printlogo


کد خبر: 242242تاریخ: 1400/10/11 00:00
وزیر آموزش ‌و ‌پرورش خبر داد
حذف شرط تزریق واکسن کرونا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس
آمار جان‌ باختگان کرونا دیروز به 34 نفر و مبتلایان به 1703 نفر رسید

در حالی که اخیرا اخباری مبنی بر اجباری بودن تزریق واکسن و ارائه آزمایش منفی کرونا هر 15 روز یکبار توسط دانش‌آموزان 12 تا 18 سال در رسانه‌ها منتشر شده بود، وزیر آموزش‌وپرورش از حذف این شروط خبر داد. 
یوسف نوری گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا شرط تزریق واکسن و ارائه آزمایش منفی کرونا برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را برداشت اما تاکید بر این است دانش‌آموزان 12 تا 18 سال حتما واکسن کرونا را تزریق کنند. 
وی افزود: الزام به تزریق واکسن کرونا یا داشتن تست منفی کرونا برای دانش‌آموزان در نامه معاون وزیر بهداشت تاکید شده بود که این‌ موضوع را مطرح کردیم و گفتند بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا نبوده است. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: دانش‌آموزان تا زمانی که علائمی نداشته باشند می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند. 
 
* نگرانی‌هایی که با تزریق واکسن کم شد
کرونا هر بار، درست زمانی که احساس می‌کنیم در حال فروکش است، با جهش‌‌های متفاوتش، همه را غافلگیر می‌کند. فارس در این باره نوشت: در چنین شرایطی به گفته متخصصان سلامت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن بهترین اقدام است. نگرانی‌هایی نسبت به احتمال عدم رعایت پروتکل‌ها توسط کودکان و نوجوانان در محیط مدرسه وجود دارد و این نگرانی موجب شده است تا همچنان بعضی خانواده‌ها مخالف حضور فرزندشان در مدرسه برای استفاده از آموزش حضوری باشند. 
البته ناگفته نماند خیلی از نگرانی‌ها با تزریق واکسن برای دانش‌آموزان کمتر شده است اما هنوز هم دانش‌آموزانی هستند که به‌رغم آنکه در سن ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند اما واکسن نزده‌اند. کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت ۹ آبان امسال گفت: «داشتن کارت واکسیناسیون، شرط ورود به محیط‌های تجمعی است و علاوه بر آن تهویه هوا باید مناسب باشد و کادر آموزشی، خدماتی، اولیا و راننده‌های سرویس مدارس و دانشگاه‌ها هم باید کارت واکسن داشته باشند تا بتوانند در محیط آموزشی حضور یابند».
در همان زمان تعدادی از مدارس اعلام کردند که تزریق واکسن توسط دانش‌آموزان اجباری است و باید حتما دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس، کارت واکسن ارائه دهند اما این موضوع با مخالفت معاون وزیر مواجه شد. 
مدتی بعد یعنی 6 آذر 1400، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش و سخنگوی این وزارتخانه در امر بازگشایی مدارس که البته اکنون بازنشسته شده است، گفت: «مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند اما باید واکسیناسیون را ترویج کند». با نزدیک شدن به روزهای امتحان دانش‌آموزان، ورق برگشت و اعلام شد که شرط حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در کلاس‌ها و شرکت در امتحانات، ارائه کارت واکسیناسیون یا آزمایش منفی کروناست. 
اما حالا چند روز بعد از اعلام اجباری بودن کارت واکسن، وزیر آموزش‌و‌پرورش عنوان کرد موضوع اجباری بودن کارت واکسن برای دانش‌آموزان در ستاد کرونا مطرح و این موضوع لغو شده است.
 
* ثبت 34 فوتی جدید کرونا در 24 ساعت
بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۷۰۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. 
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۷۰۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور طی 24 ساعت اخیر شناسایی و ۲۷۹ نفر از آنها بستری شدند، بنابراین مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۰۱ نفر رسید. 
از سویی متاسفانه در طول این مدت، ۳۴ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۳۷ هزار و ۹۰ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که ۲۶۹۴ نفر از مبتلایان به «کووید-۱۹» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
تاکنون ۴۱ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۱۲ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
همچنین مجموع واکسن های تزریق شده تا کنون در کشور از مرز ۱۱۹ میلیون و ۳۷۱ هزار دوز گذشت.
 

Page Generated in 0/0063 sec