printlogo


کد خبر: 242255تاریخ: 1400/10/11 00:00
اخبار

خطیب نماز جمعه تهران: 
انتقام نهایی مجازات ترامپ و همه مسببان ترور حاج‌قاسم است
 امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه 10 دی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مجتهدی و آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی و یاد و خاطره سفیر مجاهد شهید حسن ایرلو، گفت: شهید ایرلو وقتی به این ماموریت می‌رفت، مسؤولان به خانواده‌شان گفتند این سفارت، شهادت را در پی دارد و ایشان با آغوش باز پذیرفتند. ایشان در یمن بیماری کرونا می‌گیرد و متاسفانه به دلیل کم‌کاری عربستان و عوارض شیمیایی جنگ، این عزیز ما به لقاء‌الله می‌پیوندد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی افزود: تریبون نماز جمعه تریبون شما مردم است که در این مانور شرکت می‌کنید. خطیب جمعه وظیفه دارد درد شما را بگوید؛ این گرانی‌های سرسام‌آور غم جانکاه مردم است. این مردم عزیزند و عظمت و عزت دارند، رنج دارد که مردی از خانه بیرون بیاید و شرمنده خانواده شود. می‌دانم که مسؤولان در حال تلاش هستند اما تقاضا دارم بر سرعت این تلاش بیفزایید قبل از اینکه مردم کمرشان زیر بار این گرانی شکسته شود؛ از شما می‌خواهم تلاش خود را سرعت ببخشید. آیت‌الله خاتمی گفت: البته بی‌انصافی است از سختکوشی مسؤولان تشکر نکنم. رئیس‌جمهور محترم استراحت خود را به حداقل رسانده و ایام کاری و غیرکاری به خدمت مشغولند. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به 13 دی؛ دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت حاج‌قاسم کاری معرکه کرد. آن تشییع ده‌ها میلیونی در عراق و ایران یک مانور و رزمایش بود. خون پاکش کلک آمریکا را در افغانستان کند و فرار کردند و بزودی کلک اینها از عراق هم کنده خواهد شد. طلیعه پیروزی در یمن هم آشکار است؛ همچنین حمله به عین‌‌الاسد را داشتیم که این انتقام نهایی ما نیست؛ انتقام نهایی ما این است که تمام مسببان، عاملان و مشاوران این ترور و ترامپ جنایتکار که سریعا این جنایت را بر عهده گرفت، مجازات شوند. 
***
جانشین فرمانده کل سپاه: 
اقدام نظامی علیه ایران از دستور کار صهیونیست‌ها خارج شد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: به برکت مجاهدت‌های بزرگ دل‌داده انقلاب اسلامی یعنی شهید سلیمانی، جبهه وسیع مقاومت گستره‌ای پیدا کرد که هزاران کیلومتر از مرکز انقلاب اسلامی دورتر است. به گزارش تسنیم، سردار فدوی گفت: دل‌دادگان انقلاب اسلامی در یمن، دشمنان اسلام را به مهلکه انداختند و استیصال برای آنها به وجود آوردند. همه با مردم یمن در حال جنگ هستند. آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، برخی کشورهای آفریقایی و مهم‌تر از همه بسیاری از کشورهای عربی در این جنگ مشارکت دارند اما همه شکست خورده‌اند. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: یمن در محاصره کامل است. به یمن نمی‌شود دارو و غذا رساند. خبیثان که با مردم یمن می‌جنگند، دائم فشار می‌آورند اما مدام شکست می‌خورند. در فلسطین، لبنان، سوریه، افغانستان و عراق نیز اینگونه شد. چون قاعده‌ای که خدا مشخص کرده، قطعی و حتمی است. اگر آن تکالیف را عمل کنیم، آن نتایج پیروزمندانه به دست خواهد آمد. وی همچنین بیان داشت: دشمنان اکنون در حالت استیصال هستند. تا همین چند روز پیش صهیونیست‌ها به پشتوانه آمریکایی‌ها اراجیف می‌گفتند اما بعد از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها کتبا به آنها اعلام کرد کسی دیگر درباره اقدام نظامی علیه ایران سخن نگوید، چرا که فهمیده‌اند وقتی آمریکایی‌ها در طول 43 سال انقلاب اسلامی هیچ غلطی نتوانستند بکنند، آنها هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. آمریکایی‌ها اکنون مانند ضعیفان به روش‌هایی برای مبارزه با انقلاب اسلامی روی آورده‌اند که نشان از درماندگی‌شان است و اعلام کردند ما باید به دنبال توانی برویم تا در برابر ایران بازدارنده باشد. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: استعدادهای ما به حدی است که در هر کاری وارد بشویم، می‌توانیم بهترین‌ها را انجام بدهیم. دشمن را خدا منکوب می‌کند اما شرط آن است که به تکالیف‌مان عمل کنیم. 
***
نشریه آمریکایی: 
روسیه جنگنده «سوخو‌35» و سامانه «اس‌400» به ایران می‌دهد
یک نشریه آمریکایی از احتمال توافق ایران و روسیه برای خرید جت‌های جنگنده روسی در آینده‌ نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، نشریه فوربس در گزارشی نوشت ایران ممکن است در آینده‌ نزدیک به خرید جت‌های جنگنده سوخو ‌۳۵ روسیه اقدام کند. بنا بر این گزارش، ایران و روسیه قرار است توافقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کنند که طبق این‌ توافق روسیه ۲۴ فروند جت
 SE-35‌Su و ۲ سامانه ضدموشکی پیشرفته S-400 و یک ماهواره نظامی در اختیار ایران خواهد گذاشت. یک گزارش دیگر تخمین می‌زند در صورت عقد قرارداد میان ایران و روسیه، ۱۵ فروند از جت‌های جنگنده سوخو می‌تواند اوایل سال ۲۰۲۲ در اختیار ایران قرار بگیرد. 
***
نتانیاهو: 
ایران در حال تاختن است
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به اظهارات یک مقام نظامی ایرانی، درباره در معرض خطر بودن رژیم صهیونیستی هشدار داد تا وانمود کند مخالفان سیاسی او متوجه خطرات داخلی و پیرامونی نیستند، بنابراین شایسته نخست‌وزیری و تشکیل کابینه هم نیستند. نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست‌گرای «لیکود» با انتشار بخشی از گزارش چهارشنبه روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، در توئیترش نوشت: «ایران به سرعت در حال تاختن است در حالی که بنت ساکت نشسته است و جلوی آنها خم می‌شود». 

Page Generated in 0/0078 sec