printlogo


کد خبر: 242392تاریخ: 1400/10/14 00:00
مقامات آموزش‌و‌پرورش در تلاش برای کاستن از نگرانی خانواده‌ها هستند
نظارت بر واکسیناسیون و بهداشت مدارس

نگرانی هفته‌های اخیر خانواده‌ها درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس، مقامات وزارت آموزش‌و‌پرورش را بر آن داشت با ارائه توضیحات کارشناسی، از این نگرانی‌ها بکاهند. به گزارش «وطن‌امروز»، چند وقتی است که والدین نگران حضور فرزندان‌شان در مدارس هستند، حتی پیرو گزارش‌هایی که خبرنگار «وطن‌امروز» در یک ماه اخیر منتشر کرد، برخی والدین همچنان برای آموزش حضوری مقاومت می‌کنند و البته از سوی دیگر، مدیران مدارس نیز اذعان می‌دارند که دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی برای رعایت اصول بهداشتی ضعف‌های اساسی دارند. معاون سابق تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش از آغاز فعالیت سامانه «نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس» از دیروز دوشنبه خبر داد. مهرزاد حمیدی در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش‌و‌پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: برای دکتر ستاری‌فر، معاون جدید تربیت بدنی آرزوی توفیق دارم و انتصابش را تبریک می‌گویم. وی به برنامه‌هایی چون واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان، ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم، المپیادهای درون مدرسه‌ای، آهن‌یاری، ویتامین‌یاری و سفیران سلامت اشاره کرد و گفت: آخرین برنامه ما ایجاد سامانه نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس بود که از امروز کلید خورد. طرح نماد و یاریگران زندگی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی دنبال شد. 
 
* مدارس در چه شرایطی تعطیل می‌شود؟
همچنین سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره نگرانی خانواده‌ها از شیوع اُمیکرون و اظهارنظرهای برخی اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس گفت: وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌و‌پرورش نظرات خود را ارائه می‌دهند ولی در نهایت ستاد مقابله با کرونا تصمیمات خود را به ما ابلاغ می‌کند تا ما آنها را به ادارات کل استان‌ها ارسال می‌کنیم؛ هر چه را که ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ کند قطعا باید اجرا شود. اعظم گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که «از ابتدای سال تحصیلی آمارهای متعددی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در استان‌های مختلف به گوش رسیده است، این آمار تا چه میزان صحت‌سنجی شده است؟ اگر دانش‌آموزی در مدرسه کرونا بگیرد، آیا آموزش در کل مدرسه غیرحضوری خواهد شد؟» گفت: مهرماه سال گذشته از سوی وزارت بهداشت نامه‌ای درباره شاخص تعطیلی مدارس به ما ابلاغ شد که نشان داد بر مبنای آن چطور کلاس و مدرسه را در چنین شرایطی باید تعطیل کرد. وی افزود:‌ وزارت بهداشت اعلام کرده است اگر در کلاس یک نفر دارای PCR مثبت و مشکوک بود قطعا آن کلاس به شکل مجازی برگزار می‌شود اما فعلا به ادارات آموزش‌و‌پرورش مناطق کشور گفته شده که طبق نامه سال گذشته عمل کنند تا نامه جدید برای‌شان ارسال شود. 
***
    تعداد فوتی‌های کرونا پس از 666 روز به کمتر از 25 نفر رسید  
آمار جان‌باختگان کرونا پس از 666 روز به کمتر از 25 نفر رسید و به آمار 17 اسفندماه سال 98 نزدیک شد. مطابق اعلام وزارت بهداشت، روز گذشته پس از سپری شدن ۶۶۶ روز، تعداد مرگ‌و‌میر روزانه ناشی از کرونا در کشور، به کمتر از ۲۵ نفر رسید. آخرین بار ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸، تعداد فوتی‌های بیماران کرونا ۲۱ نفر بوده است. بر این اساس، از ظهر روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه مطابق با معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۶۷۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۳۳۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۵۹۰ نفر رسید. متاسفانه در طول این شبانه‌روز ۲۲ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۷۰۲ نفر رسید. همچنین خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۴۲ هزار و ۵۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از سویی ۲ هزار و ۶۲۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین تا‌کنون ۴۲ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۱۷ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور نیز اعلام کرد: مجموعا ۵۹ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۱۵۰ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. تا دیروز دوشنبه، ۵۲ میلیون و۱۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر دوز دوم و 8 میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۶۷ نفر دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند. با احتساب این تعداد، مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۲ مورد رسید.

Page Generated in 0/0053 sec