printlogo


کد خبر: 242577تاریخ: 1400/10/20 00:00
اخبار

هواشناسی اعلام کرد
شروع دوباره بارش‌های زمستانی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور و بارش برف و باران در برخی استان‌ها خبر داد. صادق ضیاییان گفت: از روز دوشنبه(امروز) سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطقی از غرب و شمال غرب شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران خواهیم بود. به گفته وی، با پایدار شدن وضعیت جوی هوا شاهد افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی خواهیم بود. وی ادامه داد:‌ از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی دیگر در نیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. ضیاییان با اشاره به مواج بودن دریای خزر گفت: پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، برای سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر در این روز مواج خواهد بود. طبق نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی، از امروز در استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات در غرب و شمال غرب کشور وضعیت ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود که در همین زمینه هشدار‌هایی مبنی بر سیلابی شدن برخی از مناطق صادر شده است.  
***
رتبه نخست منطقه‌ای ایران در حوزه سلول‌های بنیادی
رئیس پژوهشگاه رویان گفت: خوشبختانه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی گام‌های مطلوب و مثبتی را برداشته است و در میان کشورهای منطقه رتبه نخست را دارد. عبدالحسین شاهوردی اظهار کرد: با تکیه بر سلول‌های بنیادی، بانک این سلول‌ها در کشور شکل گرفته است که از آن جمله می‌توان به بانک خون بند ناف اشاره کرد. این بانک در درمان بسیاری از سرطان‌ها اثرگذار است و می‌تواند براحتی سرطان‌های خون و بسیاری دیگر را درمان کند. رئیس پژوهشگاه رویان ادامه داد: اگر کشور ما در باب سلول‌های بنیادی سرمایه‌گذاری نمی‌کرد، امروز برای هر پرک باید ۳۰هزار دلار هزینه می‌کردیم.  وی افزود: در بانک خون بندناف ۱۵۰ هزار نمونه وجود دارد و سرمایه‌گذاری شده است، بانک‌های دیگر هم در حال فعالیت هستند. شاهوردی درباره حوزه ناباروری نیز گفت: در دهه ۶۰ ما تجربه خوبی را داشتیم و امروز علاوه بر آنکه بیماران کشورمان را درمان می‌کنیم به دیگر کشورها نیز خدمات ناباروری ارائه می‌دهیم. 
***
وعده خوش معاون اول قوه‌قضائیه به کارکنان دستگاه قضا
معاون اول قوه ‌قضائیه در پی تجمع‌های اعتراضی کارکنان دستگاه قضا گفت: با محقق شدن وعده‌های رئیس‌جمهور، در چند روز آینده خبرهای خوشی را شاهد خواهیم بود. 
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمد مصدق در پیامی تصویری که خطاب به همکاران خود در دستگاه قضا منتشر کرد، گفت: «از تلاش‌های بی‌وقفه و شبا‌نه‌روزی همکارانم در سراسر کشور، همکاران اداری و همکاران قضایی، خانم‌ها و آقایان بسیار متشکرم. همواره تأکید کرده‌ام  که همکاران من در قوه ‌قضائیه از پرتلاش‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه در مجموعه کارکنان دولت هستند و بسیار زحمت می‌کشند. توجه به معیشت کارکنان قوه‌ قضائیه همواره مورد توجه مسؤولان دستگاه قضایی بوده‌ است؛ از روزی که حاج‌آقای محسنی مسؤولیت این دستگاه را به عهده گرفته‌اند، همواره بر این موضوع تأکید کرده‌اند». وی افزود: «روز چهارشنبه وقتی موضوع طرح فوق‌العاده خاص کارکنان در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید، ریاست قوه بسیار ناراحت شدند و به دنبال این بودند که این موضوع را چگونه می‌توانند جبران کنند؛ در این 3 ـ 2 روز؛ از چهارشنبه تا الان بسیار زحمت کشیدند و هماهنگی‌هایی با دولت انجام شد، بویژه ریاست محترم جمهوری قول مساعد دادند که این را با وعده‌هایی که داده شد جبران کنند».
***
وزیر دادگستری تأکید کرد
پیگیری حقوق خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی
وزیر دادگستری در دیدار خانواده یکی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی بر لزوم پیگیری حقوق مادی و معنوی خانواده‌های شهدای این سانحه تاکید کرد.  امین‌حسین رحیمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای اوکراینی، در منزل خانواده شهید «سوزان گل باباپور» یکی از شهدای این سانحه حضور یافت.  وی در دیدار با خانواده این شهید، بر لزوم پیگیری حقوق مادی و معنوی خانواده‌های شهدای این سانحه تاکید کرد. در این دیدار، مهدی‌پور، مدیرکل حوزه وزارتی و روابط‌عمومی وزارت دادگستری و غفوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، وزیر دادگستری را همراهی کردند. 
***
هلال‌احمر۲۳ تن محموله امدادی را به مناطق سیل‌زده منتقل کرد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال محموله‌های امدادی به مناطق سیل‌زده به میزان ۲۳ تن با به‌کارگیری 5 فروند بالگرد هلال‌احمر خبر داد. مهدی ولی‌پور گفت: در پی وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور، ناوگان بالگردهای امدادی جمعیت هلال‌احمر با به‌کارگیری 4 فروند بالگرد mil۷ و یک فروند بالگرد bell۴۱۲ تاکنون ۲۳ تن اقلام امدادی به مناطق صعب‌العبور و سیل‌زده که امکان امدادرسانی زمینی در آن مناطق وجود نداشت، ارسال کرده است.   وی افزود: مجموعا ۷۴ سورتی پرواز در قالب بیش از ۵۰ ساعت انجام شد و در این مدت ۳۱۲ نیروی امدادی نیز به ‌وسیله بالگردهای جمعیت به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.  ولی‌پور ادامه داد: ۲۳ نفر از هموطنان نیز در سیلاب محصور شده بودند که به ‌وسیله این بالگردها به مناطق امن انتقال یافتند.

Page Generated in 0/0317 sec