printlogo


کد خبر: 242663تاریخ: 1400/10/22 00:00
اخبار

تداوم آلودگی هوای تهران
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت دیروز در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. در حالی شاخص کیفیت هوای پایتخت دیروز عدد ۱۳۲ را نشان می‌داد و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود که کیفیت هوا در ۱۸ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه قرار گرفت. سازمان هواشناسی در چنین شرایط جوی توصیه می‌کند از هر گونه رفت‌وآمد غیرضروری در سطح شهرها بویژه از سوی سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز شود. 
***
هر گونه بازدید خارج از مدرسه فاقد وجاهت قانونی است
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی سامانه اردویی گفت: تا زمانی که این سامانه راه‌اندازی نشود، هر گونه بازدیدی خارج از مدرسه، وجاهت قانونی ندارد. نمی‌توانیم در شرایط موجود که سامانه اردویی نداریم، اردو برگزار کنیم. علی رمضانی در نخستین جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی با اشاره به اینکه پس از ورودم به این حوزه، شناسایی دغدغه‌ها در دستور کار قرار گرفت و دریافتیم که با چالش‌هایی در زمینه اردوها و اردوگاه‌ها روبه‌‌رو هستیم، اظهار کرد: اقداماتی برای رفع این چالش‌ها آغاز شد و نخستین گام در این حوزه، تدوین آیین‌نامه اردوها بود. وی افزود: تاکنون حوزه اردوگاه در وزارتخانه، مسؤولی مشخص نداشت؛ نه در بخش نوسازی مدارس، نه نیروی انسانی و نه بخش‌های دیگر، هیچ‌‌کس پاسخگو نبود. در نهایت با اقدامات انجام شده، اساسنامه اردوگاه‌ها آماده شد و به تأیید شورای عالی آموزش‌و‌پرورش رسید و برای رئیس‌جمهور نیز ارسال شد و ایشان هم کمک کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن تصویب شود. 
***
پویش پلیس فتا برای امنیت کودکان در فضای مجازی
 رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری با محوریت محافظت از کودکان در برابر تهدیدات فضای مجازی خبر داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری این پویش گفت: کافی نبودن دانش و مهارت کودکان در مواجهه با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی سبب شده تا این افراد آسیب‌هایی را از حضور در این فضا ببینند و بعضا نیز با مورد سوءاستفاده قرار گرفتن از سوی افراد سودجو سبب وارد شدن آسیب به خانواده‌های‌شان نیز شوند. وی با بیان اینکه استفاده نادرست از فضای سایبری بویژه از سوی کودکان و نوجوانان می‌تواند خطرات و پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته باشد، گفت:‌ گوشی هوشمند یکی از روش‌هایی است که کودکان از طریق آن به اینترنت و فضای مجازی متصل می‌شوند، در این میان بسیاری از کودکان به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند شخصی، اغلب از گوشی والدین خود استفاده می‌کنند که این امر با توجه به وجود اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف و همچنین وجود اطلاعات مهم در گوشی بزرگسالان، علاوه بر گسترده کردن بستر خطر برای کودکان، می‌تواند باعث بروز خطراتی نیز برای والدین آنها شود. 
***
افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ زیرزمینی قطارهای مترو
فاز نخست پارکینگ زیرزمینی اکباتان به عنوان بزرگ‌ترین پارکینگ زیرزمینی قطارهای مترو کشور، امسال به بهره‌برداری می‌رسد. طبقه زیرین این پارکینگ، ظرفیت پذیرش ۲۱ رام قطار را دارد. علی امام، مدیرعامل متروی تهران اظهار کرد: به موجب پیشرفت قابل توجه عملیات اجرایی پروژه احداث پارکینگ مترویی اکباتان در 2 ماه گذشته، به نظر می‌رسد امکان افتتاح فاز نخست این پایانه تا پیش از پایان سال جاری وجود دارد. بهره‌برداری از پارکینگ اکباتان، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط 4 مترو را میسر می‌کند. وی با بیان اینکه هزینه عملیات اجرایی فاز نخست پارکینگ اکباتان در ۲ بخش ساختمانی و تجهیزاتی بالغ بر 80 میلیارد تومان بوده است، گفت: پارکینگ اکباتان با پیش‌بینی 9 خط، دارای چاله سرویس با امکان ارائه خدمات تعمیرات سبک و سرویس‌های روزانه بوده که طبقه زیرین آن با ظرفیت پذیرش 21 رام قطار، اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد. 
***
صدور دیپلم بدون آزمون ادعای کذب است
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه گفت: هر گونه تبلیغات مبنی بر اینکه صدور دیپلم بدون آزمون میسر است، مبنای قانونی ندارد. عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وجاهت قانونی دریافت مدرک جعلی بویژه دیپلم جعلی اظهار کرد: ضوابط صدور مدرک تحصیلی در دوره متوسطه مشخص است و دانش‌آموزان برای اخذ گواهی دیپلم باید 105 واحد درسی را در شاخه نظری بگذرانند. وی ادامه داد: نمرات آزمون‌های نهایی شرکت‌کنندگان ثبت می‌شود و افراد از طریق سامانه مدارک تحصیلی قادر به دریافت و مشاهده آن هستند. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش با تأکید بر اینکه اصالت مدارک تحصیلی از طریق سامانه مدارک تحصیلی استعلام و تأیید می‌شود، گفت: اگر فردی خلاف مقررات مدرک تحصیلی دریافت کرده باشد، وجاهت قانونی نداشته و برابر مقررات با او برخورد می‌شود. سلطانیان بیان کرد: افراد در صورت مشاهده مواردی که ادعای صدور مدرک دیپلم دارند می‌توانند از طریق ادارات آموزش‌و‌پرورش استعلام بگیرند، چرا که هر مدرسه در آموزش‌و‌پرورش کد فضا و مدیر دارد.

Page Generated in 0/0079 sec