printlogo


کد خبر: 242414تاریخ: 1400/10/15 00:00
حمایت بازیگر «هری پاتر» از مردم فلسطین خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت
بازتاب حمایت بازیگر «هری پاتر» از «فلسطین»

«اما واتسون» با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از مردم فلسطین حمایت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، اما واتسون با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از همبستگی جنبش «فلسطین آزاد» حمایت کرد. این پست که نخستین‌بار در ماه مه ‌توسط یک گروه حامی فلسطین منتشر شد، نشان‌دهنده پلاکاردی است که روی آن نوشته شده «همبستگی یک فعل است» و در پس‌زمینه آن راهپیمایی معترضان با شعارهای دیگری مانند «عدالت برای فلسطین» مشاهده می‌شود. 
در توضیح این پست «اما واتسون» نقل قولی از سارا احمد، محقق و فعال اجتماعی را درباره همبستگی نقل کرده که گفته است: «همبستگی فرض نمی‌کند که مبارزات ما یکسان است یا درد ما یکسان است، یا امید ما به یک آینده مشابه است. همبستگی مستلزم تعهد و کار و همچنین به رسمیت شناختن این امر است که حتی اگر احساسات یا زندگی یا بدن‌های یکسان نداریم اما در جهانی مشترک زندگی می‌کنیم».
در حالی که این پست تاکنون نزدیک به یک میلیون لایک از هواداران واتسون دریافت کرده است اما «گیلاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در توئیتی با انتشار تصویری از این پست، این کار «اما واتسون» را محکوم کرد و نوشت: «خواب و خیال ممکن است در «هری پاتر» معنا داشته باشد اما در دنیای واقعی اثر ندارد».
به این ترتیب واتسون هم به صف طولانی چهره‌های مشهور سینمایی پیوسته است که همبستگی خود را با جنبش «فلسطین آزاد» اعلام کرده‌اند. چنین واکنش‌هایی به اسرائیل در ماه مه ‌و زمانی که بحث دیوارکشی اوج گرفت، بسیار مطرح شده بود. 
«اما واتسون» بازیگر بریتانیایی که برای بازی در نقش هرمیون گرنجر در فیلم‌های «هری پاتر» شهرت جهانی دارد و سفیر حسن‌نیت زنان در سازمان ملل است، این روزها به خاطر بیستمین سالگرد ساخته شدن نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» در رأس خبرها قرار دارد. این بازیگر ۶۴ میلیون دنبال‌کننده در صفحه اینستاگرام خود دارد که بسیاری از آنها از وی برای انتشار این پست تشکر کردند یا با انتشار ایموجی‌های پرچم فلسطین حمایت خود را ابراز کردند و بسیاری هم هشتگ «فلسطین آزاد» و «فلسطین باید آزاد شود» را به کار بردند.

Page Generated in 0/0054 sec