printlogo


کد خبر: 242357تاریخ: 1400/10/13 00:00
اخبار

نیاز به بودجه بیشتر برای اجرای «رتبه‌بندی معلمان» در ۱۴۰۱
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به بودجه وزارت آموزش‌و‌پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: به نظر می‌آید با توجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده، در ابتدا کسری آنچنانی نداشته باشیم ولی مطمئن باشید در بین راه مصوباتی را خواهیم داشت که با کسری مواجه خواهیم شد. یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بودجه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: معمولا اتفاقی که برای بودجه می‌افتد این است که از کفایت لازم برخوردار نیست و کافی نیست، زیرا معمولا بین راه و در طول مسیر با مصوبات و تغییراتی مواجه می‌شویم. 
وی افزود: از سوی دیگر وزارت آموزش‌و‌پرورش همواره از درصدی کسری بودجه مزمن رنج می‌برده است. نوری اضافه کرد: امید است بتوانیم بودجه را با عدالت توزیع کنیم و پس از آن بتوانیم اثربخشی و کارایی لازم را از آن بگیریم. وی در پاسخ به اینکه چرا بودجه رتبه‌بندی روی ۲۵ هزار میلیارد تومان بسته شده و افزایش سنواتی حقوق‌ها در آن دیده نشده است؟ گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان در سال آینده در یکی از ردیف‌ها درنظر گرفته شده است اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس که اکنون در شورای نگهبان است کافی است یا خیر، به نظر ما نیاز بیشتری دارد و پیشنهاد نمایندگان در مجلس نیز این است که این بودجه را به اندازه نیازی که داریم ارتقا دهند. وی افزود: با توجه به کسری‌های بودجه، تخصیص همین مقدار بیشتر برای این مصوبه امکان‌پذیر نبوده است. 
***
تصادف زنجیره‌ای دربزرگراه  شیخ فضل‌‌الله
 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف زنجیره‌ای ١۴ دستگاه خودرو و فوت یک نفر در پی آن خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: ساعت ٢:٢٧ بامداد دیروز یک مورد حادثه تصادف زنجیره‌ای در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شیخ فضل‌الله، روی پل ستارخان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد. 4 ایستگاه آتش‌نشانی، شامل ۲ گروه حریق و ۲ گروه نجات با امکانات کامل به محل اعزام شدند. وی با اشاره به بارش شدید باران حین وقوع این تصادف گفت: در محل حادثه مشاهده شد ۱۴ دستگاه خودرو، شامل ٩ دستگاه خودروی سبک سواری، یک دستگاه اتوبوس بدون مسافر و 4 دستگاه کامیون و کامیونت با یکدیگر برخورد کرده‌اند. 
ملکی ادامه داد: برخوردی که بین برخی خودرو‌ها اتفاق افتاده بود سطحی بود اما بخش اصلی و شدید این برخورد بین یک دستگاه خودروی ٢٠۶ و یک دستگاه کامیون کمپرسی اتفاق افتاده بود. این 2 خودرو بشدت با یکدیگر برخورد کرده بودند به‌گونه‌ای که خودروی ٢٠۶ کاملا زیر کامیون کمپرسی قرار گرفته و شدیدا متلاشی شده بود. آتش‌نشانان در ادامه قطعات متلاشی شده خودروی ٢٠۶ را برش دادند و یک آقای جوان به ظاهر ٣۵ ساله را از خودرو خارج کردند. وی دچار آسیب‌های شدیدی شده بود که به تایید عوامل اورژانس مشخص شد جان خود را از دست داده است. 
***
کلاهبرداری با پیام تهدیدآمیز شکایت قضایی و حکم جلب
معاون اجتماعی پلیس فتا از شگرد کلاهبرداران سایبری مبنی بر ارسال پیام تهدید‌آمیز شامل ثبت شکواییه قضایی و صدور حکم جلب با هدف ایجاد ترس و دلهره و ترغیب اجباری بر نصب یا کلیک روی لینک‌های آلوده خبر داد. معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه مجرمان سایبری ضمن سوءاستفاده از نام و اعتبار قوه ‌قضائیه با استفاده از ترفندهای خاص و بهره‌گیری از پیام‌رسان واتس‌آپ مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند، اظهار داشت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری هدایت کاربران و فریب‌خوردگان به لینک‌های جعلی ارائه خدمات سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به منظور بهره‌مندی در راستای اهداف مغرضانه و کلاهبرداری خود است و به تازگی نیز بر سامانه ابلاغ قضایی قوه ‌قضائیه تحت عنوان سامانه ثنا تمرکز کرده‌اند. وی ادامه داد: شگرد این افراد بدین صورت است که با ارسال پیامی تهدید‌آمیز برای طعمه‌های خود با مضامین مختلف شامل «ثبت شکوائیه قضایی علیه شما در محاکم قضایی، انتظامی، امنیتی و تهدید مبنی بر بازداشت و صدور حکم جلب» با هدف ایجاد ترس، دلهره و ترغیب اجباری هموطنان مبنی بر نصب یا کلیک روی لینک‌های آلوده، زمینه کلاهبرداری از هموطنان را فراهم می‌کنند. 
***
جنایت 5 ثانیه‌ای در بزرگراه نواب
مردی در اقدامی جنون‌آمیز بلوک‌های سیمانی را به سمت خودروهای در حال حرکت در بزرگراه نواب پرتاب کرد و باعث قتل یک خانم معلم و زخمی شدن ۲ راننده دیگر شد. 
صبح پنجشنبه گذشته رهگذرانی که از زیر پلی در بزرگراه نواب عبور می‌کردند شاهد اتفاق هولناکی بودند؛ اتفاقی که ظرف ۵ ثانیه رخ داد و پایان دردناکی داشت. 
اقدام جنون‌آمیز مردی در پرتاب بلوک‌های سیمانی به سوی خودروهای عبوری موجب شد این بلوک‌ها با ۳خودروی رنو ساندرو، تیبا و پراید در بزرگراه نواب برخورد کند. این مرد بعد از این اقدام خود در یک چشم بر هم زدن از نظرها ناپدید شد اما صحنه دردناکی مقابل چشمان شاهدان این ماجرا بود. با حضور امدادگران اورژانس، معلوم شد راننده خودروی ساندرو که زنی جوان و معلم بود بر اثر برخورد بلوک سیمانی با سرش جانش را از دست داده است. گزارش این حادثه مرگبار به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات بیشتر در این ‌باره را صادر کرد.

Page Generated in 0/0056 sec