printlogo


کد خبر: 242568تاریخ: 1400/10/20 00:00
اخبار

شروع عالی طارمی در سال ۲۰۲۲
تیم فوتبال پورتو در هفته هفدهم لیگ پرتغال با گلزنی و پاس گل مهدی طارمی به یک برد دلچسب رسید. در یکی از بازی‌های هفته هفدهم لیگ پرتغال، شنبه‌شب تیم پورتو به مصاف استوریل رفت که با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد. در این بازی که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در ترکیب اصلی این تیم بود، استوریل نیمه اول را با ۲ گل به سود خود تمام کرد اما در نیمه دوم آتش‌بازی پورتو شروع شد و ابتدا مهدی طارمی در دقیقه ۴۹ برای پورتو گلزنی کرد. در حالی که بازی با نتیجه ۲ بر یک دنبال می‌شد، لوییس دیاز در دقیقه ٨۴ با پاس طارمی گل تساوی پورتو را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود و پورتو در دقیقه ٨۹ توسط فرانچسکو کونسیسائو گل سوم را به ثمر رساند تا یک برد دلچسب را تجربه کند. به این ترتیب طارمی و پورتو شروعی عالی در سال ۲۰۲۲ داشتند. پورتو با این نتیجه ۴۷ امتیازی شد و قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کرد. 
***
هشدار کادر فنی کشتی آزاد به غایبان قهرمانی کشور
کادر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد با تاکید بر حضور تمام مدعیان واجد شرایط در رقابت‌های قهرمانی کشور، تنها ۶ نفر را معاف از این پیکارها خواند. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ دی‌ در شهر گرگان برگزار می‌شود و این در حالی است که طبق برنامه کادر فنی، این پیکارها نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ‌ملی است. در همین راستا احسان امینی یکی از مربیان تیم ‌ملی کشتی آزاد با تاکید فراوان بر حضور تمام مدعیان واجد شرایط در پیکارهای قهرمانی کشور گفت: فقط ۶ نفر از آزادکاران معاف از مسابقات قهرمان کشور هستند. همچنین آنهایی که در رقابت‌های جهانی نروژ طلا گرفتند نیز از شرکت در جام تختی معاف هستند و فقط در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی حضور خواهند داشت. بدین ترتیب سایر مدال‌آوران باید کارشان را از جام تختی برای ورود به چرخه انتخابی آغاز کنند. وی با تاکید بر این موضوع که هر آزادکاری به هر دلیلی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکند، از چرخه انتخابی کنار گذاشته خواهد شد، گفت: همه مدعیان باید کشتی بگیرند، حتی اگر کسی با مجوز رسمی پزشک نیز بخواهد در این رقابت‌ها روی تشک نرود، تصمیم نهایی با کادر فنی است. به هر حال تاکنون تصمیم بر این است که همه باید در رقابت‌های کشوری کشتی بگیرند. به گفته مربی تیم ‌ملی کشتی آزاد، نفرات اول قهرمان کشوری راهی قهرمانی آسیا شده و اگر در این میدان طلا بگیرند، از شرکت در جام تختی معاف خواهند شد و باید در مرحله نهایی انتخابی به میدان بروند. بدین ترتیب اگر این آزادکاران در بازی‌های آسیایی صاحب مدال نقره یا برنز شوند، باید در جام تختی کشتی بگیرند. بنابراین فقط حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع ۳ طلایی ایران در جهانی ۲۰۲۱ به همراه علیرضا سرلک و محمد نخودی دارندگان مدال نقره جهان و مجتبی گلیج نفر سوم جهان از شرکت در قهرمان کشوری معاف هستند که از بین آنها، سرلک، نخودی و گلیج باید کار خود را در چرخه، از جام تختی آغاز کنند. البته امیرمحمد یزدانی تصمیم به تغییر وزن گرفته که به این واسطه باید کار خود را از قهرمانی کشور برای چرخه انتخابی شروع کند. 
***
جدایی نخستین بازیکن از جمع شاگردان مجیدی
وینگر تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین دیروز این تیم با سرمربی آبی‌ها برای جدایی از این تیم صحبت کرد. بابک مرادی، هافبک تیم فوتبال استقلال در این فصل کمتر فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا کرده و در بازی با مس هم در لیست آبی‌پوشان حضور نداشت. این بازیکن که قبل از بازی در استوری اینستاگرامی به نوعی جدایی خود را از آبی‌پوشان اعلام کرده بود، درباره این موضوع با فرهاد مجیدی صحبت کرد. هافبک استقلال بعد از گفت‌وگو با سرمربی تیمش خواستار جدایی از جمع آبی‌پوشان شد و از وی خواست در نیم‌فصل از این تیم جدا شود. قرار است باشگاه استقلال در این زمینه تصمیم لازم را اتخاذ کند. 
مرادی بعد از پایان صحبت با مجیدی از بازیکنان تیم استقلال خداحافظی کرد تا به نوعی به کارش در این تیم پایان دهد. 

Page Generated in 0/0064 sec