printlogo


کد خبر: 242231تاریخ: 1400/10/11 00:00
اخبار

اولین حضور خبرنگاران خانم با زیباترین گل فصل همراه شد 
زهره فلاح‌زاده: پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، چند ساعت قبل از شروع بازی تیم‌های استقلال و فولاد، از روابط عمومی وزارت ورزش اطلاع دادند ۵ خبرنگار خانم در این بازی برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به استادیوم خواهند رفت. توصیف آن لحظه برای من خبرنگار که تمام این سال‌ها آرزوی برآورده شدنش را داشتم، بسیار سخت و ناممکن است اما تنها می‌توانم بگویم بغضی از سر شادی بیخ گلویم نشسته بود و تا ساعت‌ها ول‌کن هم نبود. 
می‌دانم شخص وزیر ورزش و جوانان و حراست و روابط عمومی وزارتخانه برای تحقق این امر تلاش‌های زیادی کردند و تنها طی ۲۴ ساعت مجوز حضور خبرنگاران بانو در استادیوم صادر شد. 
رسیدن به ورزشگاه و ورود به محل برگزاری مسابقه این ‌بار از دریچه نگاه یک خبرنگار خیلی برایم متفاوت‌تر از حضورم در بازی ملی مقابل کامبوج بود. این ‌بار قرار بود بازی تیمی را ببینم که در این چند سال برایش قلم‌ زده بودم؛ تیمی که شبانه‌روز حتی پشت درهای بسته محل تمرین، درباره‌اش گزارش، مطلب و خبر کار کرده بودم. این‌ بار قرار بود از نزدیک به آنچه در تمام این سال‌ها در سر داشتم، برسم و شور، هیجان و جو استادیوم را تجربه کنم. هر چند سکوهای خالی آزادی تو ذوق می‌زد و نبودن هواداران بازی را هم تحت تأثیر قرار داده بود. سکوت آزادی را تا جایی که می‌توانستیم در جایگاه خبرنگاران شکستیم و به تحلیل حین بازی پرداختیم. 
همیشه نخستین خاطره‌، بهترین خاطره آدمی می‌شود که اگر آن خاطره، آرزوی غیرممکنی باشد که حالا ممکن شده، بدون شک هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. 
با وجود آنکه رفتن ما بانوان خیلی سریع و بدون برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شد اما نباید از زحمات حراست و مسؤولان وزارت ورزش به آسانی عبور کنیم. در آن مدتی که در استادیوم حاضر بودیم، به طور مداوم در حال تماس و پیگیری بودیم و الحق و الانصاف هم میزبانان خوبی برای ما بودند. 
تنها گل زیبای مهدی‌ مهدی‌پور، هافبک استقلال به تیم فولاد می‌توانست ورزشگاه یخ ‌زده آزادی را گرما ببخشد، اگرچه بازی چنگی به دل نزد اما لااقل بهترین گل این فصل لیگ برتر را از نزدیک شاهدش بودیم. 
این نخستین حضور بانوان در ورزشگاه در مسابقات باشگاهی بود و قرار است در هفته‌های آینده تعداد خبرنگاران بانو بیشتر شود و این روند ادامه پیدا کند؛ خبری که می‌تواند برای ما خبرنگاران خانم فوتبال‌نویس آن‌ هم پیش از بازی‌های ملی، امید روزهای بهتر در این حرفه را دهد.
*** 
ویلموتس باز هم غرامت می‌خواهد؟!
ناکامی‌های «مارک ویلموتس» به همراه رجا کازابلانکای مراکش خشم هواداران این تیم را به دنبال داشته و آنها خواستار اخراج این مربی شدند. مارک ویلموتس که به عملکرد ناموفق و شکست در همکاری با کشورهای مختلف شهره شده، در آستانه برکناری از هدایت باشگاه رجای مراکش قرار دارد. سرمربی پیشین تیم‌ ملی فوتبال ایران اواخر ماه گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم رجا کازابلانکا انتخاب شد و کارش را در این تیم آغاز کرد. مبلغ قرارداد ویلموتس با این تیم، ماهانه ۴۰ هزار یورو است که مجموع آن سالانه حدود ۵۰۰ هزار یورو می‌شود. بنا بر اعلام روزنامه‌های مراکشی ویلموتس با این دستمزد، دومین مربی گران‌قیمت لیگ مراکش است. سرمربی بلژیکی در 4 دیدار گذشته خود با این تیم، ۲ پیروزی، یک تساوی و یک شکست را کسب کرد تا همچنان عملکرد ضعیفی را در عرصه مربیگری از خود به جا بگذارد. پس از شکست مقابل الاهلی که منجر به از دست رفتن سوپرجام آفریقا شد، ویلموتس بشدت مورد حمله هواداران مراکشی قرار گرفته است و آنها معتقدند تفکرات دفاعی این مربی تاثیر منفی روی تیم داشته است. اگر چه «انیس محفوظ» رئیس باشگاه رجا در مصاحبه تلویزیونی خود از نتایج تیمش انتقاد کرد اما او بخوبی می‌داند برکناری ویلموتس برایش تبعات فراوانی به همراه خواهد داشت و در صورتی که باشگاه تصمیم بگیرد به صورت یک‌طرفه قرارداد را فسخ کند، ملزم به پرداخت ۶ ماه غرامت خواهد بود. 
***
مدافع سیتی زیر مشت و لگد مجروح شد
مدافع سیتی مورد حمله 4 سارق قرار گرفت. 
ژائو کانسلو، مدافع تیم ‌ملی پرتغال و عضو باشگاه سیتی با انتشار استوری‌ای از مجروح شدنش توسط 4 سارق خبر داد. 
مدافع 27 ساله پرتغالی در این زمینه نوشت: متاسفانه امروز توسط 4 ترسو مورد ضرب‌وجرح قرار گرفتم. من در این درگیری آسیب دیدم و آنها قصد داشتند به خانواده‌ام هم آسیب بزنند. در چنین شرایطی وقتی مقاومت می‌کنید، این اتفاق برای‌تان رخ می‌دهد. 
کانسلو ادامه داد: نمی‌دانم چطور چنین افراد بی‌رحمی وجود دارند. مهم‌ترین چیز این است که خانواده‌ام خوشبختانه خوب هستند. بعد از مشکلات مختلف در زندگی‌ام، این هم یک مشکل دیگری بود که قدرتمندانه پشت سر گذاشتم.

Page Generated in 0/0068 sec