printlogo


کد خبر: 242529تاریخ: 1400/10/19 00:00
اخبار

اجرای آزمایشی آموزش زبان «فرانسه» و «آلمانی» در مدارس
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ورود زبان‌های خارجی به کتاب‌های درسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امسال کتاب‌های آموزش ۲ زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور آغاز شده است. حسن ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌ باره اظهار کرد: مطابق برنامه درسی ملی که به عنوان سند بالادستی ما مطرح است و همچنین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مکلف هستیم علاوه بر زبان انگلیسی، سایر زبان‌های خارجی چون آلمانی، فرانسوی و... را نیز مورد توجه قرار دهیم. وی افزود: بر این اساس امسال کتاب‌های آموزش ۲ زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور آغاز شده است. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه برای توسعه زبان‌های خارجی باید منتظر نتایج حاصل از این مطالعه بمانیم و بتدریج آنها را در برنامه‌های درسی که به طور ملی و سراسری تدریس می‌شوند اعمال کنیم، گفت: برای تدوین کتب و آموزش زبان‌های دیگر نیز چون هر کدام الزاماتی دارند و اجرای آنها دارای محدودیت‌هایی است، فعلا ورود نکرده‌ایم و در حال حاضر همان‌طور که گفته شد وارد آموزش ۲ زبان آلمانی و فرانسه شده‌ایم. 
***
هوای  پایتخت همچنان ناسالم
کیفیت هوا دیروز در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت اما با افزایش نسبی وزش باد امروز تا حدی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، اگرچه افزایش ترافیک سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می‌شود. از سویی کاهش شدت باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. همچنین با برقراری شرایط پایدار جو و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی امروز (۱۹ دی‌ماه) و نیز با افزایش ترافیک، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی 5 روز آینده آسمان صاف و غبارآلود و گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد در استان قابل انتظار خواهد بود، همچنین با توجه به پایداری هوا تا 5 روز آینده، انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است. 
***
۷ کشته و ۳ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای منوجان - هشتبندی
تصادف خودروی حامل سوخت قاچاق در ابتدای محور منوجان به هشتبندی 7 کشته و ۳ مصدوم بر جا گذاشت. ابراهیم محمدی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی جیرفت در این باره گفت: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۵ طی تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس جیرفت خبر از تصادف زنجیره‌ای چند خودرو شامل یک خودروی پژو، ۲ خودروی پراید و ۲ موتوسیکلت داده شد. محمدی در ادامه افزود: بلافاصله در کمترین زمان ممکن ۳ دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های سرراس، منوجان و ونودژ به محل حادثه اعزام شدند اما متاسفانه به دلیل حمل سوخت قاچاق یکی از خودروها پس از برخورد دچار حریق شد که ۷ کشته و ۳ مصدوم نتیجه این حادثه بوده است. وی ادامه داد: مصدومان این حادثه توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان امام حسین(ع) منوجان منتقل شدند. 
***
برق‌رسانی بنیاد برکت به 110 روستای محروم کشور
به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، به 110 روستای محروم کشور برق‌رسانی شد. محمد مهجوری، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: تا به امروز و در قالب 11 پروژه برق‌رسانی، 110 روستای محروم در استان‌های خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، هرمزگان، کرمان و یزد از نعمت برق برخوردار شده‌اند. وی اعتبار صرف شده برای برق‌رسانی به این 110 روستا را 487 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها به همت بنیاد برکت و با مشارکت گروه‌های جهادی و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق اجرایی شده است. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت اظهار داشت: این طرح‌های برق‌رسانی شامل احداث شبکه توزیع برق، تهیه و تکمیل نیروگاه‌های خورشیدی، احداث خط و کلیدخانه 132 کیلوولت و راه‌اندازی ایستگاه 132 کیلوولت است. مهجوری خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی و زیربنایی برکت شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی، آب‌رسانی و برق‌رسانی است. معاون عمرانی بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد گفت: بنیاد برکت ساخت و تکمیل 57 هزار طرح عمرانی و زیربنایی را در دستور کار دارد که از این تعداد تاکنون بیش از 42 هزار طرح تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است. وی تاکید کرد: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور -به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود- فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد. مهجوری تصریح کرد: بنیاد برکت همچنین تا پایان سال جاری فرآیند بهره‌برداری از 17 هزار و 432 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، بیمارستان، پایگاه سلامت، خانه و مرکز بهداشت، مسکن محرومان و آب‌رسانی روستایی را به پایان می‎رساند.

Page Generated in 0/0151 sec