printlogo


کد خبر: 242607تاریخ: 1400/10/21 00:00
بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» درباره حذف سرخابی‌ها از آسیا:
آقایان شو بازی نکنند

زهره فلاح‌زاده: قرمزپوشان پایتخت در هفته چهاردهم لیگ برتر در مشهد مقابل تیم قعرنشین لیگ به نتیجه تساوی رضایت دادند و با اختلاف ۳ امتیاز نسبت به استقلال در رده دوم جدول قرار گرفتند. کسب یک امتیاز از تیم بحرانی پدیده، تنها اتفاق بد و تلخ برای پرسپولیس به حساب نمی‌آید، چرا که حذف از لیگ قهرمانان آسیا به مراتب خبر تلخ‌تری برای این تیم بوده است. پرسپولیس که در ۳ سال اخیر، ۲ بار به فینال این رقابت‌ها رسیده، حالا باید از خانه نظاره‌گر این مسابقات باشد. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد پرسپولیس در بازی با پدیده و همچنین درباره حذف این تیم از آسیا با بهزاد داداش‌زاده، پیشکسوت این باشگاه گفت‌وگو کرد. 
***
* پرسپولیس مقابل تیم بحرانی و قعرنشین لیگ به تساوی رسید. تحلیل شما از این بازی چیست؟
 برای پرسپولیس از قبل از شروع فصل اتفاقات خوبی نیفتاد. نامشخص بودن وضعیت مدیریتی تیم، تنش بین سرپرست باشگاه و کادر فنی و جذب بازیکنان از همان روزهای قبل از شروع لیگ برتر و در بازی‌های آسیایی بویژه در بازی با الهلال عربستان مشکل‌ساز شد. پیش‌بینی می‌کردیم تیمی که ۵ سال متوالی قهرمان شده با وجود چنین مشکلاتی، فصل سختی را در پیش داشته باشد. با وجود اینکه پرسپولیس عملکرد خوبی نسبت به سال‌های گذشته نداشته‌ اما تیم ما الان در رده دوم لیگ برتر است که این جایگاه نشان‌‌دهنده‌ قدرت پرسپولیس است. رفته‌رفته مشکلات تیم بیشتر شد و خواسته‌ها اجابت نشد اما بازیکنان و کادر فنی تلاش کردند تیم همچنان در جمع مدعیان حضور داشته باشد. جلوی پدیده پیش‌بینی می‌کردیم بچه‌ها از نظر روحی و روانی مشکل داشته باشند. تیم‌هایی مثل پدیده که مشکلات درونی زیادی دارند همیشه مقابل تیم‌های بزرگ خودنمایی و بیشتر برای سایر رقبا، نه برای خودشان بازی می‌کنند. پرسپولیس با وجود آنکه عملکرد خوبی در این دیدار نداشت اما می‌توانست گل‌های بیشتری بزند، چرا که پدیده تیمی در حد و اندازه لیگ برتر نیست. نمی‌دانم تغییر مربی در تیم پدیده با چه حساب و کتابی انجام می‌شود اما به هر حال شرایط این تیم خوب نیست. تیمی که از بقیه تیم‌ها 4-3 گل دریافت می‌کند، به یکباره مقابل قهرمان ایران و نایب‌قهرمان آسیا نتیجه می‌گیرد. این نشان‌دهنده بالانس نبودن فوتبال ایران است. 
 
* رضا اسدی با سروصدای زیادی به پرسپولیس آمد اما عملکرد موفقی نداشته است. نظر شما در رابطه با عملکرد اسدی چیست؟
باید خود گل‌محمدی در رابطه با این بازیکن صحبت کند اما به هر حال بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید باید شرایط تیم را به او بگویند و خود او نیز بداند در چه تیم بزرگی قرار است بازی کند. اسدی در تیم‌های دیگر بازی کرده که در حد و اندازه پرسپولیس نبوده و شرایط در این تیم کاملا متفاوت است. بازیکن به پرسپولیس می‌آید که مطرح شود و این‌طور نیست که با اسم او تیم مطرح شود. اسدی خواسته‌های مربی را برآورده نکرده و هر زمان هم به زمین آمده، تیم به جای اینکه بخواهد از وجودش بهره ببرد، بیشتر آسیب دیده‌ است. اما به هر حال اسدی هم یکی از بازیکنان تیم است که نمی‌شود تنها به او خرده گرفت. او هنوز نتوانسته با بازیکنان هماهنگ شود. تیم ما بازیکنان خوبی دارد و رقابت کردن برای اسدی سخت است. او اگر می‌خواهد در پرسپولیس موفق شود باید دچار حواشی نشود، خواسته‌های مربی را اجابت و از خطاهای بی‌مورد پرهیز کند. اگر قرار است اسدی به تیم کمک کند باید عملکردش را بهتر کند. در غیر این صورت بهتر است نیم‌فصل از تیم جدا شود که هم به نفع خودش است و هم به نفع باشگاه. 
 
