printlogo


کد خبر: 242665تاریخ: 1400/10/22 00:00
رئیس پلیس تهران:
شهروندان نگهبانان محله را از مراکز انتظام انتخاب کنند

رئیس پلیس تهران گفت: از مردم و مدیران مجتمع‌های مسکونی می‌خواهیم با مراکز انتظام هماهنگ باشند و نگهبانان محلات خود را از این شرکت‌ها انتخاب کنند، زیرا سوابق این افراد بررسی می‌شود. 
سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی بازرسی کل فاتب (مرکز ۱۹۷) و ارتباط تلفنی با شهروندان اظهار داشت: تمام تماس‌های روزانه مردم با سامانه ۱۹۷ در 4 قالب پیشنهاد، انتقاد، شکایت و تقدیر به طور مستمر در اختیار فرماندهی قرار می‌گیرد. 
وی نظرات مردم درباره پلیس را حائز اهمیت دانست و افزود: بر اساس آمار، انتقادات از پلیس تهران در ۹ ماه امسال ۷ درصد و شکایات از این پلیس ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. 
رحیمی با بیان اینکه تمام شکایات، انتقادات و تقدیر مردم از پلیس تهران مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری تقدیر مردم از پلیس تهران ۱۰ درصد افزایش داشته است. 
رحیمی درباره فعالیت تیم‌های عملیاتی سامانه ۱۹۷ عنوان کرد: به طور مثال اگر فردی با مراجعه به یکی از مقرهای پلیس از عملکرد یکی از مأموران انتقاد داشت، فوریت‌های مرکز ۱۹۷ تلاش می‌کند به‌سرعت خود را به صحنه برساند و آنجا که حق با مردم است، مأمور ما توجیه می‌شود و آنجا که حق با مامور است، شهروند توجیه می‌شود. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بررسی پیشنهادات مردمی در موضوعات مختلف گفت: پلیس جامعه‌محور این را تکلیف می‌داند که بر اساس نظرات مردم عمل کند، به طور مثال از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۹۹۲ مورد پیشنهاد و درخواست از طرف مردم داشتیم که یک به یک این پیشنهادات و درخواست‌ها بررسی شده است و اگر امروز می‌بینیم پلیس با توجه به نظرسنجی‌های معتبر و برون‌سنجی در صدر اعتماد مردمی قرار دارد، به این دلیل است که در صورت انتقاد از مأموران، نفر به نفر بررسی را انجام می‌دهیم یا شکایت‌ها را مورد به مورد بررسی می‌کنیم. 
 
* مأموریت پلیس در تهران سنگین‌تر و سخت‌تر است
وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی وقوع جرائم، کشف و بازداشت مجرمان در بین ۳۳ استان مربوط به تهران بزرگ است، متذکر شد: مأموریت پلیس در تهران بشدت سنگین‌تر، سخت‌تر و مهم‌تر است. 
رحیمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۱۹۶ مرکز انتظام در تهران اظهار داشت: این مراکز بحث حفاظت و نگهبانی را در کنار پلیس بر عهده دارند، لذا از مردم و مدیران مجتمع‌های مسکونی می‌خواهیم با این شرکت‌ها هماهنگ باشند و نگهبانان محلات خود را از این شرکت‌ها انتخاب کنند، زیرا سوابق این افراد بررسی می‌شود. 
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه نگهبانان محله باید در سطح کشور مخصوصا تهران توسعه پیدا کند، گفت: پلیس انرژی محدود دارد و در کنار آن مأموریت‌های فراوان بر عهده پلیس است، لذا باید گسترش استفاده از نگهبانان محله توسط مراکز مختلف همچون شرکت‌ها، مال‌ها و پاساژهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. بعضا دیده شده مقابل برخی رستوران‌ها یکسری افراد پارکبان که هیچ سوابقی و پیشینه‌ای از آنها نمی‌دانیم، حضور دارند که این خلاف مقررات است.

Page Generated in 0/0063 sec