printlogo


کد خبر: 242218تاریخ: 1400/10/11 00:00
اخبار

وزیر ارشاد: 
فارابی درباره مکتب و شخصیت سردار سلیمانی فیلم خواهد ساخت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد سال آینده فیلم‌هایی با حمایت دولت در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع مکتب و شخصیت حاج‌قاسم، تولید خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه همایش مکتب حاج‌قاسم درباره اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ و سینما در حال رخ دادن است، خبرهای تازه‌ای داد؛ از تولید فیلم با موضوع شهید سردار قاسم سلیمانی و تشکیل شورای سینما با حضور رئیس‌جمهور تا برگزاری اردوهای راهیان نور. 
وی درباره ساخت فیلم‌های سینمایی با محوریت شهید سلیمانی گفت: ما در جشنواره فیلم فجر در بخش ویژه‌ای به موضوع شهید سلیمانی خواهیم پرداخت. همچنین سال آینده فیلم‌هایی با حمایت دولت در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع مکتب حاج‌قاسم و شخصیت ایشان تولید خواهد شد. 
اسماعیلی درباره شورای عالی سینما که قرار بود در آذرماه تشکیل شود، گفت: شورای عالی سینما مصوبه قبلی دولت بود اما مجلس هشتم اشکالی به آن گرفته بود که به لحاظ آیین‌نامه‌ای باید این اشکال را برطرف می‌کردیم. این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت در نوبت طرح و حل مساله است؛ به محض اینکه حل شود، در دستور کار جلسه آینده کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع به تصویب خواهد رسید و بعد در دولت آیین‌نامه مصوب شده و قابل اجرا خواهد شد.       
***
«شبی با شهید قدس» در فرهنگسرای رسانه
همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی عصر شعر مقاومت با عنوان «شبی با شهید قدس» در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرهنگسرای رسانه با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین شب شعر مقاومت را با عنوان «شبی با شهید قدس» برگزار می‌کند. 
این مراسم با سخنرانی محمدحسن اختری، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس کمیته فلسطین نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. همچنین نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی مقیم ایران و فعالان ایرانی حامی فلسطین و رهایی قدس در این برنامه حضور خواهند داشت. علاوه بر این، جمعی از شاعران برجسته کشور از جمله علیرضا قزوه، سیدمحمدمهدی شفیعی،‌ سیدحسین متولیان، سیدعلی نقیب، هادی ملک‌پور، محمدمهدی عبداللهی، فاطمه طارمی و سمانه خلف‌زاده شعرخوانی خواهند داشت و گروه موسیقی سنتی افروز نیز به اجرای موسیقی سوزناک سنتی می‌پردازد. مجری این مراسم فاطمه افشاریان است. براساس این گزارش، عصر شعر مقاومت «شبی با شهید قدس» روز شنبه 11 دی‌ماه (امروز) از ساعت 18 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا مراجعه کنند.
***
مستند «قاسم» در ۱۱۰ سینمای کشور اکران می‌شود
سازمان سینمایی وزارت ارشاد با نمایش گسترده مستند «قاسم» همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در سینماهای سراسر کشور (۱۱۰ سینما) به این شهید بزرگوار ادای احترام می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سازمان سینمایی در نظر دارد با همکاری حوزه هنری، فیلم مستند «قاسم» محصول مرکز «مستند حقیقت» را در برنامه‌ای گسترده و سراسری در سینماهای کشور اکران کند. این مستند نگاهی متفاوت به زندگی این قهرمان ملی و الگوی مقاومت دارد. مستند «قاسم» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، کارگردانی مهدی فارسی و نویسندگی محمدرضا ابوالحسنی است. این فیلم مستند روز دوشنبه ۱۳ دی در سینماهای سراسر ایران به صورت رایگان نمایش داده می‌شود. علاقه‌مندان برای تماشای مستند «قاسم» و تهیه بلیت رایگان باید به سامانه سمفا مراجعه کنند. 
***
شعر حبیبی‌کسبی برای سردار سلیمانی
«محمود حبیبی‌کسبی» از شاعران کشورمان به مناسبت فرا رسیدن دومین سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی شعر تازه‌ای سرود و آن را به سردار بزرگ دل‌ها تقدیم کرد. متن این شعر به شرح زیر است: 
زینب ‌ای شیرزن قافله صف‌شکنان
این شهیدان تو‌اند این همه خونین‌کفنان
خانه گر در گذر سیل شهادت باشد
حرم زینب کبری به سلامت باشد
رفت سرباز تو سر باخت و مهمان تو شد
حاج‌قاسم یکی از خیل شهیدان تو شد
آفتاب رخ او بر سر بام آمده است
صبح صادق به شب تیره شام آمده است
دیده‌ام سوختنش را به خدا سوخت تنش
که تنش سوخت و نگذاشت بسوزد وطنش
جامه سرخ برازنده مردان خداست
رُسته یک دشت شقایق به تن پیرهنش
شیر این بیشه چه کرده‌ است به دشمن که هنوز
روبهان می‌ترسند از نگه صف‌شکنش
گفت که پای حرامی به حرم وا نشود
سر او رفت ولی ماند سر این سخنش
بر شهید غم او غسل و کفن حاجت نیست
اشک عشاق دهد غسل و شود خون، کفنش
قطعه قطعه شد و سرباز حسینش خواندند
تیرباران شد و خواندند غلام حسنش
آنقدر سوخته روضه انگشتر بود
ماند آخر فقط انگشت و عقیق یمنش

Page Generated in 0/0058 sec