printlogo


کد خبر: 242609تاریخ: 1400/10/21 00:00
اخبار

دلیل تأخیر در پرداخت ‌طلب اوساگونا مشخص شد
با وجود توافق بین سازمان لیگ و پرسپولیس، پرداخت بدهی این باشگاه به مهاجم نیجریه‌ای به تاخیر افتاده است. با توجه به قطعی بودن محکومیت پرسپولیس در پرونده کریستین اوساگونا، این باشگاه باید مبلغ ۹۶ هزار دلار همراه با 5 درصد سود سالانه به بازیکن نیجریه‌ای پرداخت کند. با وجود این بدهی قطعی، پرسپولیس برای دریافت کارت بازی «وحدت هنانوف» و «منوچهر صفروف» با سازمان لیگ توافق کرد تا مطالبات اوساگونا از محل مطالبات این باشگاه در سازمان لیگ پرداخت شود. ظاهرا سرخ‌پوشان حدود ۹ میلیارد تومان بیشتر از درآمد سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی بازی‌های پرسپولیس به حساب این سازمان واریز کرده‌اند. به همین دلیل درخواست کرده‌اند سازمان لیگ ۳ میلیارد از ‌طلب پرسپولیس را برای پرداخت‌طلب اوساگونا هزینه کند‌. ظاهرا پیگیری‌ مراحل اداری واریز وجه از طریق بانک مرکزی دلیل تاخیر این امر بوده و از آنجا که پرسپولیس خودش پیگیری لازم را برای دریافت ارز انجام می‌دهد، قرار است بزودی با دریافت تاییدیه بانک مرکزی این انتقال هم انجام شود. 
***
پای بردیف به پرونده آزمون باز شد
یک رسانه روسیه در گزارشی از باز شدن پای «قربان بردیف» پدر فوتبالی سردار آزمون به پرونده انتقال این بازیکن خبر داد. 
به گزارش فارس، ستاره تیم ‌ملی کشورمان و عضو باشگاه زنیت این روزها سوژه اصلی رسانه‌های اروپا شده و آینده این بازیکن هنور مشخص نیست. 
 در جدیدترین خبر سایت «Bobsoccer» روسیه نوشت: آزمون و زنیت هر دو پیشنهادهای ملموسی از چندین باشگاه اروپایی از جمله لیون دارند. با این حال، آزمون توافقی برای انتقال با هیچ باشگاه اروپایی انجام نداده است. 
زنیت به مهاجم ایرانی پیشنهاد قراردادی جدید با شرایط بسیار مطلوب داده است. آزمون در کمپ تمرینی دوبی به زنیت ملحق خواهد شد، جایی که آینده این مهاجم در مذاکره با کادر فنی و مدیریت باشگاه مشخص خواهد شد. 
گفته می‌شود زنیت در صورت دریافت پیشنهادی که از نظر اقتصادی سودمند باشد، اصراری برای تمدید قرارداد ستاره ایرانی ندارد. در صورت فروش این بازیکن ایرانی، زنیت مذاکرات را با یک مهاجم خارجی جایگزین آغاز خواهد کرد. 
آزمون هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. همچنین رایزنی با قربان بردیف، سرمربی سابق «روبین» و «روستوف» که ارتباط نزدیکی با آزمون دارد، آغاز شده است. 
پیش از این گزارش شده بود زنیت به آزمون پیشنهاد قراردادی 4 ساله داده و این باشگاه آماده است تا پایان ژانویه صبر کند. در همان زمان لیون برای جذب آزمون پیشنهاد 3 میلیون یورویی داد اما باشگاه سن‌پترزبورگ برای بازیکنی که قراردادش در تابستان به پایان می‌رسد، مبلغ بیشتری درخواست کرد. 
مهاجم ملی‌پوش کشورمان در این فصل در 15 بازی در لیگ برتر روسیه برای زنیت 7 گل به ثمر رسانده است. 
***
کریستیانو رونالدو در بارسلونا؟
کریستیانو رونالدو به دنبال حضور در تیم جدیدی است و از وضعیت خود در یونایتد راضی نیست. به گزارش دیلی تلگراف، فوق ستاره پرتغالی از قصد خود برای انتقال از منچستریونایتد به باشگاه جدیدی خبر داده است. رسانه‌ها اعلام کردند این تیم بارسلوناست و مهاجم پرتغالی قصد دارد راهی این تیم شود. این فوتبالیست از عملکرد «رالف رانگنیک» سرمربی جدید منچستریونایتد ناراضی است. رونالدو وضعیت فعلی تیم را ناپایدار می‌داند. گزارش‌ها حاکی از آن است که «خورخه مندس» ایجنت این فوتبالیست ممکن است بزودی مذاکرات خود را با سایر باشگاه‌ها بویژه بارسلونا آغاز کند، زیرا این ایجنت روابط خوبی با این باشگاه دارد. همچنین مشخص است ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا به دنبال یک مهاجم است. رونالدو تابستان ۲۰۲۱ به منچستریونایتد بازگشت. این فوتبالیست قبلا در باشگاه انگلیسی بازی کرده بود. در این فصل رونالدوی ۳۶ ساله ۲۱ بازی برای این تیم انجام داده که ۱۴ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده است. او در اسپانیا ۹ سال برای رئال‌مادرید بازی کرد و با این تیم ۴ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و ۲ بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شد. منچستریونایتد در رده هفتم لیگ برتر انگلیس قرار دارد و پس از ۱۹ هفته، ۳۱ امتیاز کسب کرده است. 
***
استقلال به دنبال جذب شاگرد برانکو
یک رسانه عمانی مدعی شد باشگاه استقلال به دنبال جذب هافبک ملی‌پوش عمانی است. سایت «لعبتنا الریاضی» عمان مدعی شد باشگاه استقلال به دنبال جذب «ارشد العلوی» هافبک تهاجمی تیم ‌ملی عمان است. پیش از این اخباری مبنی بر بودن نام این بازیکن عمانی در لیست خریدهای استقلال در نقل و انتقالات زمستانی مطرح شده بود. العلوی در تیم ‌ملی عمان زیرنظر برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس کار می‌کند. برانکو از زمان حضورش در تیم ‌ملی این کشور چندین بازیکن را لژیونر کرده است. «فایز الرشیدی» و «زهیر سلیمان» ۲ بازیکن ملی‌پوش عمانی پیش از این به واسطه برانکو راهی لیگ برتر ایران شده و به تیم مس رفسنجان ملحق شدند. 

Page Generated in 0/0065 sec