printlogo


کد خبر: 242597تاریخ: 1400/10/21 00:00
اخبار

افزوده شدن ۲۸۵  صندلی جدید به چرخه اکران
در ادامه بازسازی و ساخت سالن‌های جدید موسسه بهمن سبز، ۲۸۵ صندلی دیگر به چرخه اکران سینماهای کشور افزوده شد. به گزارش «وطن امروز» در فاز دوم طرح توسعه سالن‌های سینمایی حوزه هنری، سینما سوره اصفهان با یک سالن و ظرفیت ۲۵۰ صندلی در منطقه چهارباغ عباسی به ناوگان سینمایی کشور افزوده شد تا مجموعه سالن‌های حوزه هنری در این شهر به عدد ۳۶ برسد. همچنین در بروجرد استان لرستان نیز سینما فلسطین که پیش از این با ۲ سالن مشغول خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان سینما بود، با افزوده شدن یک سالن دیگر با ظرفیت ۳۵ صندلی فعالیت خود را از سر گرفته است. موسسه بهمن سبز در فاز نخست طرح توسعه سالن‌های سینمایی ۶۵ سالن را به بهره‌برداری رساند و در حال حاضر نیز سالن‌های ۱۲ شهر در ۱۰ استان کشور را در حال بازسازی در فاز دوم طرح توسعه سینماهای کشور دارد. آبادان و دزفول در خوزستان، مشهد و سبزوار در خراسان رضوی، کرمان، شیراز و... در انتهای فاز دوم طرح توسعه قرار دارند. در واقع ۷۰ سالن در مرحله دکوراتیو و تجهیز شدن هستند که فعالیت خود را بزودی در ناوگان حوزه هنری آغاز خواهند کرد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده در پایان فروردین ۱۴۰۱ مجموع پرده‌های سینمایی حوزه هنری به عدد ۲۲۰ پرده می‌رسد. 
***
اکران «سرانگشتان فرشته» در سینماهای هنروتجربه
فیلم سینمایی «سرانگشتان فرشته» به کارگردانی محسن آقالر از فردا ۲۲ دی‌ماه روی پرده سینماهای «هنروتجربه» می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «سرانگشتان فرشته» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن آقالر از روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه وارد چرخه اکران «هنروتجربه» می‌شود. این فیلم سینمایی نخستین فیلم بلند داستانی محسن آقالر است که ساخت ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و تجربی و تهیه‌کنندگی ۳ فیلم بلند ویدئویی را در کارنامه کاری خود دارد. آرش مشورت، توفان مهردادیان، علیرضا مهران، علی مدنی، پیام نوروزی، محسن زرآبادی‌پور، عبدالله عاچپرین، لطف‌الله سیفی، عقیل تقی‌زاده، بهاره سلیمانی، امیر قدیم‌آبادی، میلاد مرادی‌نسب و ماه‌چهره خلیلی از جمله بازیگران «سرانگشتان فرشته» هستند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: فیلم حکایت مردی است که آرزویی می‌کند و تمام طول فیلم نمایش تقدیری است که او را به سمت آرزویش می‌کشاند و ما نیز در این راه به او کمک می‌کنیم. 
***
آهنگسازی و صداگذاری «بی‌مادر» تمام شد
همزمان با پایان آهنگسازی و صداگذاری فیلم سینمایی «بی‌مادر»، از لوگوی این فیلم رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ادامه انجام مراحل فنی فیلم سینمایی «بی‌مادر» نخستین ساخته سیدمرتضی فاطمی، بامداد افشار آهنگسازی و حسین قورچیان صداگذاری این فیلم را به اتمام رساندند. به طور همزمان نیز از لوگوی این فیلم با طراحی محمد روح‌الامین رونمایی شد. موسیقی متن و آواز تیتراژ پایانی این فیلم براساس بخشی از لالایی مادر افغانی «الله هو» نواخته شده است. امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی «بی‌مادر» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «انسان چیزی به دست نمی‌آورد؛ مگر چیزهایی از دست بدهد...». این فیلم اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی در بخش خصوصی و «کانون فیلم نسیم» تولید شده است و در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد. 
***
انتشار فراخوان تولید سرود انجمن موسیقی بسیج هنرمندان
انجمن موسیقی بسیج هنرمندان فراخوان تولید سرود با تمرکز بر شیوه آکاپلا را در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، انجمن موسیقی بسیج هنرمندان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود فراخوان تولید سرود با تمرکز بر شیوه آکاپلا را در دسترس هنرمندان و فعالان حوزه سرود قرار داد. علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات می‌توانند به وب‌سایت بسیج هنرمندان به نشانی http://www.basijhonarmandan.ir/ مراجعه کنند. 
***
۶۰۰ هزار نفر به تماشای «۷۲ ساعت» پایانی زندگی حاج قاسم نشستند
مستند سینمایی «۷۲ ساعت» طی یک هفته عرضه اینترنتی به آمار ۶۰۰ هزار مخاطب در پلتفرم‌های اینترنتی رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند سینمایی «۷۲ ساعت» به کارگردانی مصطفی شوقی طی یک هفته عرضه اینترنتی به آمار ۶۰۰ هزار مخاطب در پلتفرم‌های اینترنتی رسید. «۷۲ ساعت» از هفته گذشته و همزمان با شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی در سایت مستند و همچنین پلتفرم‌های اینترنتی عرضه شد که توانست به آمار بیش از ۶۰۰ هزار بازدید در یک هفته برسد. مستند «۷۲ ساعت» که ۳ روز پایانی زندگی حاج‌قاسم را روایت می‌کند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است.

Page Generated in 0/0063 sec