printlogo


کد خبر: 242554تاریخ: 1400/10/20 00:00
اخبار

حمید لبخنده درگذشت
حمید لبخنده، هنرمند شناخته‌شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، نیما لبخنده فرزند حمید لبخنده گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست. حمید لبخنده متولد سال ۱۳۳۰ در اهواز فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. وی از جمله شاگردان زنده‌یاد حمید سمندریان بود و بعد از درگذشت سمندریان و همچنین زنده‌یاد هما روستا، مدیریت آکادمی سمندریان را عهده‌دار شد. لبخنده در عرصه کارگردانی تلویزیون نیز فعالیت داشت و آثار ماندگاری را برای مخاطبان خلق کرد که از جمله آنها می‌توان از مجموعه‌های تلویزیونی پرطرفدار «در پناه تو» و «در قلب من» نام برد. فیلم سینمایی «آبی» نیز از تجربیات سینمایی زنده‌یاد حمید لبخنده بود. 
***
اکران «عنکبوت» پس از جشنواره فجر
با اعلام شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد از ۲۳ بهمن‌ماه به نمایش عمومی درمی‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه شورای صنفی نمایش، دیروز ۱۹‌دی برگزار و طی آن مقرر شد فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» ساخته محمدحسین لطیفی از ۲۲ دی‌ماه به نمایش درآید. همچنین در این جلسه مصوب شد فیلم‌های سینمایی «بی صدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولی‌زاده، «مورچه‌خوار» ساخته شاهد احمدلو، «عاشق پیشه» ساخته داوود موثقی و «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد از ۲۳ بهمن‌ماه راهی اکران شوند. در این جلسه بر این نکته تاکید شد که هیچ سینمایی در سراسر کشور حق نمایش تک سانس قبل از ساعت ۲۲ را ندارد، در عین حال عنوان شد به صاحبان فیلم سینمایی «حکم تجدیدنظر» ساخته محمدامین کریم‌پور که بدون مجوز اقدام به اکران آنلاین این اثر کرده‌اند و پلتفرم‌های مرتبط اخطار داده شده و متعاقبا پیگیری‌های لازم درباره این اقدام به عمل خواهد آمد. 
چندی پیش خبر اکران فیلم سینمایی «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد در دی‌ماه رسانه‌ای شد اما این کارگردان در چند روز گذشته در اینستاگرام خود اعلام کرده بود این فیلم با آنکه دارای پروانه نمایش بوده اما مجددا مشمول اصلاحیه‌هایی شده و همین موضوع اکران «عنکبوت» را به تعویق انداخته است. 
***
اکران رایگان ۵۰ «فیلم‌‌‌تئاتر» کانون پرورش فکری در ۵۰ روز
به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۵۰ فیلم‌تئاتر به صورت رایگان اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۵۰ فیلم‌تئاتر در ۵۰ روز به صورت رایگان اکران می‌شود. این فیلم‌تئاترها از روز ۱۹ دی تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir در دسترس مخاطبان کودک و نوجوان و سایر علاقه‌مندان قرار خواهد داشت. در نخستین هفته از برنامه‌های پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، ۶ فیلم تئاتر به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. فیلم‌تئاترهای «مهمان ناخوانده»، «کلوچه‌های دارچینی»، «هدیه اسرارآمیز»، «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق می‌نوشت»، «آ تقی در شهر خیال» و «راز گنجور» به ترتیب از روز ۱۹ تا ۲۴ دی ۱۴۰۰ اکران می‌شوند. 
***
سوره مهر «بوی تند خردل» را منتشر کرد
«بوی تند خردل» نوشته نجمه بن‌‌آرام و نرگس التیام‌مقدم، خاطرات جانباز آزاده‌، محمدنبی ملک‌حسینی توسط سوره مهر به چاپ رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، «بوی تند خردل» نوشته نجمه بن‌‌آرام و نرگس التیام مقدم، خاطرات جانباز آزاده‌ای به نام محمدنبی ملک‌حسینی است که بتازگی از سوی نشر سوره مهر وارد بازار نشر شده است؛ کتابی از ۵ سال اسارت راوی در چنگال نیروهای بعثی. خاطرات راوی از بهار ۱۳۶۴ تا اواسط سال ۱۳۶۹ است که بعد از آتش‌بس نام وی در لیست آزاده‌ها اعلام می‌شود و به وطن بازمی‌گردد.  محمدنبی ملک‌حسینی در ۱۶ سالگی داوطلبانه به جبهه می‌رود و یک سال بعد در عملیات تک دشمن و غافلگیری نیروهای ایرانی به اسارت درمی‌آید. ۵ سال در اردوگاه رمادیه به سر می‌برد که در شهر رمادیه استان الانبار در ۱۲۰ کیلومتری ضلع غربی بغداد قرار داشت. این کتاب در ۱۸۴ صفحه قطع رقعی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و با قیمت ۵۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

Page Generated in 0/0114 sec