printlogo


کد خبر: 242393تاریخ: 1400/10/14 00:00
اخبار

تشکیل دبیرخانه‌ای برای ارتقای کیفیت زندگی در منطقه فرحزاد
دبیرخانه‌ای با عنوان «برای فرحزاد» متشکل از سمن‌ها با هدایت و نظارت شورای شهر و مدیریت شهری تهران راه‌اندازی شد. این دبیرخانه با حمایت و پشتیبانی ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران از یک سو و سازمان خدمات اجتماعی، رفاه و مشارکت‌های اجتماعی از سوی دیگر تشکیل شده است. هدف اصلی این دبیرخانه برنامه‌ریزی گروهی برای افزایش هر چه بیشتر مشارکت مردمی در جهت بهبود و ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده است. در نشست هماهنگی این رویداد شهری، مقرر شد نسبت به ایجاد همکاری هر چه بهتر و بیشتر و تعامل حداکثری این دبیرخانه با سایر نهادهای مرتبط با شورای شهر، شهرداری تهران و نهادهای حاکمیتی اقدام شود. در این نشست سازمان‌های مردم‌نهاد مهر و ماه، شهروندان رودخانه فرحزاد، پاکسازان طبیعت ایران، انجمن گردشگری ماجرا‌جویانه، دوستداران رودخانه فرحزاد، انجمن دادشهر، خانه علم فرحزاد و مدیر اجرایی کافه پاچنار (کافه مشارکتی محله) و جمعی از فعالان محله حضور داشتند.
***
لزوم ساماندهی دستفروشان و آسیب‌های اجتماعی در پارک دانشجو
اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از منطقه ۱۱ شهرداری تهران بازدید و بر ارائه برنامه ساماندهی دستفروشان و همچنین رفع شکایت خانواده‌ها از وضعیت پارک دانشجو تأکید کردند. زهرا شمس‌‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید بر اهمیت رسیدگی به موضوعاتی چون کودکان کار منطقه، دستفروشان، آسیب‌های اجتماعی پیرامون پارک دانشجو و... تاکید کرد. وی درباره اهمیت طرح پهنه رودکی گفت: اهمیت این طرح اتصال ۲ عنصر فرهنگی تئاترشهر و تالار وحدت و تقویت دسترسی این محور به عنوان گذری فرهنگی- اجتماعی است. 
***
شوراهای شهر حامی کشاورزان در شهرهای زعفران‌خیز شوند
نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر به مردم متصل است، بنابراین پیشنهاد من این است سال آینده مراکزی در شهرها در قالب تعاونی ایجاد شود تا شوراها نماینده حمایت از کشاورزان در شهرهای با کشت محصول زعفران باشند تا محصولات آنها بخوبی خریداری شود. محسن زنگنه در جمع مشورتی شورای ۳۳ شهرستان زعفران‌خیز استان خراسان رضوی گفت: در مسیر حمایت از زعفران‌کاران به شایعات توجه نمی‌کنم. همچنان تمام‌قد برای حمایت از زعفران‌کاران ایستاده‌ام و معتقدم زعفران نگینی خوب باید کیلویی ۶۰ میلیون تومان به فروش برود و تا یک ماه آینده به این رقم دست خواهیم یافت. وی در ادامه افزود: نهادهای قدرتمندی که در حوزه زعفران شکل گرفته‌اند و همه جا نفوذ دارند، مانع شدند که این حوزه سر و سامان پیدا کند. زنگنه با بیان اینکه بیشتر اعضای شورای ملی زعفران کسانی هستند که درآمدشان از محل صادرات زعفران است، تصریح کرد: همین افراد همه جا حضور دارند. من در مجلس به کرات این افراد را می‌بینم که به بهانه‌های مختلف در مجامع مشورتی حضور پیدا می‌کنند. وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید پول دربیاورند. متاسفانه روی بحث اقتصاد شهری کار نکردیم، این در حالی است که باید با مدیریت اقتصاد شهری، مردم را ثروتمند کنیم تا مردم نیز در خدمات شهری بتوانند ما را کمک کنند. وی همچنین با طرح این سوال که شورای شهر درآمدش از زعفران چیست؟! گفت: پول زعفران باید به جیب شهرداری‌ها و زیرمجموعه آن دهیاری‌ها و در اصل خود کشاورزان برود.
***
سوء‌استفاده مجرمان سایبری از عنوان ارگان‌های دولتی
معاون اجتماعی پلیس فتا درباره سوءاستفاده مجرمان سایبری از عنوان ارگان‌های دولتی هشدار داد. سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه مجرمان سایبری از عدم آگاهی کاربران مجازی سوءاستفاده می‌کنند، گفت: برای مثال قوه ‌قضائیه سامانه‌ای داشت که قرار بود به وسیله آن ابلاغ‌های قضایی را به سمع و نظر هموطنان‌ برساند و متأسفانه مجرمان سایبری پیام‌های وحشتناکی را نظیر این پیام‌ها به کاربران ارسال می‌کردند که «ماشین شما توقیف شد و اگر تا ۲۴ ساعت آینده اقدام نکنید برای رفع توقیف بازداشت می‌شوید» و «شکایتی علیه شما در وزارت اطلاعات، اداره آگاهی و پلیس فتا ثبت شده و برای اطلاع و رسیدگی و پیگیری به لینک زیر مراجعه کنید». وی افزود: به هموطنان عزیزمان توصیه می‌کنیم بدانند تمام نهاد‌های اجرایی و انتظامی کشور اگر بخواهند پیامکی را برای شما در قالب هشدار، احضار یا هر مساله دیگری ارسال کنند از شماره تلفن‌های سازمانی، مشخص یا متن‌نامه استفاده می‌کنند و اسم آنها در قسمت بالای متن نوشته می‌شود. وی متذکر شد: اینکه شخصی با یکی از خط‌های ۰۹۰۲-۰۹۱۰-۰۹۱۹ ابلاغیه‌ای را برای شما می‌فرستد و از شما می‌خواهد به لینکی مراجعه کنید یقین بدانید که کلاهبرداری است. 
***
دستگیری متهم فیلمبرداری غیرمجاز از بانوان در اتاق پرو شهرک غرب
رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب از دستگیری فردی به اتهام فیلمبرداری غیرمجاز از بانوان در اتاق پرو خبر داد. سرهنگ سلیمان شکری گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصویربرداری غیرمجاز از بانوان در اتاق پرو در یکی از مجتمع‌های تجاری شهرک غرب، موضوع در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت. در بررسی به عمل آمده مشخص شد یکی از فروشگاه‌های لباس به صورت غیرمجاز اقدام به تصویربرداری از بانوان در اتاق پرو می‌کند و در بررسی بیشتر و اظهارات شاکیان مشخص شد شاگرد فروشگاه با گوشی تلفن همراه اقدام به فیلمبرداری می‌کرده است که با اخذ مجوز قضایی متصدی دستگیر و به کلانتری منتقل شد. 

Page Generated in 0/0067 sec