printlogo


کد خبر: 242619تاریخ: 1400/10/21 00:00
۱۹۳۲ بیمار جدید «کووید-19» شناسایی و ۳۷ نفر فوت شدند
هشدار نسبت به روند افزایشی آمار کرونا در کشور

با وجود هشدارهای مسؤولان بهداشتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، میزان ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته که 3 رقمی شده بود، باز افزایش یافت به طوری که وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد یکهزار و ۹۳۲ بیمار «کووید-19» طی شبانه‌روز گذشته شناسایی شدند و متاسفانه ۳۷ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. 
بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه 20 دی، یکهزار و ۹۳۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۲۹۸ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در این مدت زمانی، ۳۷ بیمار «کووید-19» هم جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۹۱۵ نفر برسید. خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۵۳ هزار و ۲۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از سویی یکهزار و ۶۹۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۶ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین ۵۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۵۳۵ نفر دوز دوم و ۱۰ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۳۹ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۳ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۲۰ دوز رسید. 
در این میان رئیس رصدخانه اجتماعی «کووید-19»، بر اطلاع‌رسانی شفاف در پاندمی کرونا تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه اُمیکرون صورت نمی‌گیرد. 
حمیدرضا خانکه با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «چالش‌های سیاست کنترل پاندمی کووید-۱۹» در نخستین کنگره ملی «رصد اجتماعی پاندمی کووید-۱۹» بیان کرد: شرایط کنونی ایران به نسبت کشورهای پیشرفته دنیا درباره آمار مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا شرایط خوبی است و ایران جزو کشورهای سفید دنیا تلقی می‌شود. 
وی اظهار داشت: در ایران هم‌اکنون مانند کشور آلمان حدود ۷۰ درصد واکسن ‌زده‌اند و از این نظر وضعیت کشور ما در میانگین جهانی از سطح بالایی برخوردار است. 
وی گفت: به نظرم هم‌اکنون درباره اُمیکرون اطلاع‌رسانی خوبی انجام نمی‌شود و باید منابع اطلاعاتی خود را تقویت کنیم.

Page Generated in 0/0058 sec