printlogo


کد خبر: 242148تاریخ: 1400/10/8 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور اوایل سال آینده میلادی به روسیه می‌رود
سخنگوی دولت گفت: آقای پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به روسیه دعوت کرد و آقای رئیسی احتمالا اوایل سال آینده میلادی در چارچوب تقویت تعاملات بین‌المللی با کشورهای جهان و بویژه کشورهای منطقه سفری به مسکو خواهد داشت. علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه، بیان داشت: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور روسیه انجام خواهد شد. در این سفر قرار است همکاری‌های دوجانبه در دستور کار ۲ رئیس دولت قرار بگیرد. سخنگوی دولت گفت: در پی استمرار تعاملات راهبردی ایران و روسیه، آقای پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به روسیه دعوت کرد و آیت‌الله رئیسی احتمالا اوایل سال آینده میلادی سفری به مسکو خواهد داشت که این سفر در چارچوب تقویت تعاملات بین‌المللی با کشورهای جهان بویژه کشورهای منطقه انجام می‌شود. 
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد مسکو و تهران در حال آماده شدن برای ارتباط در عالی‌ترین سطح هستند. وی تاکید کرد تماس‌ها میان ایرانی‌ها و روس‌ها در بالاترین سطح در حال آماده‌سازی است. به گزارش فارس، پسکوف به جزئیات بیشتر اشاره نکرد اما منظور وی احتمالا دیدار آتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران است که قرار است اوایل سال 2022 میلادی انجام شود. 
* دولت سیزدهم اهل تصمیمات یک‌شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست خبری تاکید کرد: همانطور که پیش از این اعلام شد، دولت سیزدهم اهل تصمیمات یک‌شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست. این دولت، دولت مردمی است نه دولت امنیتی. دولت سیزدهم صادقانه با مردم گفت‌وگو می‌کند. 
***
برای ترویج معنویت باید از الگوی حاج‌قاسم بهره برد
دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت: شهادت حاج قاسم یک فرصت الهی برای اسلام، انقلاب و مردم ایران اسلامی بود که باید هر ساله برای ترویج معنویت و فضایل از الگوی حاج‌قاسم بهره برد؛ با حاج‌قاسم می‌توان پیش رفت. 
حمیدرضا مقدم‌فر در گردهمایی مجازی ائمه جماعات، مبلغان و فضلای حوزه علمیه گفت: دشمن تلاش بسیار زیادی انجام داد تا دوقطبی در اذهان و افکار عمومی ایجاد کند. در این راستا از جنگ ‌شناختی و ابزار رسانه‌ای بسیاری استفاده کرد تا القا کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است. شاید برخی متدینین نیز این را پذیرفته بودند. بالاخره نارضایتی مردم در برخی حوزه‌ها، عملکردی که دولت قبل برجا گذاشته بود و گرانی‌هایی که پدید آمده بود، دلیل فاصله گرفتن مردم از ارزش‌های نظام تلقی می‌شد. سردار سلیمانی در چنین شرایطی به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان به طور بی‌سابقه‌ای در چند شهر ایران و عراق تشییع شد. 
وی عنوان کرد: شهادت حاج‌قاسم، زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشاند. انقلاب ۲ پایه اصلی یعنی «امام» و «امت» دارد. اگر مردم نباشند اثری از انقلاب نخواهد بود و آن انقلاب عمق و جان نخواهد داشت. در تشییع پیکر حاج‌قاسم هر ۲ صحنه دیده شد. 
دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به دیدار اخیر اعضای این ستاد با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: در آن دیدار از آقای رئیسی پرسیدم سابقه نداشته است یک نفر غیر از علما داخل ضریح شود و قبر مطهر حضرت رضا(ع) را شست‌وشو دهند؛ چه شد که حاج‌قاسم وارد ضریح شد و مشغول شست‌وشوی قبر امام رضا(ع) شد؟ ایشان گفتند حاج‌قاسم جزو یکی از مدعوین و بیرون از ضریح بود. من از شبکه‌های ضریح به بیرون نگاه کردم که یکباره چشمم به حاج‌قاسم افتاد که اشک می‌ریخت. در آن لحظه به خودم گفتم این حرم و خیلی از حرم‌های دیگر مدیون تلاش‌های حاج قاسم است و اگر ایشان نبود، خیلی از حرم‌ها توسط تکفیری‌ها تخریب می‌شد. به دوستان و کسانی که آنجا بودند، گفتم ایشان را به داخل بیاورید. اشاره کردند نمی‌شود و افراد داخل ضریح باید از علما باشند اما من گفتم که ایشان بیایند و آمدند. 
***
ادعای وبگاه‌های نظامی:
احتمال فروش ده‌ها «جنگنده سوخو 35» به ایران
چند وبگاه تخصصی امور نظامی روز سه‌شنبه مدعی احتمال فروش جنگنده‌های «سوخو ۳۵ اس‌ای» از سوی روسیه به ایران شدند. وبگاه آمریکایی «1945» به نقل از وبگاه «اویاسیون‌لاین» نوشت روسیه درخواست‌هایی برای فروش جنگنده‌های «سوخو SE 35» از سوی ترکیه و الجزایر دریافت کرده اما با توجه به وضعیت هشداردهنده خاورمیانه، این کشور خواستار فروش این جنگنده‌های چندمنظوره به ایران است. در این گزارش ادعایی آمده است روسیه دست‌کم ۲۴ فروند جنگنده «سوخو ۳۵» به ایران می‌فروشد. این جنگنده‌ها ابتدا قرار بود به مصر فروخته شوند اما آمریکا، مصر را تهدید به تحریم کرد، بنابراین ۱۵ فروند از این نوع جنگنده‌ها که اینک آماده شده ممکن است تا اوایل سال آینده میلادی و بر اساس قرارداد دوجانبه عازم ایران شوند. «سوخو ۳۵» توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها را در بالاترین کیفیت داراست. شرکت آمریکایی «رندکورپوریشن» پس از یک بررسی در سال ۲۰۰۸، جنگنده «سوخو ۳۵» را برتر از جنگنده «اف ۳۵» خواند. در پاسخ به این ادعاها، شرکت «لاکهید مارتین» و وزارت دفاع ایالات‌متحده این گفته‌ها را بی‌پایه و اساس خوانده و مدعی شدند به استثنای جنگنده «اف ۲۲»، جنگنده «اف ۳۵» در نبردهای هوایی به میزان ۴ برابر، برتر از هر جنگنده دیگر است. 

Page Generated in 0/0056 sec