printlogo


کد خبر: 242373تاریخ: 1400/10/14 00:00
هزاران نفر از مردم عراق بامداد دیروز در محل وقوع جنایت ترور شهید سلیمانی گرد هم آمدند
خونخواهی در محل شهادت

گروه بین‌الملل: ساعت 1:20 بامداد دیروز به وقت بغداد هزاران نفر از مردم عراق با حضور در محل شهادت شهدای پیروزی (شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) یاد شهدای مقاومت را گرامی داشتند. به گزارش رسانه‌های عراقی از شامگاه یکشنبه هزاران نفر از مردم عراق با عزیمت به محل وقوع جنایت ترور شهید سلیمانی در جاده فرودگاه بین‌المللی بغداد در مراسمی که به همین مناسبت برپا شد، حضور یافتند. به گزارش صابرین‌نیوز، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان‌شان در نزدیکی فرودگاه بغداد، صدها خودرو مملو از دوستداران و وفاداران به این شهدا از مناطق مختلف عراق خود را به جاده فرودگاه بغداد رساندند تا در مراسمی که در آنجا به همین مناسبت برپا شده بود، حضور یابند. 
 
* دختر ابومهدی المهندس: از سعودی‌ها انتقام می‌گیریم و آمریکا را مجازات می‌کنیم
دختر نایب‌رئیس شهید سازمان حشد‌الشعبی عراق گفت انتقام خون پدرش و شهید حاج‌قاسم سلیمانی و خون تمام کسانی که در سوریه، عراق و یمن ریخته شده،‌ گرفته خواهد شد. «مناره جمال المهندس» دختر ابومهدی المهندس در جمع مردم بغداد، بر انتقام‌گیری از آمریکا تأکید کرد. شبکه خبری الغدیر گزارش داد دختر شهید المهندس در این تجمع که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و المهندس برگزار شد، گفت: «انتقام تو، برادرت و دوستانت را خواهیم گرفت». وی با بیان اینکه انتقام هر قطره خونی را خواهند گرفت که در عراق، یمن و سوریه ریخته شده است، تأکید کرد: «خاک عراق را که سفارت آمریکا بر آن مسلط شده است، باز پس خواهیم گرفت». دختر المهندس همچنین گفت: «از حکام سعودی انتقام خواهیم گرفت و آمریکایی‌ها را مورد بازخواست قرار خواهیم داد. به خدا سوگند، از امروز به بعد سکوت نخواهیم کرد». 
 
* تعطیلی برخی استان‌های عراق در سوگ سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی
شماری از استان‌های عراق در سوگ سالروز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دیروز را تعطیل اعلام کردند. روز یکشنبه مسؤولان استان‌های بصره، واسط، ذی‌قار، بابل، نجف، دیوانیه، میسان، کربلا و دیالی با صدور بیانیه‌های جداگانه، روز دوشنبه را به مناسبت دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی تعطیل اعلام کردند. بر اساس این بیانیه‌ها بخش‌های خدماتی، بانک‌ها و دستگاه امنیتی از این تصمیم مستثنا بودند. در استان المثنی نیز «احمد منفی» استاندار آن به نیروهای امنیتی، بخش‌ها و موسسات دولتی و مدارس اعلام کرد به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی یک دقیقه سکوت کنند و برای شادی روح این شهدای بزرگ طی مراسمی صبحگاهی سوره فاتحه را قرائت کنند. 
 
* بیانیه ریاست‌جمهوری عراق به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی
ریاست‌جمهوری عراق نیز دیروز دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همرزمان باوفای‌شان را که سال 2020 توسط تروریست‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند، گرامی داشت. به نوشته شفق‌نیوز، در بیانیه ریاست‌جمهوری عراق به این مناسبت آمده است: در دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با افتخار از مقاومت شجاعانه این ۲ قهرمان و ایستادگی آنها در شرایط سخت یاد می‌کنیم. این ۲ شهید بزرگوار جان گرانقدر خود را برای حمایت از سرزمین مقدسات در برابر تروریسم فدا کردند. در ادامه این بیانیه آمده است: امروز که در آستانه تشکیل پارلمان و دولت جدید هستیم، بر ضرورت اتحاد صفوف ملی و وحدت برای حفظ آرامش جامعه و بستن راه به روی عناصر باقیمانده داعش که سعی دارند امنیت و ثبات ما را از بین ببرند، تاکید می‌کنیم تا به خون‌هایی که برای حمایت از کشور و حاکمیت و عزت آن ریخته شده وفادار باشیم. عراق مستقل و امن و باثبات به نفع همه عراقی‌ها و کل منطقه‌ای است که از درگیری‌ها خسته شده است.
 
