printlogo


کد خبر: 242333تاریخ: 1400/10/13 00:00
اخبار

نخستین عکس و اطلاعات رسمی از فیلم تازه مهدویان
همزمان با انجام آخرین مراحل فنی، نخستین عکس از نقش‌آفرینی جواد عزتی در فیلم سینمایی «مرد بازنده» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین عکس از فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مشترک کامران حجازی و امیر بنان منتشر شد. همزمان با انجام آخرین مراحل فنی «مرد بازنده»، بازیگران فیلم تازه مهدویان معرفی شدند که عبارتند از جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی. فیلمنامه «مرد بازنده» بر اساس طرحی از حسین حسنی توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است و برای نخستین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد. 
***
«ضد» درامی سیاسی در دل التهابات سال ۶۰
همزمان با انجام آخرین مراحل فنی فیلم سینمایی «ضد» تازه‌ترین جزئیات از قصه این فیلم منتشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، با انجام مراحل پایانی فنی فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، نخستین عکس از ایفای نقش لیندا کیانی در این فیلم رونمایی شد. «ضد» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، یک تریلر سیاسی است که در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ می‌گذرد. قصه این فیلم درباره یک عشق در دل حوادث سیاسی است که پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «بعضی آدم‌ها می‌توانند بر «ضد» هدفی باشند که همه می‌پندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد...». مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مهشید جوادی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی، جواد خانی و... بازیگران «ضد» هستند. این فیلم از تازه‌ترین محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری است که در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. 
***
اکران رایگان مستند «قاسم» در سینما ۲۲ بهمن رشت
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مستند «قاسم» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی روز سه‌شنبه به صورت رایگان در سینما ۲۲ بهمن رشت اکران می‌شود. به گزارش «وطن ‌امروز»، سیدامیر مصباح با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی قهرمانی ملی و فراملی است و باید با ساخت آثار فاخر، وی را به عنوان هویت ملی ایرانیان به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی افزود: مستند «قاسم» در سینما ۲۲ بهمن رشت برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود. معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اکران این مستند رایگان و ورود برای عموم آزاد است، اضافه کرد: مستند «قاسم» ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه در این سینما اکران می‌شود. وی با اشاره به اینکه مستند «قاسم» محصول مرکز مستند حقیقت است، گفت: این مستند به تهیه‌کنندگی «مرتضی شعبانی»، کارگردانی «مهدی فارسی» و نویسندگی «محمدرضا ابوالحسنی» تولید شده است. 
***
نسخه مرمت‌شده «سلطان» در خانه هنرمندان
چهارصد‌و‌هشتاد‌و‌نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران با نمایش نسخه مرمت شده فیلم «سلطان» مسعود کیمیایی همراه خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، چهارصد‌و‌هشتاد‌و‌نهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش نسخه مرمت شده فیلم «سلطان» اختصاص دارد. این برنامه روز دوشنبه ۱۳ دی از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مسعود کیمیایی نویسنده‌ و کارگردان اثر، اصغر رفیعی‌جم مدیر فیلمبرداری و کیانوش گرامی بازیگر آن برگزار می‌شود. در این برنامه عبدالجواد موسوی نیز به عنوان منتقد حضور دارد. فیلم سینمایی «سلطان» محصول سال ۱۳۷۵ است.
***
«محلی‌ها» شنیدنی شد
راهکار نوین در آفرینش موسیقی ایرانی
آلبوم «محلی‌ها- آوای ایران» اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی با هنرمندی شریف لطفی آهنگساز پیشکسوت کشورمان و انجمن فیلارمونیک ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «محلی‌ها- آوای ایران» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی شریف لطفی، در قالب اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی و همراهی انجمن فیلارمونیک ایران منتشر شد. علی ابراهیمی نوازنده سنتور، فواد قهرمانی نوازنده سه‌تار، امیرحسین نجفی نوازنده تار، محمدرضا پوستی نوازنده عود، حامی حقیقی صدابردار، فرزان روزبهانی گرافیست، لیلا رحیمی عکاس و سایناز مانیان مترجم گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند. شریف لطفی از جمله نوازندگان و هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت موسیقی کشورمان است. وی طی این سال‌ها علاوه بر نوازندگی هورن، به‌ عنوان پداگوژیست موسیقی، رهبر ارکستر، بنیان‌گذار و رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، پایه‌گذار و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران و موسسه گروه موسیقی دانشگاه گیلان نیز به فعالیت مشغول بوده است. از آثار وی می‌توان به «سه‌گاه برای پیانو و ارکستر»، «جاده ابریشم»، «اتود برای هورن» و «سروش برای ویولن و ارکستر و ماهور» اشاره کرد. 

Page Generated in 0/0058 sec