printlogo


کد خبر: 242546تاریخ: 1400/10/19 00:00
پرسپولیس در مشهد ۲ امتیاز از دست داد استقلال در تهران از سد مس گذشت
چشمک به قهرمانی نیم‌فصل

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دیروز برگزار شد؛ هفته‌ای که در آن همه نتایج به سود استقلال بود و اگر تا روز پنجشنبه کمیته استیناف رای نهایی خود را در پرونده گل‌گهر اعلام نکند، باید استقلال را حتی در صورت شکست در آخرین بازی‌اش مقابل نفت مسجد سلیمان قهرمان نیم‌فصل دانست. 
پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی که تصور می‌کردند روز آسانی را مقابل پدیده قعرنشین پیش رو دارند، بازی را دست‌کم گرفتند و در نهایت با تساوی یک - یک، ۲ امتیاز سرنوشت‌ساز را مقابل این تیم مشهدی از دست دادند. همین نتیجه کافی بود که استقلال برابر مس با همه توان وارد میدان شود و با توجه به برد آبی‌ها، حالا آنها تقریبا قهرمان نیم‌فصل هستند، چرا که تفاضل گل استقلال 6 گل بیشتر از پرسپولیس است و بعید است در هفته آخر نتایج به‌ گونه‌ای باشد که آبی‌ها قهرمانی نیم‌فصل را از دست بدهند. تنها حالتی که پرسپولیس می‌تواند قهرمان نیم‌فصل شود، این است که آبی‌ها در مسجد سلیمان ببازند و پرسپولیس با تقاصل بیش از 5 گل فجر را ببرد، البته اگر تا آن روز کمیته استیناف رای نهایی خود را صادر نکند. اگر این رای به نفع گل‌گهر باشد، آن وقت ۲ امتیاز از استقلال و ۳ امتیاز از سپاهان کسر می‌شود و در آن صورت شاهد رقابت تنگانگی برای قهرمانی نیم‌فصل خواهیم بود. البته بعید است تا آخر هفته رای صادر شود و باید تقریبا همین جدول را ملاک قهرمانی نیم‌فصل بدانیم؛ جدولی که در آن استقلال با یک امتیاز به صورت قطعی قهرمان خواهد بود و با باخت هم تنها در صورت پیروزی پرگل قرمزها صدر را از دست می‌دهد. 
 
* استقلال برنده بازی پنالتی‌ها
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با پیروزی ۳ بر ۲ میزبان تهرانی همراه بود. کوین یامگا (۷ - پنالتی و ۵۹- پنالتی) و امین قاسمی‌نژاد (۸۶) برای استقلال تهران و گادوین منشا (۳۴ - پنالتی) و محمدرضا سلیمانی (۳+۹۰) برای مس رفسنجان گلزنی کردند. شاگردان فرهاد مجیدی در استقلال بازی مستقیم و رو به جلویی را از سوت آغاز بازی در دستور کار قرار دادند که تلاش بازیکنان استقلال در دقیقه ۶ با سانتر قطری جعفر سلمانی همراه بود تا فرار یامگا باعث خطای مهدی ترکمان روی او شود و داور نقطه پنالتی را نشان دهد. یامگا نیز توانست بر خلاف جهت حرکت نوشی صوفیانی توپ را به تور دروازه مس بچسباند. بعد این گل، مس دست به حمله زد تا اینکه محمدحسین مرادمند روی پاس عمقی مسی‌ها چاره‌ای جز خطا روی مجید علیاری پیدا نکرد. به این ترتیب محمدحسین ترابیان داور بازی بار دیگر در سوت خود به نشانه پنالتی و این بار به سود مس دمید. گادوین منشأ برای ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و توانست در دقیقه ۳۴ آن را تبدیل به گل کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت استقلال بازی رو به جلو را در آغاز نیمه دوم در دستور کار قرار داد تا بتواند خیلی زود دروازه مس رفسنجان را باز کند. تلاش آبی‌ها ادامه داشت تا اینکه فرهاد مجیدی برای تقویت جناح راست خود تصمیم به ورود وریا غفوری به زمین مسابقه گرفت و به این ترتیب کاپیتان استقلال از دقیقه ۵۵ پس از چند هفته در میدان حاضر شد و جای سبحان خاقانی را گرفت. اصرار آبی‌پوشان به ایجاد موقعیت از همین جناح با فرار از سمت راست کوین یامگا همراه شد تا پاس عمقی او به رودی ژستد برسد. ضربه ژستد از کنار دروازه بیرون رفت اما خطای مدافع مس باعث شد ترابیان بار دیگر نقطه پنالتی را نشان دهد. تصمیمی که با اعتراض بازیکنان و مربیان مس همراه شد اما تغییری در نظر داور مسابقه ایجاد نکرد تا کوین یامگا دومین گل خود و تیمش را در دقیقه ۵۹ به ثمر برساند. در ادامه اشتباه عقیل کعبی در دقیقه ۸۶ کافی بود تا قاسمی‌نژاد گل سوم استقلال را‌ زده و تعویض طلایی فرهاد مجیدی لقب بگیرد. اگرچه مس در ادامه موفق شد یک گل دیگر بزند اما در نهایت بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود آبی‌ها به پایان رسید.
 
