printlogo


کد خبر: 242344تاریخ: 1400/10/13 00:00
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال؛ روز سخت استقلال در اراک و تقابل قرمزهای تهران و تبریز
به قصد ۳ امتیاز کامل

دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز دوشنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقات استقلال تهران میهمان آلومینیوم اراک است و پرسپولیس در تهران به مصاف تراکتور تبریز می‌رود. سپاهان هم دیدار آسانی را مقابل پدیده انتهای جدول خواهد داشت. 
 
* قطع نوار ناکامی‌ زردپوشان اصفهانی؟
تیم پدیده بعد از 4 شکست متوالی هفته گذشته پیکان را در تهران متوقف کرد، با این حال این تیم در قعر جدول لیگ برتر است. تنها تیم بدون برد مسابقات برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند و این هفته کار سختی مقابل یکی از مدعیان قهرمانی دارد. سپاهان البته ۳ شکست متوالی مقابل ۳ تیم تهرانی استقلال، پیکان و پرسپولیس داشته تا با 22 امتیاز در رده سوم جدول بایستد. زردپوشان اصفهانی اکنون 6 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. محرم نوید‌کیا بعد از شکست مقابل پرسپولیس از هواداران تیمش عذرخواهی کرد و باید دید مدیران باشگاه چقدر نتیجه نگرفتن این سرمربی بااخلاق و متین را تحمل می‌کنند. سپاهان امروز فرصت خوبی برای قطع نوار ناکامی‌هایش دارد ولی اگر مقابل آخرین تیم جدول هم برنده نشود، در آن صورت شرایط برای محرم و تیمش در جدول لیگ دشوارتر خواهد شد. بزرگ‌ترین مشکل سپاهان در این روزها عدم گلزنی مهاجمانش است؛ تیمی که در 13 هفته فقط 5 گل‌ زده، در حالی ‌که مهاجمان تراز اولی مثل مغانلو و سجاد شهباززاده را در اختیار دارد. از طرف دیگر شوت‌های زیادی که بازیکنان این تیم به سمت دروازه حریفان می‌زنند، گل نمی‌شود و کادر فنی باید فکری به حال این فرصت‌‌سوزی‌ها و گل‌نزنی‌های تیمش کند. 
 
* تداوم شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان؟
شاگردان رسول خطیبی نخستین باخت فصل خود را در آبادان متحمل شدند تا استقلال تنها تیم بدون باخت لیگ برتر
بیست و یکم باشد. آلومینیوم 21 امتیازی روی پله چهارم جدول لیگ ایستاده؛ رتبه‌ای که فراتر از انتظار برای این تیم محسوب می‌شود، با این حال آلومینیومی‌ها می‌خواهند همچنان به کسب نتایج خوب ادامه دهند اما این هفته بازی دشواری مقابل صدرنشین مسابقات دارند. استقلال با فرهاد مجیدی 12 هفته بدون شکست و 4 برد متوالی را ثبت کرده است. آبی‌پوشان 28 امتیازی می‌خواهند فاصله خود را با دیگر رقبا بیشتر کنند و به همین دلیل ۳ امتیاز بازی با اراک خیلی مهم است، البته تیم رسول خطیبی هم ۳ امتیاز را می‌خواهد و هر دو می‌دانند مساوی به سود رقباست. 
استقلال در حال حاضر با ۲ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد و گل زدن به آبی‌پوشان پایتخت سخت‌ترین کار ممکن در لیگ برتر است؛ خط دفاعی‌ای که گفته می‌شود دستیار ایتالیایی مجیدی نقش پررنگی در ساختارش داشته است. استقلال با 17 گل ‌زده به همراه پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را هم دارد. مهدی مهدی‌پور با سوپرگل ۳ امتیازی که به فولاد خوزستان زد حالا خودش را به عنوان یک هافبک گلزن معرفی کرده و قطعا رسول خطیبی باید فکری برای مهار هافبک‌های گلزن استقلال کند. از سوی دیگر فولاد خوزستان بعد از باخت در ورزشگاه آزادی به حضور مرادمند و سیاوش یزدانی در ترکیب استقلال معترض شد و خواستار رسیدگی به وضعیت خدمت سربازی این ۲ بازیکن استقلال شده است! ظاهرا بعد از اعتراض به بازیکن گابنی گل‌گهر، حالا تیم‌ها مدام به دنبال بررسی وضعیت بازیکنان حریفان حتی بازیکنان ایرانی آنها هستند!
 
