printlogo


کد خبر: 242538تاریخ: 1400/10/19 00:00
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین:
حاج‌قاسم برد مو‌های ما را از ۲ کیلومتر به ۲۵۰ کیلومتر رساند

گروه سیاسی: دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به نقش مستقیم سردار سلیمانی در توسعه ظرفیت مقاومت فلسطین در نوار غزه گفت: امروز ملت فلسطین تجربه و توانایی و قابلیت کار در زمینه خودکفایی در نوار غزه را دارند اما این اعتبار و توانمندی مرهون سردار سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران است. 
طلال ناجی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سوالی درباره شناخت مردم فلسطین از شهید سلیمانی گفت: مردم فلسطین در هر کجا که باشند حاج‌قاسم سلیمانی را می‌شناسند. برخی فلسطینیان این فرصت بزرگ و استثنایی را داشتند که با ایشان دیدار کنند و کسانی هم که به شکل مستقیم نتوانستند ایشان را ببینند، وصف حاج‌قاسم را از خلال اقدامات ایشان و خدماتی که به ملت فلسطین و گروه‌‎های فلسطینی عطا کرده بود شنیده بودند. شهید سلیمانی تاثیر مستقیم بر پیشرفت مقاومت فلسطین و همچنین تاثیر بالایی بر پیشرفت کل محور مقاومت داشت. وی ادامه داد: کشورها و گروه‌های مقاومت از اوایل دهه 60 که گروه‌های مقاومت فلسطین تشکیل شد وجود داشتند اما این محور صراحتا با اقدامات و تلاش شخصی شهید سلیمانی برجسته شد. ناجی با اشاره به جایگاه شهید سلیمانی در سپاه قدس گفت: نخستین و عالی‌ترین هدف برای حاج‌قاسم سلیمانی حمایت از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی بود، چرا که سردار سلیمانی ذهنیتی باز و نامحدود داشت و همه چیز را به شکل باز و گسترده می‌دید. ایشان می‌دانست دشمن کجاست، دوست کجاست و متحدان کجا هستند و همچنین می‌دانست چگونه از همه شرایط و موقعیت‌ها و احتمالات استفاده کند. وی ادامه داد: بعد از اینکه سردار سلیمانی فرماندهی نیروی قدس را بر عهده گرفت روابط با همه گروه‌های فلسطینی توسعه یافت. سردار سلیمانی قلب خود و قلب جمهوری اسلامی ایران را به روی همه کسانی که می‌خواهند با دشمن صهیونیست بجنگند باز کرد. منظورم گروه‌ها و همه ملت فلسطین هستند. رویکرد حاج‌قاسم‌ در عملکرد و توسعه توانمندی‌های گروه‌های مقاومت فلسطین منعکس شد. 
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به نقش مستقیم سردار سلیمانی در توسعه ظرفیت مقاومت فلسطین در نوار غزه گفت: اواخر دهه 90، توانایی‌های ما ابتدایی و محدود بود و نخستین موشک متعلق به مقاومت فلسطین در غزه تنها ۲ کیلومتر برد داشت. تصور کنید! یعنی خیلی محدود و حتی پایین‌تر از استانداردهای شناخته‌شده بین‌المللی برای راکت‌های کوچک اما می‌بینیم که امروز مقاومت فلسطین موشکی با برد 250 کیلومتر دارد؛ موشکی که به فرودگاه رامون به سمت بندر عقبه و ایلات شلیک شد. منظورم این است که نقش مستقیم و حمایت شخصی سردار سلیمانی سبب توسعه این قابلیت‌ها شد. وی افزود: امروز ملت فلسطین تجربه و توانایی و قابلیت کار در زمینه خودکفایی در نوار غزه را دارند اما این اعتبار و توانمندی مرهون سردار سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران است. ناجی در ادامه با اشاره به رویکرد حاج‌قاسم در ایجاد اتحاد میان گروه‌های مقاومت فلسطینی اظهار داشت: در دیدارهایی که طی سال‌های 2014، 2015 و 2016 با حاج‌قاسم داشتیم، یادم هست در یکی از آن دیدارها که سال 2015 انجام شد ما به همراه هیأتی از گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله برادران‌مان در جنبش فتح در رام‌الله و همچنین «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبران سایر گروه‌ها همگی حضور داشتیم. سخنان حاج‌قاسم در این دیدار بسیار صریح و شفاف بود. در ابتدا همه ما را به وحدت ملی و لزوم تلاش برای پایان دادن به تفرقه و نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و اولویت دادن به مقابله با دشمن اسرائیلی و کنار گذاشتن اختلافات تشویق و ترغیب کرد.

Page Generated in 0/0062 sec