printlogo


کد خبر: 242375تاریخ: 1400/10/14 00:00
عبور شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۹۰ میلیون

 ویروس کرونا که از نوامبر ۲۰۱۹ میلادی برابر با آبان ۱۳۹۸ در جهان همه‌‌گیر شده، با وجود مقابله با آن از طریق واکسیناسیون، شمار مبتلایانش در سراسر جهان از مرز ۲۹۰ میلیون نفر گذشت. بنا بر داده‌های تارنمای (worldometers.info) شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در جهان هم‌اکنون به ۲۹۰ میلیون و ۶۴۶ هزار نفر رسیده که از این تعداد 5 میلیون و ۴۶۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند. 
 
* شناسایی ۱۸۵ هزار مورد جدید در آمریکا طی ۲۴ ساعت
بنا بر این گزارش، آمریکا طی 24 ساعت (یکشنبه) ۱۸۵هزار و ۱۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا داشته که شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در آمریکا را به بیش از ۵۶ میلیون و ۱۴۲هزار نفر رساند. در همین حال در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا ۱۶۲نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که شمار جان‌باختگان به «کووید-۱۹» در این کشور را به ۸۴۷ هزار و ۴۰۰ نفر رساند. 
 
* انگلیس کانون شماره یک «کووید-۱۹» در اروپا
بنا بر داده‌های این تارنما، انگلیس نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ هزار و ۵۸۳ مورد جدید ابتلا به «کووید-۱۹» را به ثبت رساند. هم‌اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۱۳میلیون و ۲۳۵ هزار نفر رسیده که بالاترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به شمار می‌رود، از این تعداد بیش از ۱۴۸هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور جان باخته‌اند. 
 
* فرانسه کانون شماره ۲ شیوع ویروس کرونا
بنا بر داده‌های‌ تارنمای «وردمترز دات اینفو»، فرانسه پس از انگلیس با ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار مورد ابتلا به «کووید-۱۹» در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این همه‌گیری قرار دارد. این در حالی است که در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۸ هزار مورد جدید ابتلا به «کووید-۱۹» به ثبت رسید. شمار جان‌باختگان مبتلا به «کووید-۱۹» در فرانسه نیز به ۱۲۳هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است. 
 
* قرار گرفتن کشورهای اروپایی در لیست هشدار کرونایی آمریکا
وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی بویژه اروپای غربی طی روزهای اخیر به‌گونه‌ای وخیم گزارش شد که «مرکز درمان و پیشگیری بیماری» در آمریکا (CDC)۱۲ کشور اروپایی را در سطح هشدار ۴ - بالاترین فهرست هشدار - خود قرار داد و سفر به این کشورها را بابت احتمال بالای ابتلا به «کووید-۱۹» خطرناک توصیف کرد. سطح هشدار ۴ از منظر CDC به آن دسته از جوامع و کشورهایی اطلاق می‌شود که در جامعه آماری ۱۰۰هزار نفری طی مدت ۲۸ روز ۵۰۰ نفر به «کووید-۱۹» مبتلا شوند. کشورهای اروپایی که از منظر این مرکز درمانی آمریکا در سطح هشدار ۴ قرار گرفتند عبارتند از: مولداوی، مالت، سوئد، انگلیس، آلمان، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند و ایرلند. 
سازمان جهانی بهداشت (WHO) سال ۲۰۲۱ وعده‌های به ظاهر خوبی برای اجرایی کردن طرح جهانی واکسیناسیون علیه کرونا در این سال داده بود اما تبعیض‌ها و نابرابری‌ها میان کشورهای ثروتمند و فقیر به حدی است که اجازه نداده وعده‌های این سازمان جهانی محقق شود. سازمان جهانی بهداشت ۱۱ دی‌‌ماه اعلام کرد از هدف خود در رسیدن به هدف واکسیناسیون ۴۰درصد مردم همه کشورهای جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بازمانده و نتوانسته این هدف را محقق کند.

Page Generated in 0/0055 sec