printlogo


کد خبر: 242339تاریخ: 1400/10/13 00:00
دور دنیا

ارتش یمن: 12 هزار کیلومتر مربع را در سال 2021 آزاد کردیم
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز نتیجه عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در سال ۲۰۲۱ را تشریح کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد عملیات نیروهای مشترک یمن در سال ۲۰۲۱ منجر به آزادسازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع شده است.  وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ از فاز دفاعی، وارد فاز هجومی شدند، گفت: «نیروهای مسلح یمن، بیش از ۲۲۳ بار حملات ائتلاف متجاوز [سعودی- اماراتی] را دفع کردند». سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سرنگونی ۱۲ فروند پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» در خاک این کشور تصریح کرد: نیروهای یمن ۱۹۴ عملیات هجومی را علیه مزدوران ائتلاف متجاوز انجام دادند. سریع با اشاره به اینکه مجموع عملیات‌های زمینی نیروهای یمنی به ۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: در جریان این عملیات‌ها، هزار و ۵۲۷ نفر از نیروهای دشمن کشته شدند. 
***
نشست مجازی وزرای خارجه عربستان و رژیم صهیونیستی
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند وزیر خارجه عربستان در یک نشست مجازی با همتای صهیونیست خود شرکت کرد. در این نشست مشترک که هفته گذشته به میزبانی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، «فیصل بن فرحان» و «یائیر لاپید» درباره موضوعات مشترک گفت‌و‌گو کردند. شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی اعلام کرد این نشست مجازی از طریق ویدئوکنفرانس به بهانه همفکری درباره سویه «اُمیکرون» کرونا برگزار شده است. بر اساس این گزارش، مسؤولان سعودی تاکنون به صورت رسمی درباره این گفت‌و‌گو اظهار نظری نکرده‌اند ولی یک مسؤول عربستانی در گفت‌و‌گو با شبکه «CNN» این موضوع را تایید کرده است. عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در ظاهر هیچ رابطه‌ای با یکدیگر ندارند ولی تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره سفر مقامات سعودی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و سفر مقامات صهیونیستی به عربستان منتشر شده است. برخی نیز عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را ناشی از فشارهای عربستان می‌دانند تا با این اقدام و فراگیری روابط با آن رژیم، کار عربستان برای آشکار کردن روابط خود با صهیونیست‌ها آسان‌تر و از زشتی و ننگ آن کاسته شود. رسانه‌ها در چند روز گذشته نیز خبرهایی از مذاکره آل‌سعود با سران رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه پدافند هوایی «فلاخن داوود» به منظور مقابله با موشک‌های ارتش یمن منتشر کردند. 
***
امارات احداث دومین فرودگاه نظامی خود در سقطری یمن را کلید زد
منابع نظامی خبر دادند امارات عربی متحده، ساخت یک فرودگاه نظامی در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن را کلید ‌زد. این منابع به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند یک تیم از کارشناسان خارجی، در شهر «حدیبو» (مرکز سقطری) عملیات نقشه‌برداری زمین‌شناسی را برای احداث دومین فرودگاه نظامی امارات آغاز کردند. به گفته این منابع، احداث یک فرودگاه نظامی جدید توسط امارات در سقطری، بخشی از تمهیدات برای گسترش فعالیت سازمان‌های اطلاعاتی و نهادهای اماراتی در این جزیره است. پیش از این نیز نیروهای وابسته به امارات، فرودگاه سقطری را به فرودگاه نظامی تبدیل کرده بودند. این در حالی است که روند ورود افسران اسرائیلی به سقطری همچنان ادامه دارد زیرا این رژیم قصد دارد از این جزیره به عنوان پایگاه عملیات اطلاعاتی خود، برای کنترل مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی استفاده کند. این در حالی است که منابع آگاه اخیرا خبر دادند شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه حدیبو قرارداد منعقد کرده است. 
***
آزمایش راکت «سام ۷» مقاومت برای هدف‌گیری بالگردهای اسرائیلی
شبکه ماهواره‌ای الاقصی گزارش داد نیروهای دفاع هوایی مقاومت فلسطین ۲ فروند راکت به سمت بالگردهای مهاجم رژیم صهیونیستی در نزدیکی سواحل غربی شهر غزه شلیک کردند. بنا بر این گزارش، این ۲ راکت که از نوع سام ۷ بود به صورت مستقیم به سمت بالگردهای اسرائیلی که در تجاوز شب گذشته به نوار غزه مشارکت داشتند، شلیک شد. طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، نیروهای مقاومت نیمه‌شب گذشته چندین راکت را به صورت آزمایشی به سمت سواحل نوار غزه شلیک کردند. منابع محلی در غزه گفتند مقاومت این راکت‌ها را همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران تعدادی از پایگاه‌های مقاومت، شلیک کرد. شب گذشته نیروی هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به چند پایگاه و موضع گروه‌های مقاومت در شمال و جنوب نوار غزه حمله کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد «نیروی هوایی در حال بمباران اهدافی در نوار غزه، در واکنش به شلیک ‌شدن راکت به ساحل تل‌آویو است».
 از سوی دیگر «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه واکنش نشان داد. وی در پاسخ به این تجاوزات تأکید کرد «زور بهترین پاسخ در برابر زور است». 
***
کشته شدن ۳ نفر بر اثر تیراندازی در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا
حادثه تیراندازی در ایالت «می‌سی‌سی‌پی» آمریکا به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن 4 نفر دیگر منجر شد. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند بر اثر تیراندازی در جریان جشن سال نو میلادی در گلفپورت ایالت می‌سی‌سی‌پی، ۳نفر کشته و ۴ نفر زخمی شدند. تلویزیون محلی WLOX به نقل از پلیس گفت: در جریان یک میهمانی نزاعی رخ داد که به تبادل آتش بین تعدادی از شرکت‌کنندگان در این میهمانی ختم شد. پلیس اعلام کرد از بین ۴ زخمی، وضعیت جسمانی یک نفر وخیم است. 

Page Generated in 0/0059 sec