printlogo


کد خبر: 242539تاریخ: 1400/10/19 00:00
اخبار

شهید سلیمانی از صف دشمن یارگیری می‌کرد
فرمانده سابق نیروهای ایران در سوریه با بیان اینکه شهید سلیمانی از صف دشمن یارگیری می‌کرد، گفت: حاج‌قاسم با قطر ارتباط داشت و از ارتباطش با ترکیه در کم کردن دشمنی آن با سوریه کمک می‌گرفت. 
سردار سیدجواد غفاری در مراسم رونمایی از کتاب «۳ وزیر دفاع شهید» اظهار داشت: سردار سلیمانی امیری بود که از صف دشمن یارگیری می‌کرد؛ یعنی با آنها ارتباط می‌گرفت و کار را پیش می‌برد. او با قطر ارتباط داشت و از ارتباطش با ترکیه در کم کردن دشمنی این کشور با سوریه کمک می‌گرفت. وی افزود: سردار سلیمانی برای اداره بحران از پوتین بهره می‌گرفت. ایشان ۲ ساعت با پوتین جلسه گذاشت تا او را برای حضور در جبهه سوریه قانع کند. سردار غفاری تصریح کرد: او علاوه بر بهره‌گیری از فرماندهان و نیروهای خودی، از میان فرماندهان آن کشور نیز کادرسازی می‌کرد و از این موضوع مهم غافل نبود. وی گفت: سردار سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشت و در هر ۲ مبحث یک انسان بی‌نظیر بود؛ چون از اطلاعات جامعی نسبت به مسائل جزئی و کلان جبهه و منطقه برخوردار بود و از این ‌رو طرح و استراتژی ایشان منحصربه‌فرد و عالی بود. فرمانده سابق نیروهای ایران در سوریه گفت: سردار سلیمانی تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا جبهه مقاومت در دستیابی به تسلیحات به خودکفایی برسد و امروز نتایج آن تلاش‌ها را در رسیدن یمنی‌ها به پیشرفت و خودکفایی در زمینه ساخت موشک و پهپاد مشاهده می‌کنیم. 
وی افزود: سردار سلیمانی در اداره بحران‌ها با همه طوایف اهل سنت، مسیحی و علوی همکاری داشت و تنها به طایفه خود اکتفا نمی‌کرد. سردار غفاری گفت: در اداره بحران‌ها همپیمانی ایجاد می‌کرد و اعتقاد داشت کشوری موفق است که در اداره بحران‌ها مابقی کشورها را به همراهی با خود وادارد. سردار سلیمانی نهضت‌ها را در بحران‌ها به‌کارگیری می‌کرد اما ارتباط با مردم را بر اساس اعتماد ایجاد می‌کرد. رفتارها، تاکتیک‌ها و نوع برخوردش در سوریه موجب جلب اعتماد مردم شده بود. 
***
وزیر امور خارجه:
به دنبال تسهیل ترددهای ایرانیان خارج از کشور هستیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همزیستی نمونه ادیان توحیدی در طول تاریخ در جغرافیای ایران به عنوان نمونه و مدلی منحصر‌به‌فرد از فرهنگ شمول‌گرای ایرانی و مقوم بخشی از هویت مردمان ایران است. 
حسین امیرعبداللهیان با رهبران ادیان و مذاهب توحیدی و نیز نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، وزیر امور خارجه ضمن تبریک سال نو میلادی، از همزیستی نمونه ادیان توحیدی در طول تاریخ در جغرافیای ایران به عنوان نمونه و مدلی منحصربه‌فرد از فرهنگ شمول‌گرای ایرانی و مقوم بخشی از هویت مردمان این مرز و بوم نام برد. 
امیرعبداللهیان با اشاره به قوانین و مقررات آمره در جمهوری اسلامی ایران در حمایت و صیانت از ادیان الهی و کرامت و حقوق پیروان آنان، بر ظرفیت عظیم اقلیت‌های دینی در داخل و خارج از کشور تاکید کرد. وی در ادامه تسهیل ترددهای ایرانیان خارج از کشور به میهن را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت امور خارجه برشمرد و در این رابطه بر تعاملات روان و آسان تمام هم‌میهنان خارج از ایران با سرزمین مادری خود، فارغ از کیش و آیین آنها تاکید کرد.
امیرعبداللهیان همچنین تعامل با رهبران دینی و نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس شورای اسلامی را جزو برنامه‌های وزارت امور خارجه خواند و از نمایندگان ادیان مختلف خواست در انجام وظایف و ماموریت‌های وزارت امور خارجه در پاسداشت منافع ایران و مردم بزرگ آن، دستگاه دیپلماسی را یاری کنند. 
***
وزیر خارجه طالبان وارد تهران شد
سرپرست وزارت خارجه طالبان عصر روز گذشته وارد ایران شد. 
«امیر خان متقی» را در سفر به تهران برخی مقامات اقتصادی هیات سرپرستی موقت افغانستان از جمله وزیر تجارت و معدن همراهی می‌کنند. 
پیش‌‌بینی می‌شود در این سفر، هیات افغانستانی دیدارهایی با برخی مقامات کشورمان داشته باشد. 
امیر خان متقی ۲۸ آذرماه نیز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه اجلاس اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان دیدار کرده بود. 
«عبدل قهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه هیات حاکمه افغانستان نیز در توئیتی با اشاره به انجام این سفر نوشت: در این سفر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران میان افغانستان و ایران صحبت خواهد شد.
***
هیمنه آمریکا با حمله موشکی ایران به عین‌الاسد فرو ریخت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ابهت آمریکا پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به عین‌الاسد فرو ریخت و اکنون این کشور نگران آن است که دیگر ملل آزادی‌خواه جهان منافع آن را در اقصی نقاط جهان به خطر بیندازند. 
حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران انتقام سخت خود را محدود به حمله عین‌الاسد نکرده است و تا زمانی که افراد دخیل در این جنایت محاکمه نشوند این مساله را پیگیری می‌کند. 

Page Generated in 0/0069 sec