* پرسپولیس مقابل قعرنشین لیگ متوقف شد
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر برابر پدیده متوقف شد تا فرصتی عالی برای رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد. در یکی از بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال تیم‌های پرسپولیس و پدیده مشهد به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک - یک ‏‬به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۵ در ورزشگاه ثامن مشهد آغاز شد، مسعود زائر (۳۱- گل به خودی) برای پرسپولیس و وحید امیری (۴۵- گل به خودی) برای پدیده گلزنی کردند. به این ترتیب پرسپولیس ۲۹ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال از رسیدن به صدر جدول بازماند. پدیده هم که پیش از این با ۳ امتیاز در قعر جدول قرار داشت، با این تساوی ۴ امتیازی باقی ماند و از رده شانزدهم تکان نخورد. پرسپولیس در این بازی با ترکیب حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی، مهدی شیری (۷۸ - رضا اسدی)، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۵۲ - مهدی عبدی) بازی کرد. پدیده هم با سعید جلالی‌راد، محمدحسین حیدری، محمداحسان حسینی، مجتبی بیژن، صادق صادقی (۷۹ - میلاد کمندانی)، علی طاهران، مهرداد بایرامی (۶۵ - امیرحسین نعمتی)، مهدی شریفی (۶۱ - محمد محمدزاده) حسام پورهاشم، مسعود زائر و رحمان جعفری (۷۹ - معراج پورتقی) مقابل پرسپولیس به میدان آمد. پرسپولیس در نیمه نخست نسبت به پدیده بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشت و چند بار تا محوطه جریمه پدیده پیش رفت. عیسی آل‌کثیر یک بار در دقیقه ۹ و یک بار در دقیقه ۱۲ صاحب موقعیت شد اما در گلزنی موفق عمل نکرد. پرسپولیس در دقیقه ۳۱ صاحب یک ضربه کاشته شد که مسعود زائر، بازیکن تیم پدیده با یک ضربه سر به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد. پرسپولیس این برتری خود را تا دقیقه آخر نیمه نخست حفظ کرد اما در شرایطی که همه در انتظار شنیدن سوت پایان نیمه از سوی محمدحسین زاهدی‌فرد، داور مسابقه بودند، این بار نوبت تیم پدیده بود که در موقعیتی مشابه و این بار با ضربه سر وحید امیری (بازیکن پرسپولیس) با گل به خودی کار را در دقیقه ۴۵ به تساوی بکشد. 
 
* نیمه دوم؛ نمایش ضعیف پرسپولیس
پرسپولیس نیمه دوم برای به ثمر رساندن گل دوم جلو کشید. عیسی آل‌کثیر مهاجم پرسپولیس در این نیمه مصدوم شد و در دقیقه ۵۲ جای خود را به مهدی عبدی داد. سرخپوشان در این نیمه هم بر بازی تسلط داشتند اما در خلق موقعیت صد درصد گل، ناکام بودند. حملات پرسپولیس با دفاع فشرده پدیده و دوندگی زیاد بازیکنان این تیم راه به جایی نبرد. یکی از فرصت‌های خوب پرسپولیس در دقیقه ۷۷ به دست آمد؛ جایی که سیامک نعمتی در یک رفت و برگشت در محوطه جریمه پدیده صاحب توپ شد اما ضربه او بعد از برخورد با مدافع پدیده راهی کرنر شد. پدیده هم که روی ضد حملات و استفاده از فضای پشت مدافعان پرسپولیس برنامه داشت، نتوانست به گل دوم برسد تا بازی با نتیجه تساوی یک - یک به پایان برسد. 
 

Page Generated in 0/0107 sec