printlogo


کد خبر: 242633تاریخ: 1400/10/21 00:00
برخورد 59 خودرو در تصادف زنجیره‌ای محور بهبهان - رامهرمز 5 کشته و 41 مصدوم برجا گذاشت
مرگ در مه
رئیس پلیس راه خوزستان: مه‌آلود بودن هوا و خطای انسانی عامل وقوع این حادثه دلخراش است

روز گذشته تصادف زنجیره‌ای 59 دستگاه خودرو در محور بهبهان- رامهرمز منجر به فوت 5 نفر شد. 
مدیر روابط عمومی اورژانس علوم پزشکی اهواز غلظت بالای مه در محور بهبهان- رامهرمز را موجب وقوع این حادثه دانسته و البته پلیس معتقد به خطای انسانی و رانندگی ناایمن در شرایط مه‌آلود است. عارف اصل‌‌شرهانی درباره این تصادف زنجیره‌ای اظهار داشت: ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح به دلیل مه شدید در محور مواصلاتی بهبهان - رامهرمز روبه‌روی روستای دودانگه حدود ۵۹ خودرو دچار سانحه و تصادف زنجیره‌ای شدند. 
وی افزود: متأسفانه بر اثر این تصادفات ۴ خودرو دچار آتش‌سوزی شده، ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر مصدوم شدند. 
وی با بیان اینکه ۵ نفر از مصدومان و یک نفر از فوتی‌ها زن و مابقی مرد بودند، گفت: اورژانس علوم پزشکی بهبهان و اهواز به دلیل سنگین بودن تصادفات همراه با جمعیت هلال‌احمر خوزستان برای امدادرسانی در صحنه حضور یافتند. 
رئیس پلیس راه خوزستان نیز گفت: خطای انسانی در این تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان به اهواز بسیار مشهود است. 
سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به وقوع ۲ حادثه تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان- اهواز اظهار داشت: در یک لاین جاده مذکور ۵۰ دستگاه خودرو و در لاین دیگر ۹ دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند. 
وی افزود: جاده بهبهان- اهواز با پدیده مه غلیظ صبحگاهی مواجه بود اما با توجه به عریض بودن جاده و وجود علایم و تجهیزات ایمنی، عامل اصلی این تصادف زنجیره‌ای سرعت بالای خودروها و بی‌احتیاطی رانندگان بوده است. 
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: برخی خودروها که آسیب کمتری دیده‌اند از محل حادثه تخلیه شده اما خودروهایی که دچار خسارت زیاد شده‌اند به پارکینگ منتقل شدند. 
وی اظهار داشت: با پاکسازی محل حادثه، جاده بهبهان- اهواز برای تردد خودروها بازگشایی شده است. 
سرهنگ دولتشاهی گفت: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان در هفته جاری شاهد پدیده مه‌گرفتگی در استان هستیم به همین منظور از رانندگان تقاضا می‌شود با احتیاط بیشتر و سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند. 
گفتنی است چهارم دی‌ماه نیز تصادف ۵ دستگاه خودرو در جاده اهواز- خرمشهر ۱۰ کشته بر جا گذاشت. 
 
* مروری کوتاه بر آمار تصادفات
تا سال 85 سالانه بیش از 27 هزار نفر بر اثر تصادف در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دادند اما با توجه به ایجاد زیر‌ساخت‌های جاده‌ای همچنین نصب دوربین، این آمار تا حدودی کاهشی شده است. بر اساس تحلیل‌ها و آمارهای پلیس راهور، سهم عامل انسانی در بروز تصادفات بالاتر از عوامل دیگر است. 

Page Generated in 0/0060 sec