* دیدار بعدی پرسپولیس روز پنجشنبه مقابل فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی است. با توجه به عملکرد ضعیف در بازی با تیم قعرنشین در هفته قبل، پرسپولیس کار سختی مقابل تیم شیرازی خواهد داشت؟
همه بازی‌ها برای پرسپولیس سخت است. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود یا سهمیه آسیایی بگیرد، باید مقابل همه تیم‌ها به فکر کسب ۳ امتیاز باشد. فجر تیم جوان، دونده، بازیکن‌ساز و شگفتی‌ساز است. اگر به تاریخ فوتبالی‌مان هم نگاه بیندازید، برابر تیم‌های بزرگ شگفتی‌ساز بوده و نتایج خوبی گرفته است. اگر پرسپولیس مقابل فجر به ۳ امتیاز برسد، قطعا بازی‌های نیم‌فصل دوم را راحت‌تر شروع خواهد کرد اما اگر تیم به برد نرسد، بدون شک در نیم‌فصل دوم به مشکل برخواهد خورد. پرسپولیس نباید فجر سپاسی را دست‌کم بگیرد، همیشه تیم شیرازی فوتبال بازی کرده و بازیکنان زیادی را هم به فوتبال کشورمان معرفی کرده است. در کل این بازی، دیدار حساس و مهمی برای پرسپولیس خواهد بود. 
 
* خبر تلخی که در روزهای اخیر شنیدیم، حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا بود. به هر حال کنار گذاشتن ۲ تیم بزرگ و پرهوادار عملکرد خیلی از مسؤولان را زیر سؤال می‌برد. مقصر این اتفاق تلخ چه کسانی هستند؟
اول باید بگویم بنده خوشحالم تیم حذف شده است. دلیلش هم این است که حداقل تکلیف تیم مشخص می‌شود. من ۵۰ سال دارم و ۱۹ سالگی به پرسپولیس آمدم. از وقتی یادم است هر بار به ما دروغ گفته‌اند که استقلال و پرسپولیس قرار است خصوصی شوند. مقصر یک نفر نیست، بلکه خیلی از مسؤولان و ارگان‌ها مقصر هستند. اما می‌توان گفت وزیر سابق ورزش، سازمان تربیت بدنی گذشته و رئیس سابق فدراسیون فوتبال مقصران اصلی این اتفاق هستند؛ آقایانی که خودشان نقش داشتند و دیدند اگر فوتبال ما خصوصی شود، نفع‌شان از بین می‌‌رود. برای این نفع‌شان هم خیلی چکش زدند. نباید ما وزیر جدید ورزش و رئیس جدید فدراسیون فوتبال را مقصر بدانیم، چرا که این افراد ۶ ماه است انتخاب شده‌اند. اینها بمبی را تحویل گرفته‌اند که همچنان در حال خنثی کردن آن هستند. آقایانی که در گذشته خیانت کرده‌اند، حالا می‌خواهند منجی فوتبال ما باشند. این آقایان باید مثل مفسدان اقتصادی محاکمه شوند. کسانی که قبلا پراید سوار می‌شدند حالا سوار بنز می‌شوند. مگر کارمند فوتبال بودن چقدر درآمد دارد؟ من فقط ناراحتم برای هواداران این ۲ تیم و بازیکنان آنها که به خاطر حضور در بالاترین سطح کلی انگیزه داشتند. آقایان فکر می‌کردند باز هم می‌شود با لابی‌گری کاری کرد اما AFC اینگونه کار نمی‌کند. سال‌ها فوتبال ما مشکل داشته که همه با هم جمع شده و در فدراسیون عزیزی‌خادم اتفاق افتاده است. حالا می‌خواهند فدراسیون او را لکه‌دار کنند و تمام اشتباهات‌شان را گردن او بیندازند. خصوصی کردن این ۲ باشگاه آسان نیست اما می‌شد هیأت‌مدیره قوی و سهامداران بزرگی را انتخاب کرد تا این مشکل هم حل شود. مگر تیم‌های فولاد و سپاهان که از آسیا حذف نشدند، خصوصی هستند؟ اما ساماندهی می‌شوند و AFC هم مشکلی نداشته است. به نظر من دیگر آقایان شو بازی نکنند و مصاحبه علیه یکدیگر انجام ندهند. نمایندگان مجلس دنبال این نباشند که از طریق استقلال و پرسپولیس خودشان را بزرگ کنند. هر کسی که می‌خواهد مطرح شود، به تلویزیون می‌آید و درباره این ۲ تیم حرف می‌زند. شما اگر می‌خواهید واقعا به ملت خدمت کنید، بروید در مجلس طرح بنویسید و به مشکلات مردم رسیدگی کنید. در این چند سال کدام مشکلات مردم را حل کردید جز اطرافیان خودتان را؟ اگر می‌خواهید مشکلات فوتبال ما حل شود، بگذارید خود فوتبالی‌ها حل کنند. از آقای رئیسی، رئیس‌جمهور خواهش می‌کنم به فوتبال ورود و فساد را ریشه‌کن کند.

Page Generated in 0/0063 sec