printlogo


کد خبر: 242512تاریخ: 1400/10/19 00:00
اخبار

«آب، باد، خاک» به خانه هنرمندان ایران رسید
فیلم سینمایی «آب، باد، خاک» ساخته امیر نادری در چهارصد‌ونودمین نوبت از برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، تازه‌ترین نوبت از سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۰ دی‌ماه به نمایش فیلم سینمایی «آب، باد، خاک» به کارگردانی امیر نادری اختصاص دارد. چهارصدونودمین برنامه سینماتک از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ناصری با حضور مانی پتگر، تدوینگر فیلم، عکاس و فیلمساز همراه خواهد بود. در خلاصه داستان فیلم سینمایی «آب، باد، خاک» آمده است: «نوجوانی در پی یافتن پدر و مادر و اقوامش به زادگاه خود که بیابانی است خشک و بی‌آب و علف، بازمی‌گردد. او موقعی می‌رسد که مردم دسته‌‌دسته از باد و خاک و بی‌آبی می‌گریزند. پدر و مادر نوجوان نیز خانه و کاشانه را رها کرده و گریخته‌اند».
***
حضور هنرمندان ۷۵ کشور در جشنواره فیلم کوتاه «رسام»
۵۹ اثر در بخش ملی و ۴۴ اثر در بخش بین‌الملل به مرحله نهایی داوری جشنواره فیلم کوتاه «رسام» راه یافتند. 
به گزارش «وطن‌امروز» سرهنگ محمود سزاوار، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس از حضور هنرمندان ۷۵ کشور در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» خبر داد و گفت: اختتامیه این رویداد سینمایی ۲۹ دی در خوزستان برگزار می‌شود. 
وی به سطح کیفی آثار رسیده به این رویداد سینمایی اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه در سومین گام این رویداد، به اذعان هیات داوران و دبیر جشنواره، کیفیت آثار سطح بالاتری نسبت به دوره‌های گذشته پیدا کرده است. 
رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: امسال در سومین جشنواره فیلم کوتاه «رسام» در مجموع یکهزار و ۳۴۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۵۹ اثر در بخش ملی و ۴۴ اثر در بخش بین‌الملل به مرحله نهایی داوری راه یافتند. 
سرهنگ سزاوار مطرح کرد: به‌رغم مشکلاتی که جهان به واسطه ویروس کرونا درگیر آن بود اما خوشبختانه شاهد بودیم که در این رویداد هنرمندان ۷۵ کشور آثارشان را برای جشنواره ارسال کردند. 
وی در پایان تاکید کرد: سومین جشنواره «رسام» امسال با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان خوزستان و منطقه آزاد اروند ۲۹ دی در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد. 
***
۲ رویداد هنری در فرهنگسرای ارسباران
کارگاه یک‌‌روزه آبرنگ «از جلفا تا جلفا» و نمایشگاه نقاشی «مسافر کهکشان» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، کارگاه یک‌روزه نقاشی با آبرنگ «از جلفا تا جلفا» زیر نظر استاد احمد مقدسی و نمایشگاه نقاشی «مسافر کهکشان» منتخب نقاشی‌های مریم جعفربگلو در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. استاد «احمد مقدسی» امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با اجرای کارگاه یک‌‌روزه نقاشی با آبرنگ، در ۳ مرحله دوستداران نقاشی را با خلق در لحظه اکنون آشنا می‌کند. همچنین نمایشگاه نقاشی «مسافر کهکشان» در گالری شماره ۱ فرهنگسرای ارسباران، از ۱۷ تا ۲۳ دی‌ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است. 
***
پاسداشت احمدرضا احمدی در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰»
آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» همراه با پاسداشت احمدرضا احمدی، شاعر کشورمان امروز برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، عصر امروز اختتامیه دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰» از ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی می‌شوند. سعید نجاتی کارگردانی این مراسم را بر عهده دارد و مژده لواسانی مجری برنامه خواهد بود. همچنین زکریا یوسفی به اجرای قطعات موسیقی در مراسم خواهد پرداخت. پاسداشت یک عمر شاعرانگی احمدرضا احمدی نیز بخشی از این مراسم است. آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از پلتفرم ودیو و صفحه مجازی جشنواره نیز برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد. 
در بخش پایانی اختتامیه، آثار منتخب جشنواره در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران نمایش داده می‌شود.

Page Generated in 0/0050 sec