printlogo


کد خبر: 242565تاریخ: 1400/10/20 00:00
بهتاش فریبا در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
استقلال مدعی اصلی قهرمانی است

زهره فلاح‌زاده: استقلال تهران‌ صدرنشین لیگ برتر در هفته چهاردهم میزبان مس رفسنجان بود که توانست در یک بازی مهیج و پرگل تیم رفسنجانی را با حساب ۳ بر ۲ شکست دهد و با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود در رتبه نخست جدول جا بگیرد. «وطن‌امروز» درباره این دیدار با بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال توانست در خانه مقابل تیم خوب مس به برتری دست یابد؛ این بازی را چطور دیدید؟
بازی خیلی زیبایی از آب درآمد. پیش از بازی هم گفته بودم جزو بازی‌های زیبا خواهد شد، چون هر ۲ تیم تاکتیکی و هجومی هستند و تغییر سیستم و تاکتیک در حین بازی‌شان دارند. خوشبختانه بازی خوبی بود و سرعت بالایی داشت. ۲ تیم موقعیت‌های زیادی خلق کردند و بازی ۵ گل هم داشت. خدا را شکر که ۳ امتیاز را گرفتیم. موقعیت‌های تک‌ به ‌تکی سلمانی و حسین‌زاده از استقلال داشتند که می‌توانستند تعداد گل‌ها را بیشتر کنند. البته مسی‌ها هم چند موقعیت خوب داشتند که حسینی خوب ظاهر شد و توانست موقعیت‌ها را خنثی کند. خوشحالم که با اختلاف امتیاز نسبت به رقبا در صدر جدول هستیم. 
 
* تیم محمد ربیعی بر خلاف بسیاری از تیم‌ها که مقابل استقلال و پرسپولیس سیستم تدافعی دارند، هجومی و زیبا بازی کرد. 
تیم ربیعی نه تنها مقابل استقلال و پرسپولیس، بلکه مقابل سایر تیم‌ها هم هجومی و زیبا بازی می‌کند. سال گذشته در برنامه تلویزیونی، تیم او را تاکتیکی‌ترین تیم لیگ برتر انتخاب کرده بودم. ربیعی کاملا به فوتبال روز اشراف دارد. تیمی جوان و در عین حال باتجربه دارد و از این پتانسیل بخوبی استفاده می‌کند. سعی کردم هر زمانی که بازی تیم مس با دیدارهای استقلال تداخل پیدا نکند، نگاه کنم. چون از نوع بازی‌شان لذت می‌برم. ربیعی نشان داده با وجود سن کم می‌تواند جزو مربیان خوب لیگ برتر باشد. 
 
* استقلال هفته‌ها گل دریافت نمی‌کرد اما در ۲ دیدار اخیر دروازه‌اش باز شده است؛ آیا خط دفاع استقلال مشکل پیدا کرده است؟
خط دفاع استقلال ضعیف نشده و اتفاقا دفاع ما خوب کار کرده است. گل اول مس پنالتی بود که ما به اصطلاح می‌گوییم توپ از دست مرادمند در رفت و نتونست ضربه بزند و خطا شد. قرار نیست استقلال تا پایان لیگ گل نخورد. فوتبال همین است و گل همیشه وجود دارد. 
 
* امین قاسمی‌نژاد نیمکت‌نشین رودی ژستد شده است. نیمه دوم با تعویض مهاجم خارجی، قاسمی‌نژاد به میدان آمد و گل هم زد. به نظر شما بهتر نیست یک ‌بار جای این ۲ بازیکن در ترکیب اصلی عوض شود؟
از نظر من ژستد بسیار خوب بازی می‌کند. در اکثر توپ‌هایی که به هافبک‌‌ها ارسال و پس از آن برای ژستد فرستاده می‌شود، موفق عمل می‌کند. انتخاب بازیکن با نظر کادر فنی است و آنها در تمرین پیش از بازی تشخیص می‌دهند چه بازیکنی در ترکیب قرار بگیرد. قاسمی‌نژاد سال گذشته جزو بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده و فکر می‌کنم امسال هم کم‌کم در نیم‌فصل دوم بیشتر از او بازی گرفته شود. به نظر من ژستد در سیستمی که استقلال بازی می‌کند، خوب عمل کرده و جواب داده است. 
 
* با توجه به بازی‌های پرنوسان پرسپولیس و سپاهان، استقلال می‌تواند این فصل به قهرمانی برسد؟
امیدواریم این اتفاق بیفتد. مجیدی گفته ‌4-3 بازیکن در نیم‌فصل دوم جذب می‌شوند. قطعا او اشکالات تیم را بهتر از هر کسی می‌داند. من فکر می‌کنم استقلال مدعی اصلی قهرمانی لیگ ‌برتر است.
 
* همان‌طور که می‌دانید استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند؛ اتفاقی که می‌تواند به فوتبال ما ضربه بزند. به نظر شما مقصر حذف از آسیا چه کسانی هستند؟
سال‌ها مشکلات‌مان را با «ای‌اف‌سی» کج‌دار و مریز و کدخدامنشانه حل کردیم. باید حواس‌مان باشد که با قانون «ای‌اف‌سی» پیش برویم. به هر حال ناراحت‌کننده است که تیم‌های بزرگ ما در آسیا حضور ندارند اما از طرفی باعث می‌شود تیم‌های ما با رفع موانع و مشکلات به جایگاه خودشان برسند. البته این کنار گذاشتن تنها مربوط به کشور ما نیست و «ای‌اف‌سی» با کشورهایی مثل عربستان، کره، ژاپن، چین و... هم برخورد کرده و این فصل در لیگ قهرمانان حضور ندارند. به نظرم دنبال مقصر نگردیم، چون سال‌ها این اشتباهات را داشته‌ایم.

Page Generated in 0/0069 sec