجرای طرح «خوانا» در ۲۰ درصد مدارس کشور خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌آزمون‌ها و بررسی‌های انجام‌شده، دانش‌آموزان به فراگیری این مهارت‌ها نیاز دارند و باید روی این بخش بیشتر کار کنیم. رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهارت‌های اساسی خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن و آشنایی با مهارت‌های پایه زندگی از مهم‌ترین اهداف سند تحول در مقطع ابتدایی است، اظهار کرد: دستیابی به این هدف را از طریق بسته تحولی «خوانا» دنبال می‌کنیم. وی افزود: فاز اول طرح خوانا سال گذشته اجرا شد. ارزیابی‌ای نیز در پایان کار انجام شد و خوشبختانه استقبال از طرح خوانا بسیار خوب بود. یک علت استقبال استان‌ها از طرح تحولی خوانا این است که همه ضرورت آن را احساس ‌کردند. وقتی دانش‌آموز به مدرسه می‌آید باید بتواند مهارت‌های چهارگانه زبانی را کسب کند. برای همه ملموس بود که تعداد زیادی از دانش‌آموزان از این مهارت برخوردار نیستند. 
***
لزوم ارسال لوایح عوارضی تا ۱۵ بهمن از سوی شهرداری تهران
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ارسال لوایح عوارضی تا ۱۵ بهمن سال جاری از سوی شهرداری تهران تاکید کرد. محمد آخوندی در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مقرر شده شوراهای اسلامی شهر و بخش جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنها در قانون جدید مشخص نشده باشد، موارد را حداکثر تا ۱۵ بهمن هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام کنند. وی ادامه داد: با عنایت به محدودیت زمانی جهت بررسی و تصویب لوایح عوارضی، ضروری است شهرداری تهران در اسرع وقت اقدام لازم را در این باره انجام دهد. 
***
بلاتکلیفی ۵۰۰۰ اخطار آتش‌نشانی به املاک ناایمن
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بلاتکلیف ماندن ۵۰۰۰ اخطار سازمان آتش‌نشانی به املاک ناایمن خبر داد. زهرا شمس‌احسان پس از استماع گزارش شهرداری درباره حادثه بازار گل محلاتی گفت: بعد از حادثه پلاسکو مقوله ایمنی در صدر اخبار قرار گرفت و مسائل مختلفی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مطرح شد. در سال‌های اخیر نیز آتش‌نشانی هشدارهای زیادی درباره ناایمن بودن ساختمان‌ها صادر کرده اما اقدام موثری در این باره انجام نشده است. وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی، ۸۳۰ مدرسه دولتی یعنی حدود ۳۰ درصد مدارس دولتی و ۲۴۰ مرکز تجاری از جمله بازار تهران پرخطر هستند، اظهار کرد: نیازمند اقدامات عاجل میان‌بخشی در حوزه مدیریت بحران هستیم. وی بیان کرد: بر اساس پیگیری‌ها مشخص شده طی یک سال اخیر و بعد از حادثه سینا اطهر، شهرداری و دادستانی همکاری مناسبی درباره ساختمان‌های ناایمن ندارند، به گونه‌ای که ۵۰۰۰ اخطار به املاک ناایمن همچنان بلاتکلیف مانده است و شهرداری باید حل این مشکل را با دادستانی در دستور کار قرار دهد. 
***
اهدای خون بیش از یک میلیون و ۵۳۳ هزار ایرانی
یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۰۶ ایرانی در ۹ ماه اخیر - اول فروردین تا شب یلدای ۱۴۰۰- با هدف نجات جان بیماران به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. دکتر بشیر حاجی‌بیگی افزود: از این جمع علاقه‌مند به نجات جان بیماران که به مراکز اهدای خون در ۳۱ استان کشور مراجعه کردند، یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۵۸۲ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که این آمار نسبت به وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته با رشد بیش از ۷ درصدی همراه بوده است. سخنگوی سازمان انتقال خون اضافه کرد: استان تهران با بیش از ۲۴۶ هزار اهدای خون، بیشترین آمار اهدای خون در کل کشور را دارد و بعد از آن، استان فارس با ۱۱۶ هزار، استان خراسان رضوی با ۱۰۷ هزار، استان اصفهان با ۹۷ هزار و استان مازندران با ۹۵ هزار اهدای خون، بیشترین مشارکت‌های مردمی را به تفکیک استان‌ها در تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی داشته‌اند. 
***
معاون بیمه سازمان بیمه سلامت ایران:
۴ میلیون زوج در کشور نیازمند خدمات درمان ناباروری هستند
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد یعنی معادل ۴ میلیون زوج در کشور نیازمند خدمات درمان ناباروری هستند. مهدی رضایی در نشست خبری مشترک سازمان بیمه سلامت و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: حدود ۲۶ میلیون زوج در کشور وجود دارد و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد یعنی معادل ۴ میلیون زوج از آنان نیاز به خدمات درمان ناباروری دارند. وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ برای خدمات درمان ناباروری طبق مصوبه مجلس اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: آیین‌نامه این مصوبه در هیأت‌وزیران شهریو‌ماه امسال تصویب و ابلاغ شده که  خدمات ناباروری و نازایی را  با ۲ شرط تدوین استانداردهای خدمتی در وزارت بهداشت و خرید راهبردی، تحت پوشش بیمه‌ای قرار داد. معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هر ۲ شرط آذر‌ماه به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد که ما نیز استقبال و بلافاصله مقدمات اجرای آن را فراهم کردیم. رضایی با بیان اینکه بسته‌های خدمتی به زوج‌های نابارور جامع و کامل است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه خدمات بر مبنای تعرفه دولتی و مراکز عمومی پوشش بیمه‌ای این خدمات ۹۰ درصدی است. اطلاع‌رسانی در این زمینه در سطح استان‌ها انجام شده و این آمادگی وجود دارد که علاوه بر هزینه گلوبال بسته خدمتی، هزینه لوازم مصرفی پزشکی نیز تحت پوشش قرار گیرد.

Page Generated in 0/1261 sec