printlogo


کد خبر: 242340تاریخ: 1400/10/13 00:00
درخواست مارین لوپن، جدی‌ترین رقیب رئیس‌جمهور فرانسه همزمان با ریاست دوره‌ای این کشور بر اتحادیه اروپایی
مکرون پرچم اتحادیه اروپایی را پایین بکشد!

رهبر جبهه ملی فرانسه و نزدیک‌ترین رقیب امانوئل مکرون در انتخابات گذشته و آینده این کشور، از دولت خواست پرچم اتحادیه اروپایی را از فراز بنای «طاق پیروزی» پاریس که نماد هویت فرانسوی‌ها محسوب می‌شود، پایین بکشد. 
پرچم آبی اتحادیه اروپایی با 12 ستاره طلایی از روز شنبه به مناسبت ریاست دوره‌ای ۶ ماهه فرانسه بر اتحادیه اروپایی روی این بنای یادبود در قلب پاریس برافراشته شده و همزمان ساختمان‌های دولتی و بناهای فرهنگی، از جمله برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور با رنگ آبی نورپردازی شدند. فرانسه آخرین بار سال 2008 ریاست اتحادیه اروپایی را برعهده گرفته بود. 
خانم مارین لوپن که رهبر ملی‌گرایان فرانسه و یکی از رهبران راست افراطی در بدنه اتحادیه اروپایی محسوب می‌شود، در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 در دور دوم رقیب اصلی امانول مکرون بود و طبق آخرین نظرسنجی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2022 که 5 ماه دیگر برگزار می‌شود، بختی حتی بیشتر از رئیس‌جمهور فعلی دارد. 
او در شب سال نوی میلادی که با مراسم مزبور مقارن شده بود طی توئیتی از مکرون خواست تا ۳ رنگ آبی، سفید و قرمز که عناصر تشکیل‌دهنده پرچم این کشور هستند را به طاق پیروزی بازگرداند. لوپن در بیانیه روز شنبه‌اش نوشت: «آراستن طاق پیروزی با رنگ‌های منحصر به فرد اتحادیه اروپایی، بدون حضور پرچم ملی، حمله واقعی به هویت ملت ما است، زیرا این بنای تاریخی افتخارات نظامی ما را گرامی می‌دارد و مقبره سرباز گمنام را در خود جای داده است».
او همچنین مکرون را متهم کرد که «به وظایف دفترش خیانت کرده و به خاطر جاه‌طلبی شخصی نسبت به تاریخ ما تحقیر شده است». لوپن سپس وعده داد که از تصمیم دولت برای جایگزینی پرچم ملی با پرچم اتحادیه اروپایی، که ناقض چندین ماده از قانون اساسی فرانسه است به مجمع دولتی این کشور شکایت می‌کند. 
البته منابع دولتی به تلویزیون پرمخاطب BFM گفته‌اند پرچم اتحادیه اروپایی تنها تا چند روز دیگر برداشته خواهد شد و دوباره پرچم فرانسه در طاق پیروزی به نمایش درمی‌آید. 
این در حالی است که از چند ماه پیش، رنگ آبی به کار رفته در پرچم‌های فرانسه که بر سر در کاخ الیزه، مقر ریاست‌جمهوری این کشور افراشته شده بودند به آبی سیر تغییر یافته بود تا شباهتی به آبی پرچم اتحادیه اروپایی نداشته باشد. 

Page Generated in 0/0074 sec