* فالح الفیاض: ترور شهیدان سلیمانی و المهندس موجب خروج تمام نظامیان آمریکایی می‌شود
رئیس سازمان حشدالشعبی به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تأکید کرد این 2 شهید، با خون خود، ارزش‌هایی را ثبت کردند. شبکه خبری الغدیر به نقل از فالح الفیاض گزارش داد پژواک جنایت ترور فرماندهان پیروزی، در حال گسترش است و «ما با ریخته شدن خون، شکست نمی‌خوریم، زیرا میراث‌دار امام حسین(ع) هستیم». وی با بیان اینکه دشمنان قصد داشتند با ترور فرماندهان پیروزی، اراده پیروزی را در هم شکنند، تصریح کرد: «جنایت فرودگاه باعث خواهد شد هیچ نظامی آمریکایی با اراده مردم، در عراق باقی نماند». الفیاض با تأکید بر اینکه دولت کنونی آمریکا نباید دنباله‌رو دولت دونالد ترامپ باشد، گفت: «این دولت باید درس بگیرد... به دولت آمریکا پیام می‌دهیم که عراق راضی نیست نیروهای آن (آمریکا) در خاکش حضور داشته باشد». 
 
* حکیم: سلیمانی و المهندس نقشه‌های شوم تروریسم را خنثی کردند
رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهدای نصر تأکید کرد این شهدا نقشه‌های تروریسم را خنثی کردند. کانال تلگرامی دفتر سیدعمار حکیم، ضمن نقل این پیام نوشت: «در دومین سالروز دردناک شهادت‌شان، یادگارهای نیک، شهیدان ابومهدی المهندس و میهمان عراق، ژنرال حاج‌قاسم سلیمانی، یادشان را گرامی می‌داریم که با مواضع شرافتمندانه‌شان در رویارویی با تروریسم و خنثی کردن نقشه‌های شوم آن، نام خود را در یاد و ضمیر ملت عراق و ملت‌های آزاده جاودانه کردند». در ادامه این پیام آمده است: «این مناسبت ما را به وحدت کلمه در عرصه سیاست ملی در برابر چالش‌های پیش رو و عقب‌نشینی از مطالبات گروهی و حزبی در برابر منافع ملی و مسائل سرنوشت‌ساز میهن و تلاش برای ایجاد نگاهی ملی و یکپارچه فرامی‌خواند که راه را در برابر تشکیل دولت ملی خدمات‌محور و منسجم و مجلس اثرگذاری فراهم سازد؛ [مجلسی] که به دور از موانع و ملاحظات سیاسی به نقش نظارتی و قانون‌گذاری خود عمل کند». 
 
* حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکایی «ویکتوری» در فرودگاه بغداد
یک منبع آگاه امنیتی عراق دیروز همزمان با دومین سالگرد ترور فرماندهان پیروزی بر داعش در جاده فرودگاه بغداد، از حمله پهپادی به پایگاه نظامی «ویکتوری» متعلق به نیروهای نظامی آمریکایی در این فرودگاه خبر داد و گفت روی این پهپادها عبارت «عملیات انتقام فرماندهان» (عملیات ثار القاده) نوشته شده بود. وی در گفت‌وگو با وبگاه «شفق نیوز» تصریح کرد: «بامداد دیروز منطقه دیپلماتیک در فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوری) با ۲ پهپاد مورد حمله قرار گرفت که سامانه پدافندی C-RAM آنها را هدف قرار داد. ساعاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسؤول در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش گفت: «فرودگاه بغداد که یک پایگاه نظامی عراقی است و تعدادی از نیروهای مستشاری ائتلاف در آن مستقرند، حوالی ساعت ۴:۳۰ بامداد دوشنبه مورد حمله ۲ پهپاد بمب‌گذاری شده قرار گرفت». وی مدعی شد این حمله خسارتی در پی نداشت.

Page Generated in 0/0056 sec