printlogo


کد خبر: 242243تاریخ: 1400/10/11 00:00
اخبار

ساخت «مدرسه کودکان کار» در تهران
مدیرعامل بنیاد برکت درباره آخرین وضعیت ساخت مدارس «برکت خورشید» برای کودکان کار در تهران اظهار کرد: برای ساخت این مدرسه در حال جایابی و تعیین محل ساخت هستیم. محمد ترکمانه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این بنیاد در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل شروع به راه‌اندازی ۲۰۰۰ طرح کرده است، درباره آخرین وضعیت ساخت مدارس «برکت خورشید» برای کودکان کار در تهران اظهار کرد: برای ساخت این مدرسه در حال جایابی و تعیین محل ساخت مدرسه هستیم. وی افزد: مجید مجیدی، کارگردان سینما نیز قرار است در این پروژه و برای جذب کمک‌ها و حمایت‌های مردمی با بنیاد برکت همراهی کند. ما مدرسه را می‌سازیم و اداره آن به یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد یا گروه‌های جهادی که در این حوزه فعال هستند و سابقه دارند، سپرده می‌شود. ترکمانه همچنین به جمع‌آوری ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی و احیای ۵۰۰ مدرسه عادی توسط بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور داریم که بر اساس آن به ما اعلام شد نیاز به ساخت مدارس جدید و جایگزینی ۱۰۰۰ مدرسه سنگی و کانکسی در کشور وجود دارد. مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس مبنا را بر این قرار داده‌ که مدرسه‌ بالای ۲۰ دانش‌آموز داشته باشد تا در این طرح قرار بگیرد زیرا کمتر از این تعداد توجیهی از سوی آموزش‌و‌پرورش ندارد، بنابراین برای امسال ۱۰۰۰ نقطه در اولویت، شناسایی شده‌ و در دست اقدام هستند. 
***
تلاش برای بازگشت معتادان متجاهر به خانواده
نهمین نشست دبیران مجامع خیرین برای ایجاد هماهنگی بیشتر جهت هم‌افزایی کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، معاون رفاه و ارتقای مشارکت‌های اجتماعی این سازمان و تعدادی از خیرین برگزار شد. در این نشست درباره برنامه‌های شهرداری تهران جهت رفع آسیب‌های اجتماعی مباحثی مطرح شد. ساماندهی معتادان متجاهر، اشتغال و بازگرداندن آنها به خانواده و پس از آن ساماندهی کودکان کار، متکدیان و محرومان در برنامه‌های جدید شهرداری تهران قرار دارد و سازمان خدمات اجتماعی که متولی اصلی این حوزه‌ها در شهرداری تهران است، تلاش می‌کند برای انجام امورات خیرین تسهیل‌گری لازم را انجام دهد. رویکرد جدید شهرداری تهران تلاش جهت رفع آسیب‌های اجتماعی با همراهی و همکاری نیروهای خیر و جهادی است. این افراد می‌توانند با کمک و تسهیل‌گری سازمان به اقدامات خود به‌ طور جدی‌تر ادامه دهند تا آنها و شهرداری تهران بتوانند از پتانسیل یکدیگر بیشتر استفاده کنند. 
***
استقرار تیم‌های نجات آتش‌نشانی در کوهستان
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برخی توصیه‌های ایمنی را به افرادی که به کوهنوردی می‌روند ارائه کرد. سیدجلال ملکی با اشاره به لزوم انتخاب مسیر صحیح حین کوهنوردی گفت: پیش از آغاز یک مسیر بهتر است چند نفر از افرادی که در مسیر حضور ندارند، در جریان برنامه کوهنورد قرار گیرند تا در صورت گم شدن فرد، اطلاعاتی از محدوده تردد او وجود داشته باشد. وی اضافه کرد: برگشت از کوه را نباید به ساعات تاریکی هوا موکول کرد. سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اضافه کرد: در صورتی که افراد در کوهستان گم شدند، تا رسیدن نیروهای امدادی نباید مکان خود را تغییر دهند. وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی تهران از اواخر سال ۸۴ که متوجه افزایش حوادث کوهستان شد،‌ تصمیم گرفت تیم امداد و نجات ویژه کوهستان را راه‌اندازی کند که برای نخستین بار در ایستگاه ۶۴ که نزدیک‌ترین ایستگاه به کوه توچال بود راه‌اندازی شد. ایستگاه ۶۴ برای سرعت بخشیدن به انجام عملیات و رسیدگی سریع‌تر به افرادی که در کوهستان گرفتار شد‌ه‌اند در ارتفاعات مستقر است. آنها از حوالی ظهر روز پنجشنبه به مدت ۲ شیفت، در کمپی در ایستگاه پنجم توچال حضور دارند. این کار زمان رسیدن به محل حوادث را بسیار کاهش داده است. 
***
شناسایی عوامل چاقوکشی در سالن سینما کورش
به دنبال انتشار ویدئویی از درگیری و چاقو‌کشی در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی کورش، پلیس تهران اعلام کرد عوامل درگیری این سینما را شناسایی کرده است. اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از درگیری و چاقوکشی میان چند نفر در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی کورش حکایت داشت؛ درگیری‌ای که واکنش علی سرتیپی، مدیر این پردیس سینمایی را نیز در پی داشت و او با اعلام اینکه این اتفاق روز سه‌شنبه یعنی روز نیم‌بها بودن بلیت سینما رخ داده است، گفت: «متاسفانه سه‌شنبه، حوالی ساعت ۲۳ در سالن سینما کورش، ۲ تماشاگر که در حالت عادی نبودند و چاقو هم داشتند، هنگام تماشای فیلم شروع به سیگار کشیدن می‌کنند، چند نفر از تماشاگران به آنها اعتراض می‌کنند و بین آنها درگیری پیش می‌آید که خاطیان با کمک حراست به بیرون برده می‌شوند و بعد نیروی انتظامی آنها را دستگیر می‌کند. در ادامه این ۲ تماشاگر به دادسرا اعزام شدند تا هم به خاطر حمل سلاح سرد و هم شرایط غیرطبیعی‌شان محاکمه شوند». او ادامه داد: «ما از لحاظ موقعیت، امکانات و حتی از لحاظ قانونی، توانایی این را نداریم که تک‌تک افرادی را که وارد سالن سینما می‌شوند چک کنیم تا چیزی همراه‌شان نباشد و این موضوع هم اتفاقی نیست که در اختیار سینما بوده باشد. خود مجتمع هم شکایتی تنظیم کرده و امیدواریم این افراد به نتیجه کارشان برسند». 

Page Generated in 0/0053 sec