* جدال قرمزپوشان تهران و تبریز
پرسپولیس اگر چه بازی بزرگ و 6 امتیازی را از سپاهان برد و اکنون با 25 امتیاز در رده دوم جدول لیگ است اما این باشگاه به صادر نشدن رای کمیته استیناف درباره کسر امتیاز از گل‌گهر و امتیاز دادن به سپاهان و استقلال معترض است. پرسپولیس قهرمان 5 دوره لیگ برتر به دنبال دبل هت‌‌تریک و کسب ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر است اما خودش می‌داند چه کار دشواری پیش‌رو دارد. تنها شکست پرسپولیس در این فصل در هفته سوم مقابل آلومینیوم اراک رقم خورده و بعد از آن سرخپوشان تهرانی نباخته‌اند و اکنون هم ۳ برد متوالی دارند. 
تراکتور تبریز اما این فصل بر خلاف تصور و پیش‌بینی هوادارانش نتایج بدی گرفته و در ۲ هفته اخیر هم ۲ باخت مقابل هوادار و ذوب‌آهن کسب کرده و حالا سولدو، مربی کروات این تیم اگر می‌خواهد در لیگ برتر شاغل بماند باید در بازی بزرگ با پرسپولیس نتیجه بگیرد؛ کاری بس دشوار. سولدو می‌گوید از روز اول گفته تراکتور فصل سختی را پیش رو خواهد داشت، زیرا در زمینه تهاجمی کمبود بازیکن دارد. آن هم در شرایطی که خبر می‌رسد محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور آماده واگذاری تیم حتی به هیات فوتبال استان است و دیگر نمی‌خواهد تیمداری کند. از سویی پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته است. اکبر ایمانی هم غایب بزرگ تراکتور در بازی با پرسپولیس است. او به دلیل 4 اخطاره شدن نمی‌تواند این هفته در میدان حاضر شود. 
 
* برنامه مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر
دوشنبه ۱۳ دی
نفت مسجدسلیمان- گل‌گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
پدیده مشهد- فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد
مس رفسنجان- صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت 14، ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
هوادار تهران- نساجی مازندران؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود. 
آلومینیوم اراک- استقلال؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
ذوب‌آهن اصفهان- فجرسپاسی شیراز؛ ساعت 16:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
پرسپولیس- تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۷، ورزشگاه آزادی تهران
فولاد خوزستان- پیکان تهران؛ ساعت ۱۷، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
***
هدیه‌ای که سپاهان به گل‌محمدی داد 
کادر فنی پرسپولیس بالاخره به ترکیب ایده‌آل ‌خود برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر رسید. تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان در پایان هفته دوازدهم ۲۵ امتیازی شد تا در رتبه دوم جدول قرار گرفته و با اختلاف ۳ امتیازی در تعقیب استقلال تهران به آینده چشم دوخته باشد. مدافع قهرمانی 5 دوره متوالی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از فراز و نشیب‌هایی که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر فوتبال داشت، توانسته است در ۳ دیدار قبلی خود به ۹ امتیاز برسد؛ امتیازاتی که پرسپولیس را همسایه استقلال تهران کرد تا سرخپوشان بار دیگر امیدوار به فتح جام زرین فوتبال باشگاهی ایران شوند. یحیی گل‌محمدی در حالی توانست آمار امتیاز‌گیری پرسپولیس در فصل جاری را بهبود ببخشد که ترکیب اصلی این تیم بارها دستخوش تغییر در هر بازی شده بود اما سرمربی پرسپولیس بالاخره به ثبات نسبی در انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی خود رسید تا بتواند پس از خروج محمدحسین کنعانی‌زادگان، شهریار مغانلو و احمد نوراللهی در نقل و انتقالات تابستانی به ترکیب ایده‌آل ‌برسد. عملکرد علی شجاعی به عنوان دفاع چپ با پاس گل‌های او در دیدار با ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان همراه بود. او که در دیدار با پیکان تهران نیز به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و گلزنی کرد، تبدیل به مهره قابل اطمینان کادر فنی سرخپوشان شد تا سعید آقایی به نیمکت منتقل شود. یحیی که در ابتدای فصل با چالش انتخاب هافبک وسط روبه‌رو بود، پس از عدم موفقیت رضا اسدی در این پست سراغ گزینه‌هایی همچون کمال کامیابی‌نیا و محمد شریفی رفت تا این بازیکنان خوش بدرخشند و بتوانند به پرسپولیس کمک کنند. شریفی با عملکرد ایده‌آل ‌خود توانست زوج میلاد سرلک در میانه میدان پرسپولیس شود اما مصدومیت او سبب شد کامیابی‌نیا بار دیگر با جنگندگی خود نشان دهد همچنان می‌تواند مهره‌ای تأثیرگذار برای تیمش باشد. او در دیدار با سپاهان گل ۳ امتیازی پرسپولیس را نیز به ثمر رساند تا سرخ‌ها برنده دیدار همیشه حساس لیگ برتر ایران شوند. عملکرد بازیکنان پرسپولیس در چند هفته گذشته باعث شده گل‌محمدی با خیال راحت به ترکیب مدنظرش برسد و با اطمینان خاطر برای بازی با تراکتور تبریز آماده شود. گل‌محمدی پس از هفته‌ها با کمترین تغییر به مصاف همرنگ تبریزی خود می‌رود تا گام بلند دیگری برای نزدیک شدن به استقلال بردارد.

Page Generated in 0/0057 sec