printlogo


کد خبر: 242412تاریخ: 1400/10/15 00:00
اخبار

آغاز پخش «نوار زرد 2» از شبکه ۲ سیما
فصل دوم سریال پلیسی- معمایی «نوار زرد» که از 18 دی‌ماه روانه آنتن شبکه ۲ سیما می‌شود، نخستین تجربه تلویزیونی بانیپال شومون در سیما است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، این سریال پربازیگر از حضور بازیگرانی همچون بانیپال شومون، سهیل مستجابیان و... بهره می‌برد که بعد از ایفای نقش در چند اثر سینمایی موفق و آثار نمایش خانگی پربیننده، نخستین حضور خود در تلویزیون را در «نوار زرد 2» تجربه می‌کنند. 
تصویربرداری این سریال در استان‌های تهران، گیلان و البرز انجام شده و بازیگرانی چون بانیپال شومون، حسام محمودی، پوریا پورسرخ، مهشید جوادی، سهیل مستجابیان، محمود پاک‌نیت، پوراندوخت مهیمن، حسین پاکدل، امیرحسین صدیق، نجمه جودکی، ایوب آقاخانی، آذین احرامی، سیدشهرام شکیبا، ستاره‌سادات‌ قطبی، آزاده مهدی‌زاده، رضا توکلی، ایرج نوذری، سیدجواد مولانیا و... در این سریال به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. 
فصل اول این سریال با حضور امیر آقایی در نقش سرگرد کاوه کیهان و زنده‌یاد سیروس گرجستانی در نقش پدر سرگرد کیهان روانه آنتن شده بود. 
«نوار زرد 2» به کارگردانی سروش محمدزاده، نویسندگی کریم لک‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در گروه فیلم و سریال شبکه ۲ سیما تولید شده است. سریال «نوار زرد ۲» از 18 دی‌ماه، شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 از شبکه ۲ سیما روی آنتن می‌رود. بازپخش این مجموعه ساعت 9:10، 16:20 و 1:30 خواهد بود. 
***
چین گیشه سینمای جهان را فتح کرد
چین با 3/7 میلیارد دلار رکورد جهانی گیشه سینما در سال 2021 را به نام خود ثبت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، چین با 3/7 میلیارد دلار رکورد جهانی باکس آفیس در سال ۲۰۲۱ را با ۲۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹ حفظ کرد. 
استودیوهای چینی با قدرت به بازار داخلی خود بازگشتند اما درآمد فیلم‌های وارداتی هالیوود در مقایسه با سال قبل از همه‌گیری کرونا ۷۰ درصد کاهش یافت. 
همچنین چین برای دومین سال متوالی، سال ۲۰۲۱ را به عنوان بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان به پایان رساند. 
براساس داده‌های ردیاب باکس آفیس منطقه‌ای Artisan Gateway، مجموع درآمد بلیت فیلم در این کشور به 3/7 میلیارد دلار رسید (3/47 میلیارد یوآن با فرض میانگین نرخ مبادله سالانه 45/6 به یک دلار)؛ بیش از ۲ برابر کل سال گذشته و تنها ۲۶ درصدکمتر نسبت به بالاترین رقم قبل از همه‌گیری یعنی 2/9 میلیارد دلار (3/64  میلیارد یوآن) در سال ۲۰۱۹. 
در همین حال، فروش بلیت در گیشه داخلی آمریکای شمالی، جایی که صنعت سینما با اختلالات و پیامدهای شدیدتر ناشی از بیماری کرونا در طول سال مواجه بود، تخمین‌زده می‌شود تقریبا ۶۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ با 5/4 میلیارد دلار باقی مانده باشد. 
***
رونمایی از پوستر جشنواره عمار
پوستر دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پوستر دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت «روایت سینمایی قهرمانان علم و بزرگداشت دانشمندان شهید» منتشر شد. در متن حاشیه این پوستر آمده است: «ایران اسلامی دانشمندان برجسته بسیاری دارد که بازنمایی شخصیت‌شان و به تصویر کشیدن تلاش‌شان، گمشده‌ امروز رسانه‌ ما است؛ دانشمندانی که برای تکمیل و تثبیت پیشرفت‌های باشکوه و دستاوردهای درخشان کشور مجاهدانه و غیورانه گام برمی‌دارند. موضوع محوری این پوستر دعوت به روایت تصویری دانشمندان مسلمان است. فراخوانی برای معرفی قهرمانان علم و فناوری در قاب سینما و تلویزیون؛ این دعوت به پشتوانه بزرگداشت دانشمندان شهید، تلاشی است برای گشودن افقی نو در برابر هنرمندان و اهالی رسانه». دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از ۱۸ الی ۲۴ دی‌ماه در تهران و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود. 
همچنین افتتاحیه این دوره جشنواره روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.

Page Generated in 0/0057 sec