printlogo


کد خبر: 242224تاریخ: 1400/10/11 00:00
تخلیه هزاران نفر بر اثر تندباد ایالت کلرادو

وزش بی‌سابقه تندباد در بخش‌هایی از ایالت کلرادوی آمریکا باعث قطع گسترده برق شد و مسؤولان را به تخلیه هزاران نفر از جمله صدها بیمار بستری در بیمارستان‌ها از ۲ شهر در شمال این ایالت وادار کرد. به گزارش شبکه بلومبرگ، سرعت تندباد در شهر بولدر این ایالت به ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت رسید. این تندباد تاریخی باعث تخریب خطوط انتقال برق در این شهر و ایجاد آتش‌سوزی‌های اولیه شد که صدها خانه و ساختمان بر اثر گسترش سریع شعله‌های آتش توسط تندباد آتش گرفته و ویران شدند. 
به گزارش رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) علاوه بر خانه‌ها، یک هتل و مرکز خرید نیز در آتش‌سوزی‌ها از بین رفته و آتش‌‌ اکنون به نزدیکی یک بیمارستان رسیده است. 
«جو پله» کلانتر بولدر گفت: «تاکنون بیش از 370 خانه در این آتش‌سوزی‌ها به طور کامل نابود شده و بیش از 210 خانه نیز در شهر مجاور به طور کامل در آتش سوخته است».
این بحران باعث شده مسؤولان آمریکایی از ساکنان ۲ شهر سوپریور و لوئیزویل که مجموعا 33 هزار نفر جمعیت دارند بخواهند این مناطق را تخلیه کنند. سازمان هواشناسی ملی ایالات متحده روز پنجشنبه در توئیتی به اهالی منطقه توفان‌زده لوئیزویل هشدار داد: «اگر در لوئیزویل هستید با خطر جانی مواجه هستید به سرعت منطقه را ترک کنید». تصاویر راداری سازمان هواشناسی آمریکا نشان می‌دهد ستونی از دود منطقه‌ای به وسعت بیش از ۷۰ مایل را دربر گرفته است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند برق بیش از ۴۷۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در ایالت کلرادو قطع شده است. این اتفاق نزدیک به ۲۰ روز بعد از وقوع گردباد بی‌سابقه در ایالت کنتاکی رخ داد که جان دست‌کم یکصد نفر را گرفت.

Page Generated in 0/0053 sec